  • 11. Data: 2015-03-20 14:14:14
    Temat: Re: I z solarów nici?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 12:45:18 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Plynie cos przez ten absorber?

    Czesc pompująca powietrze działa, a czesc glikolowa akurat teraz nie bo to prototyp
    zrobiony z byle czego i po 2 latach sie zepsuł.
    Maksymalnie wycisnalem z niego 16kW, a w normalnej pracy daje ok 4kW.
    Mam materiały na docelową wersje tylko czasu brak, bo przy okazji chce go połączyć z
    kolektorem nadążnym - w sumie jeszcze troche zabawy w poskładanie troche innego
    sterownika i zmodyfikowanie programu. Zima ciepła to i nie ma ciśnienia -nie pali mi
    sie :)

    b.

  • 12. Data: 2015-03-20 14:43:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-20 o 14:14, Budyń pisze:

> [...]
    sterownika i zmodyfikowanie programu. Zima ciepła to i nie ma ciśnienia -nie pali mi

    Pytalem z ciekawosci, bo wykresy wskazuja wlasnie na to, ze kolektor sie
    tylko wietrzy, albo zbyt maly przeplyw czynnika ustawiony.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2015-03-20 15:15:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 14:43:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Pytalem z ciekawosci, bo wykresy wskazuja wlasnie na to, ze kolektor sie
    > tylko wietrzy, albo zbyt maly przeplyw czynnika ustawiony.

    dobrze kombinujesz - u mnie mierzy sie kilka rzeczy - to jest pomiar absorbera w
    stanie stagnacji (nawet gdy pracuje to tez to sie mierzy) bo taka wartosc pozwala
    liczyc sprawnosc itp parametry.
    Nawet nie wiem jak co sie mierzy w typowych kolektorach - temperature wody na
    wylocie? Co decyduje o momencie startu pompy?

    b.

  • 14. Data: 2015-03-20 15:25:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-20 o 15:15, Budyń pisze:

> [...]
    > Nawet nie wiem jak co sie mierzy w typowych kolektorach - temperature wody na
    wylocie? Co decyduje o momencie startu pompy?

    Mierzy sie dwa podstawowe parametry. Temp. kolektora i temp. wody na
    dole baniaka. Zalaczenie pompy nastepuje po przekroczeniu histerezy
    miedzy temp. wody i temp. kolektora. Zwykle 5 stopni. Do zliczania mocy
    wykorzystuje sie temp. glikolu na wyjsciu z baniaka, oraz deklaruje
    wielkosc przeplywu w litrach/min., ew. podpina sie przeplywomierz, co w
    tak malych instalacjach jest chyba przerostem formy.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2015-03-20 16:17:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 15:25:03 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Mierzy sie dwa podstawowe parametry. Temp. kolektora

    kolektora czyli absorbera -udało ci sie zmierzyc temperature stagnacji?

    b.

  • 16. Data: 2015-03-20 22:11:25
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2015 23:25:47 -0700, Kris napisał(a):
    > http://podroze.onet.pl/dzis-zacmienie-slonca-w-polsc
    e-czesciowe/8f60e5

    Pierwsze zdanie mnie rozwaliło:

    "Dziś na całym świecie można podziwiać zaćmienie Słońca"

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 17. Data: 2015-03-20 22:20:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-20 o 16:17, Budyń pisze:

    > kolektora czyli absorbera

    Scislej - glikolu na gorze ostatniego kolektora.

    > -udało ci sie zmierzyc temperature stagnacji?

    Najwyzsza temp. jaka pamietam po wlaczeniu pradu to ponad 120 stopni
    (chyba 140). Musialem sterowaniem recznym wlaczyc pompe, bo sterownik
    uznaje, ze temp. pow. 120 stopni jest temperatura przegrzania.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2015-04-11 14:16:01

    Ciekawe, jak trafi na samolot napędzany energią słońca :-o

    -----