  • 1. Data: 2010-01-26 17:01:44
    Temat: Ipregnacja cegły . cegła cięta na paski
    Od: "WŁADEK" <j...@w...pl>

    Witam
    mam do was kilka pytań zrobilismy u inwestora łazienke w cegle pociętej na
    paski , cegła bardzo ładna stara. pocielismy ja na paski i wyszło super:
    Pytania :
    1. Czym impregnować ? prysznic /
    2. Czy impregnowac najpierw czy fugowac
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-26 17:50:38
    Temat: Re: Ipregnacja ceg?y . ceg?a cieta na paski
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "WLADEK" <j...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam
    > mam do was kilka pytan zrobilismy u inwestora ?azienke w cegle pocietej na
    > paski , ceg?a bardzo ?adna stara. pocielismy ja na paski i wysz?o super:
    > Pytania :
    > 1. Czym impregnowaae ? prysznic /

    Bardzo dobrze wychodzi impregnacja lakierami do drewna.

    > 2. Czy impregnowac najpierw czy fugowac

    Najpierw fugowac.

  • 3. Data: 2010-01-26 20:01:59
    Temat: Re: Ipregnacja cegły . cegła cięta na paski
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > paski , cegła bardzo ładna stara. pocielismy ja na paski i wyszło super:

    A może jakieś zdjęcia?? Chętnie zobacze jak to wyszło:-)

    Ja robiłem cegłe na ścianie (cięta na połówki, recznie formowana, szorstka)
    i żałuje, że wpierw nie zaimpregnowałem. Przy fugowaniu cegła pobrudziła sie
    i nie idzie zmyć z niej zaprawy/fugi. Gdyby była wpierw impregnowana to na
    pewno zaprawa nie wniknęłaby tak głęboko i łatwiej by ją było wyczyścić.

    ----uciu

  • 4. Data: 2010-01-26 20:09:30
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Najpierw fugowac.

    to zalezy czym bedzie impregnowac:
    - jak czyms, z czego powstanie szklist powloka (uniemozliwiajaca polaczenie
    z fuga, a mysle, ze taka bedzie z lakieru do drewna) to oczywiscie wpierw
    fuga,
    - jak zaimpregnuje jakims impregnatem do kamienia/klinkieru to wpierw
    impregnowalbym, potem fugowal

    Ja impregnowalem jakims impregnatem do kamienia z Casto (metalowa puszka),
    ale uwaga, by byl to impregnat na bazie jakichc mega smierdzacej chemii i
    zapach byl wyczuwalny przez okolo miesiac. W skadzie kamienia polecano mi
    tez inne impregnaty ale ich ceny byly kosmiczne.
    O impregnacji znajdziesz tutaj:
    http://www.crh-klinkier.pl/cegly-inf-porady-eksperta
    .php#d2

    ---uciu

  • 5. Data: 2010-01-27 09:46:45
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "WŁADEK" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > paski , cegła bardzo ładna stara. pocielismy ja na paski i wyszło super:

    czym cieliscie?
    zapodaj fotki :)

    Mi sie marzy jedna sciana w salonie z cegly. Jak przywiezli pełną cegle do
    nas na budowe, to nawet ladna byla, czerwoniutka, wtedy nabralem ochoty na
    sciane z takiej cegly. Tylko jak z cieciem, ukladaniem?

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2010-01-27 11:35:12
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 26 Sty, 21:01, "uciu" <g...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pewno zaprawa nie wniknęłaby tak głęboko i łatwiej by ją było wyczyścić.

    Zabrudziła się bo byłą źle fugowana - przy poprawnym fugowaniu i
    dobranej konsystencji zaprawy - cegłą nie ma prawa się zabrudzić.
    Impregnowanie przed fugowaniem może spowodować słabe związanie spoiny
    z cegłą w miejscach gdzie jest impregnat.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 7. Data: 2010-01-27 13:31:17
    Od: "WŁADEK" <j...@w...pl>

    Ok pochwale sie fotkami jak tylko skończymy '
    Pozddrawiam

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hjp21u$7i5$1@inews.gazeta.pl...

  • 8. Data: 2010-01-27 17:21:23
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    >Impregnowanie przed fugowaniem może spowodować słabe związanie spoiny
    >z cegłą w miejscach gdzie jest impregnat.

    no wiesz, pierwszy raz taką cegłę układałem, aha i u mnie fuga była zaprawą
    zabrawioną na odpowiedni kolor.

    i chyba zle aż tak nie wyszło
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/chaupa+128.JPG
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/chaupa+116.JPG

    Ale nastepnym raze wpierw delikatnie zaimpregnuje - wszystko zalezy jaka to
    cegła, czy zwgkły klinkier, czy bardzo szorstki, dziurawy itp

    ---
    uciu

  • 9. Data: 2010-01-27 17:28:52
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > czym cieliscie?
    > zapodaj fotki :)
    >
    > Mi sie marzy jedna sciana w salonie z cegly.

    ja ciąłem cegłę recznie formowaną na połówki piłą elektryczną do glazury i
    wyszło to tak:

    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/1+127.JPG - piła na
    zdjęciu:-)

    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/1+128.JPG

  • 10. Data: 2010-01-27 19:00:15
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > ja ciąłem cegłę recznie formowaną na połówki piłą elektryczną do glazury i
    > wyszło to tak:

    Kleiles to na jakis klej czy zaprawa do klinkieru ?

    Pozdrawiam

    Kane