  • 1. Data: 2010-04-11 07:38:10
    Temat: Instalacja odgromowa na dachu z dachówki
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Planuje zrobić instalację odgromową na dachu dwuspadowym, z dachówki,
    nachylenie 42st. Mam już wkopaną bednarkę, uchwyty przymocowane do boku
    budynku. Uchwyty kalenicowe to nie problem bo po prostu się je zakłada i
    skręca. Problem mam z uchwytami używanymi do zejścia z kalenicy do boku
    budynku. Wszystkie uchwyty jakie widziałem montowało się pod dachówkę &#8211; którą
    już mam położoną. Czy da się zamontować tę uchwyty na już założonych
    dachówkach? Da się zdemontować pojedyncze dachówki? Może są jakieś uchwyty
    które da się zamontować na już położonych dachówkach?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2010-04-11 08:16:56
    Temat: Re: Instalacja odgromowa na dachu z dachówki
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Da się zdemontować pojedyncze dachówki?

    da się :-)
    dachówkę położoną wyżej przesuwasz do góry, odsłaniając tę niższa i
    masz...
    potencjalne problemy: wyjęcie dachówki z pierwszego rzędu od kalenicy
    (demontaż gąsiora, listwy pod gąsiorem, uszczelnień), niektóre
    dachówki są mocowane spinkami lub gwoździami, co utrudnia demontaż

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-04-11 08:44:47
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dachówkach? Da się zdemontować pojedyncze dachówki? Może są jakieś uchwyty
    > które da się zamontować na już położonych dachówkach?

    Są uchwyty klejone do dachówek, szczegóły zna mój wykonawca. Ja nie
    zgodziłem się założyć uchwytów pod dachówkę (dachówka Wienerberger
    Renesansowa ma podójny zamek) bo przy próbie założenia zwykłych uchwytów
    dachówka traciła szczelność. Uchwtyty kalenicowe miałem robionę na miarę.

    Pozdrawiam,
    Druid29