    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Instalacja wody użytkowej
    Date: Sat, 01 Feb 2014 23:46:20 +0100

    Mam prośbę, powiedźcie mi proszę jak powinna wyglądać instalacja wody
    zimnej/ciepłej.

    Założenia są takie:
    Około 11 osób w ciągu 8h, 2 zmiany na dobę. Około 4-5 osób będzie
    chciało brać prysznic po pracy (oczywiście szacuję na podstawie
    wykonywanej pracy), są 2 kabiny. 6 umywalek, 3 kibelki... nic
    specjalnego. Instalacja z obiegiem ciepłej wody. Woda ze studni z
    zatopioną pompą, niestety mocno wapienna.

    Pomyślałem, założę zbiornik około 100-150l z hydrostatem do sterowania
    pompą w studni. Z tego zbiornika wodę do kranów z zimną, do
    ubikacji/bidetu oraz do boilera na ciepłą wodę. Boiler na poziomie
    300-400 litrów, podgrzewany elektrycznie, wężownica w środku na wypadek
    gdybym zdecydował się na solary (rury już w ścianach są) albo na grzanie
    z pompy ciepła. Tyle jeżeli chodzi o "wielkości".

    Teraz problem z osprzętem.
    Z rury z pompy powinienem chyba dać zawór odcinający, zawór
    jednokierunkowy, myślę że przydał by się filtr (pytanie jaki) i do
    zbiornika (przy tych wielkościach z pompowaną poduchą). Po zbiorniku
    znów jakiś zawór (żeby dało się zbiornik wyjąć) i co - kolejny
    jednokierunkowy, żeby ciepła się nie wracała z boilera? Jak wygląda
    kwestia zmiany objętości wody w boilerze przy jego podgrzaniu - mam dać
    przeponowy naczynie?

    Kurde, mgliste mam pojęcie jak to powinno wyglądać.
    Pytam Was, gdyż macie ciekawe pomysły i nauczyłem się zwracać uwagę na
    drobiazgi o których piszecie. Dosyć ma też partaczy pseudohydraulików
    próbujących sprzedać mi gotowe rozwiązania, w których nawet ja widzę
    kretyńskie błędy (jak to miało miejsce przy ogrzewaniu).

    Irek.N.