  • 1. Data: 2012-07-26 03:09:55
    Temat: GWC -krzyzowy vs przeciwpradowy
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Jakiś czas temu zadawałem pytanie odnośnie reku.
    Tak się zastanawiam, ponieważ reku, a konkretnie wymienniki,
    przeciwprądowe mają wysoką sprawność. Nie chodzi mi w tej chwili
    o zalety np. reku obrotowego.

    Tak się zastanawiam, co przemawia za zakupem reku krzyzowego czy
    współprądowego, skor przeciwprądowy z zasady działania będzie miał
    najwyższą sprawność? Dlaczego takie reku są produkowane (krzyżowe)
    jakie jest uzasadnienie ekonomiczne?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-07-26 07:14:03
    Temat: Re: GWC -krzyzowy vs przeciwpradowy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > współprądowego, skor przeciwprądowy z zasady działania będzie miał
    > najwyższą sprawność? Dlaczego takie reku są produkowane (krzyżowe)

    koszty...

    krzyżowe są najtańsze...

  • 3. Data: 2012-07-26 08:03:02
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    oczywiście nie chodziło o GWC jak w temacie a o rekuperator a właściwie
    wymiennik!!!

  • 4. Data: 2012-07-26 08:56:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak się zastanawiam, co przemawia za zakupem reku krzyzowego czy
    > współprądowego, skor przeciwprądowy z zasady działania będzie miał

    współprądowych sie w odzysku ciepła nie stosuje - one mają zastosowanie w
    specyficznych procesach technologicznych gdzie ważna jest szybka zmiana
    temperatury a sprawnosc nie ma znaczenia.
    Co do krzyżowych i przeciwprądowych - jak marek pisał - chodzi o cene.

    b.

  • 5. Data: 2012-07-26 09:16:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dlaczego takie reku są produkowane (krzyżowe)
    > jakie jest uzasadnienie ekonomiczne?

    Jak przedmówcy napisali cena, ale nie tylko istotny jest też rozmiar. Dobry
    rekuperator przeciwprądowy potrafi mieć ponad metr długości. Chodzi o to by
    te strumienie powietrza jak najdłużej wymieniały się energią, a z drugiej
    strony klienci chcą by centrala zajmowała jak najmniej miejsca.

    W niektórych kompaktowych centralach producenci stosują wymiennik który ma
    kształt minimalnie wydłużonego krzyżowego i nazywają go przeciwprądowym. gdy
    tak naprawdę przeciwprądowo powietrze płynie tylko kilka/kilkanaście cm.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-07-27 21:30:18
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    Tu jest prawdziwy przeciwprądowy:
    http://allegro.pl/rekuperator-przeciwpradowy-wymienn
    ik-300m3-h-i2501620830.html

    Oczywiście to goły wymiennik. Wszystko trzeba dokupić i sprytnie złożyć.
    Dlatego większość woli kupić jakiś badziew oby był modny napis dospel itp.
    Ten ma wielkość 20stu wymienników z dospela.
    Oczywiście nie mam żadnego interesu zachwalając wymiennik z linku.
    Wpadł mi kiedyś w oko bo jest solidną, dużą konstrukcją bez ściemy
    marketingowej. Tak samo Bartosz ma dobre wymienniki bo są ogromne, ale w
    tym przypadku cena rośnie, bo patenty i magiczne zakręcanie strumienia
    powietrza (zupełnie bez znaczenia).
    Według mnie ten od Siwickiego można zastosować z równym powodzeniem co
    bartosza.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2012-07-27 22:03:54
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    symantecghost <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > powietrza (zupełnie bez znaczenia).
    > Według mnie ten od Siwickiego można zastosować z równym powodzeniem co

    Dobrze by było gdyby ktoś podał pomiary ciśnienia. Bo napisać "300m3/h" chyba
    można zawsze. Jakiś spręż do tego jest potrzebny. Inne parametry są na
    najwyższym poziomie.

  • 8. Data: 2012-07-28 07:40:34
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Dobrze by było gdyby ktoś podał pomiary ciśnienia. Bo napisać "300m3/h" chyba
    > można zawsze. Jakiś spręż do tego jest potrzebny. Inne parametry są na
    > najwyższym poziomie.

    Pytaj producenta http://www.siwicki.pl/

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2012-07-28 09:37:49
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    > Pytaj producenta http://www.siwicki.pl/
    >
    > Pozdrawiam.

    Moja uwaga była skierowana nie do profesjonalnego wykonania aparatu, ale do
    nieprofesjonalnego opisu. Obstawiam że gdyby pomiary oporów były wykonane to
    by je na aukcji umieszczono.

  • 10. Data: 2012-07-28 15:03:34
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > do
    > nieprofesjonalnego opisu. Obstawiam że gdyby pomiary oporów były wykonane

    Na jego stronie jest wykres. 200 pa