  • 1. Data: 2013-07-04 19:11:44
    Temat: Impregnat ogniochronny - jaki?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Poszukuję impregnatu ogniochronnego do drewna, które będzie stało "pod
    chmurką". Jak dotąd wszystkie, jakie widziałem nie są odporne na
    wymywanie a taka impregnacja na rok mnie nie zadowala.
    Macie jakieś pomysły?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-07-07 09:53:06
    Temat: Re: Impregnat ogniochronny - jaki?
    Od: d...@g...com

    Witam
    Zasadniczo możesz dwie rzeczy:
    zaimpregnować tym wymywalnym(ale przy większym stężeniu,niż zalecane i przez
    zanurzenie na 2-3min)a następnie pokryć jakimś lalierem,opartym na silikonie (są
    również takie impregnaty)
    albo
    -dotyczy wszystkich impregnacji,p-robalom też-
    obejrzeć konstrukcję,która stala z rok pod dachem.Pęknęcia tam są takie,że dwa robale
    w trakcie kopulacji wmaszerują w środek belki.Ogień też.Pomoże powtórne pryskanie
    impregnatem.
    A może-też opcja-zmienić konstrukcję na stalową?wtedy będziesz się martwil
    korozją(zwykla stal nie ma atestu p-poż-skręca się)

  • 3. Data: 2013-07-07 11:02:29
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-07 09:53, d...@g...com pisze:
> [...]
    > A może-też opcja-zmienić konstrukcję na stalową?wtedy będziesz się martwil
    korozją(zwykla stal nie ma atestu p-poż-skręca się)

    A ten patent, żeby najpierw impregnat ogniochronny a potem ten drugi to
    znasz z doświadczenia, czy tylko teoretycznie?
    Też myślałem, żeby dać najpierw jakiś Fobos, a potem pomalować, ale
    pytam, bo może ktoś już przerabiał i po co odkrywać Amerykę na nowo.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-07-07 21:43:06
    Od: d...@g...com

    Tylko teoretycznie,bo tam gdzie jest ryzyko pożaru,to ja wolę jednak stal.A przy
    okazji-czy to,co będzie zawarte w tej impregnowanej konstrukcji,nie zapali
    się?tak?Więc obudowa więcej warta niż to co oslania...
    Ja drewno (ale niewiele,2 max2,5m3)trzymam w metalowych stojakach.dwa prostokąty z
    grubego drutu 1,5X2m,pospawane w odl 25 cm od siebie.Stoi se toto pod murem.Ważne aby
    drewno stalo ok 15 cm nad gruntem i dlugo.
    Dużo drewna życzę.Dolniak

  • 5. Data: 2013-07-08 01:37:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > chmurką". Jak dotąd wszystkie, jakie widziałem nie są odporne na
    > wymywanie a taka impregnacja na rok mnie nie zadowala.

    po pierwsze budować z drewna heblowanego, heblowanie znacznie zwiększa
    ogniodoporność konstrukcji drewnianej.

    wbrew pozorom nie jest łatwo podpalić gladką bęlkę drewnianą.

    jeśli idzie o zabezpieczeni to zamiast impregnatu pomalować jakąś farbą
    ogniochronną tworzącą twardą szczelną powłokę na powierzchni drewna.

  • 6. Data: 2013-07-08 08:35:23
    Od: d...@g...com

    Pisalem,że są również takie impregnaty(2w jednym)
    W piwnicy,(niepalna)mam krajzegę,heblarkę-i sporo śmieci.Kiedyś rzucilem peta.Po
    jakimś czasie znowu tam wlazlem.Bylo widno,instalacja już splynęla ze ściany.
    Lite drewno trudno podpalić ale śmieci-i owszem.A podczas palenia wsadu skladziku
    wystąpi takie cóś jak piroliza.I o kant...potluc heblowanie i impregnację.Olej troski
    p-poż ,a zabezpiecz dobrze p-grzybom i robalom. Nie mowię,że taka impregnacja nie
    jest potrzebna.Ale-nie najważniejsza.Chyba,że masz blisko jakiego piromana,ale wtedy
    to system gaśniczy...