  • 1. Data: 2010-01-26 19:53:39
    Temat: Zachowanie min. odległości od krawędzi jezdni
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych z p. zm. art. 43
    określa minimalne odległości usytuowania obiektów budowlanych od zewnętrznej
    krawędzi jezdni. Dla dróg powiatowych w terenie zabudowanym odległość ta
    wynosi 8 m.

    W moim przypadku (działka położona właśnie przy drodze powiatowej)
    chciałabym postawić dom jakieś 6 m. od zewnętrznej krawędzi jezdni (4 m. od
    granicy działki + ok. 2 m. chodnika).

    Czy macie jakieś doświadczenia w zdobywaniu zgody zarządcy drogi na
    usytuowanie domu w odległości mniejszej niż określona w art. 43 pkt. 1?
    Możliwość taką przewiduje art. 43. pkt. 2. Będę wdzięczna za wszelkie
    spostrzeżenia - można też oczywiście pisach na priva.

    Jak się w świetle tego przepisu ma budowa płotu? Rozumiem, że płot nie jest
    obiektem budowlanym, a jedynie urządzeniem budowlanym i nie ma tu
    zastosowania wspomniany art. 43?

    Pozdrawiam

    Gosia

  • 2. Data: 2010-01-28 17:13:51
    Temat: Re: Zachowanie min. odległości od krawędzi jezdni
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Gosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak się w świetle tego przepisu ma budowa płotu? Rozumiem, że płot nie
    > jest obiektem budowlanym, a jedynie urządzeniem budowlanym i nie ma tu
    > zastosowania wspomniany art. 43?

    Temat płotu przerabiałem. Wraz z zawiadomieniem wykonania ogrodzenia wraz z
    wiazdem na posesję musiałem złożyć zgodę zarządcy drogi w której ten
    wyznaczył minimalną odległość od drogi. Pozwolono mi łaskawie zrobic sobie
    ogrodzenie 6m od osi jezdni. Na mapach geodezyjnych szerokość drogi
    oznaczono jest jako " szerokość zmienna" no i bądź tu mądry i wyznacz oś
    jezdni w pasie biegnącym jak meandra rzeki. Ustaliłem orientacyjnie i
    dodałem 20cm dla świętego spokoju.

    Marek

  • 3. Data: 2010-01-28 20:35:52
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > z wiazdem na posesję musiałem złożyć zgodę zarządcy drogi w której ten
    > wyznaczył minimalną odległość od drogi. Pozwolono mi łaskawie zrobic sobie

    To świetna wiadomość dla mnie ... przy wymiarze działki 15,5 m x ... (na
    szczęście po bokach nie ma drogi publicznej). Polska...
    Gosia

  • 4. Data: 2010-01-28 20:58:32
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    Miało być z wjazdem a nie wiazdem.
    Coś mi ostatni coraz częściej palce się rozjeżdzają.

    > To świetna wiadomość dla mnie ... przy wymiarze działki 15,5 m x ... (na
    > szczęście po bokach nie ma drogi publicznej). Polska...

    A od strony sąsiadów to odległości jak ci pasuje. Tylko wysokość nie wyższa
    niz chyba 2,20m oraz gęstość ogrodzenia ileś tam %
    Ponad te limity to radzę mieć zgodę sasiada.

    Marek