  • 1. Data: 2009-02-10 23:29:08
    Temat: Funkcja przeciwzamrozeniowa kotla
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Byla nie tak dawno dyskusja na ten temat. W zwiazku z czym informuje, ze w
    zakupionym przeze mnie sterowniku pogodowym De Dietrich VS5500 plus lacznie
    z kotlem kondensacyjnym, funkcja ta realizowana jest w trybie grzania
    wylaczonego i polega na wlaczaniu pomp obiegowych na 6 minut co godzine,
    jezeli temperatura zewnetrzna obnizy sie po nizej 2 stopni. Jezeli
    temperatura zewn. wzrosnie powyzej 4 stopni, funkcja przeciwzamrozeniowa
    zostaje wylaczona. Jezeli temperatura zasilania obnizy ponizej 10 stopni, to
    pompa obiegowa wlacza sie natychmiast na 6 minut. Jezeli po uplywie 6 minut
    temperatura dalej bedzie ponizej 10 stopni, wystapi zadanie grzania z zadana
    temperatura zasilania 15 stopni C.

    Moim zdaniem sterownik ten realizuje funkcje w sposob jak dla mnie idealny
    biorac pod uwage relacje uzytkownikow innych kotlow, gdzie pompy obiegowe
    pracuja niemal od jesieni do wiosny przez caly czas. Jak widac da sie
    rozwiazac ten problem logicznie bez niepotrzebnego zuzywania pradu na prace
    pomp przez kilka miesiecy i bez ryzyka studzenia posadzki przy okazji
    ogrzewania podlogowego. Zwracam uwage, ze funkcja ta jest uruchamiana w
    wybranym na sterowniku trybie wylaczonego ogrzewania i powoduje prace pomp
    jedynie przez 6 minut co godzine. Zatem przy normalnym ogrzewaniu zimowym
    funkcja ta w ogole nie jest aktywna, a praca pomp uzalezniona jest od
    aktualnych potrzeb grzewczych.

    Jakos ten problem zapadl mi w pamieci jako jedno z gorzej przemyslanych
    rozwiazan u niektorych producentow i postanowilem podzielic sie z szanownym
    gronem tymi informacjami, byc moze pomoga one komus przy wyborze okreslonych
    rozwiazan.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-02-11 13:22:01
    Temat: Re: Funkcja przeciwzamrozeniowa kotla
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > gronem tymi informacjami, byc moze pomoga one komus przy wyborze okreslonych

    Też pochwaliłem przy okazji wspomnianej dyskusji mój sterownik + kociołek
    (RC35 + Buderus GB152), jako, że pozwalają ustawić czas wybiegu pompy i nie
    ignorują tego ustawienia ale się go trzymają.

    Pozdrawiam
    e-kran