  • 1. Data: 2015-03-20 07:25:47
    Temat: I z solarów nici?
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://podroze.onet.pl/dzis-zacmienie-slonca-w-polsc
    e-czesciowe/8f60e5

  • 2. Data: 2015-03-20 08:44:44
    Temat: Re: I z solarów nici?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-03-20 o 07:25, Kris pisze:
    > http://podroze.onet.pl/dzis-zacmienie-slonca-w-polsc
    e-czesciowe/8f60e5
    "Zaćmienie to jednak nie tyko efektowne zjawisko, emocjonujące
    miłośników astronomii. Okazuje się, że na kilka godzin może obniżyć moc
    elektrowni słonecznych w Europie o ponad 1/3 i wywołać spadki napięcia w
    europejskiej sieci energetycznej. Już w lutym Europejska Sieć Operatorów
    Systemów Przesyłowych Energii Elektrycznej ostrzegała, że dzienna moc
    europejskich elektrowni słonecznych i ogniw fotowoltaicznych w czasie
    zaćmienia może jednak spaść o 33,5 GW (z 89,3 GW do 55,5 GW)."

    Czy to nie jest przypadkiem sprawka wiadomo-kogo? No i czy zaćmienie
    będzie rzeczywiście trwało tak krótko jak piszą? ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2015-03-20 09:13:46
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 20.03.2015 07:25, Kris wrote:
    > http://podroze.onet.pl/dzis-zacmienie-slonca-w-polsc
    e-czesciowe/8f60e5

    Takie zdarzenia nie są problemem. Z tego co mi wiadomo, wiedząc
    wcześniej, że będzie większe zapotrzebowanie energii albo, że jakieś
    źródło wypadnie z obiegu. Można odpowiednio wcześniej rozbujać inne
    źródła energii w układzie.

    --
    GreDi

  • 4. Data: 2015-03-20 10:03:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    On 20.03.2015 07:25, Kris wrote:

> [...]

    >wcześniej, że będzie większe zapotrzebowanie energii albo, że jakieś
    >źródło wypadnie z obiegu. Można odpowiednio wcześniej rozbujać inne

    Nie ma co się pocieszać. Będzie katastrofa.

  • 5. Data: 2015-03-20 12:02:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    abn140 wrote:

    > no i ju?.
    > my zyjemy a Wy?

    piii.....

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-03-20 12:25:40
    Temat: Re: I z solar�w nici�
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 12:02:52 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

    > no i już.
    > my zyjemy a Wy?

    Moja pompa nie odczula ale Maniek dzisiaj sie kapie w zimnej wodzie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-03-20 12:29:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 07:25:50 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > http://podroze.onet.pl/dzis-zacmienie-slonca-w-polsc
    e-czesciowe/8f60e5

    wczorajszy wykres temperatury absorbera
    http://www.elgo.wroclaw.pl/dom/150319TBLCH.png

    i dzisiejszy - http://www.elgo.wroclaw.pl/dom/150320TBLCH.png
    a warunki atmosferyczne podobne. Dziura od zaćmienia jest -zaćmienie można ogłosić
    jako zakonczone :-)

    b.

  • 8. Data: 2015-03-20 12:45:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-20 o 12:29, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > i dzisiejszy - http://www.elgo.wroclaw.pl/dom/150320TBLCH.png
    > a warunki atmosferyczne podobne. Dziura od zaćmienia jest -zaćmienie można ogłosić

    Plynie cos przez ten absorber?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2015-03-20 13:02:45
    Od: "abn140" <a...@g...com>

  • 10. Data: 2015-03-20 14:06:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 12:25:41 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Moja pompa nie odczula ale Maniek dzisiaj sie kapie w zimnej wodzie :D
    Jajka sobie przeziębi;)
    Twoja pompa tez mniej energio w końcu dostała. i tej ze słońca i tej z sieci bo farmy
    słoneczne mniej produkowały;)