  • 1. Data: 2010-10-06 12:40:26
    Temat: Idą mrozy... pomiar temperatury
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hejka,

    Pamiętam posty z ostatniej zimy, jak ktoś ładnie pokazywał
    dobowy, tygodniowy pomiar temp. zewnętrznej (i chyba nie tylko).

    Mógłbym prosić autora tych postów o podanie "przepisu" który
    pozwoli mi na podobne pomiary ?

    Jaka karta ? Jakie czujniki ? Jaki soft do tego ?

    Czy potrzebny komputerek chodzący 24h na dobrę, czy może
    jest jakaś magiczna skrzynka, która zbiera wyniki pomiarów i
    z niej się odczytuje dane co jakiś czas ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 2. Data: 2010-10-06 12:51:12
    Temat: Re: Idą mrozy... pomiar temperatury
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest jakaś magiczna skrzynka, która zbiera wyniki pomiarów i
    > z niej się odczytuje dane co jakiś czas ?
    Witam!
    Ja mam stację pogody (temperatura zew i wew, deszczomierz, wiatromierz,
    ciśnienie)
    Stacja rejestruje te dane i co kilka dni (stacja ma "w sobie" pamięć 7 dni)
    zapisuje sobie w komputerze. Można obejrzeć w formie wykresu. Można wrzucić
    na swoją stronę www.Tak że mam archiwum z całego roku.
    Jeśli tylko temperatura - to taniej rejestrator temperatury. Bawiłem się
    "1wire termochron" w formie pastylki, po podłączeniu do komputera można
    zobaczyć co zapisał.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2010-10-06 13:05:45
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > Jeśli tylko temperatura - to taniej rejestrator temperatury. Bawiłem się
    > "1wire termochron" w formie pastylki, po podłączeniu do komputera można

    Dzięki za odzew.
    Możesz podać linka do tej stacji pogodowej? (lub podobej).
    I do tych "pastylek" która można podłączać do PCta ?

    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2010-10-06 21:52:41
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Używam TFA Nexus. Sprzęt badziewny i awaryjny, ale spełnia swoją rolę. W
    zależności od interwału pomiarów zbiera dane od kilkunastu dni to kilkunastu
    tygodni. Można dołączyć do 5 zewnętrznych czujników wilgotności i
    temperatury oraz pomiar wiatru i deszczu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-10-07 05:22:54
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-10-06 14:40, Aleksander pisze:
> [...]
    > jest jakaś magiczna skrzynka, która zbiera wyniki pomiarów i
    > z niej się odczytuje dane co jakiś czas ?

    To chyba ja :)

    To nie było nic innego jak:
    - magistrala 1Wire z czujniczkami temperatury
    - zmodyfikowany stary PC
    - program LOGTemp
    - baza danych MySQL na zewnętrznym serwerze.

    Jak chcesz szczegóły, uderz na maila ;)

  • 6. Data: 2010-10-07 05:45:32
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    > Dzięki za odzew.
    > Możesz podać linka do tej stacji pogodowej? (lub podobej).
    > I do tych "pastylek" która można podłączać do PCta ?
    Witam!
    Stację mam taką (ponad 2 lata i jeszcze działa)
    http://allegro.pl/stacja-pogody-tfa-matrix-powystawo
    wy-i1255674330.html
    tylko ja kupiłem za około 200 zł
    Pastylki takie:
    http://www.biosphera.pl/DS1921G.html
    tylko urządzenie do odczytu robiłem sam. Kupowałem na allegro po 50zł sztuka
    "pastylkę"
    Pozdrawiam - Waldek

  • 7. Data: 2010-10-08 19:36:37
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > jest jakaś magiczna skrzynka, która zbiera wyniki pomiarów i
    > z niej się odczytuje dane co jakiś czas ?

    Jak mieszkasz koło Gliwic to:
    http://www.tomberry.org/temperatura.php

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 8. Data: 2010-10-08 20:59:44
    Od: Olo <w...@j...cy>

> [...]
    > jest jakaś magiczna skrzynka, która zbiera wyniki pomiarów i
    > z niej się odczytuje dane co jakiś czas ?

    Może o to chodziło? http://www.thermoweb.wtx.pl/

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.