  • 1. Data: 2010-01-26 22:10:37
    Temat: panele a podlogowka
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    JA chce w salonie podlogowke, czyli wszedzie oprocz sypialni. Zona chce
    koniecznie panele w salonie. Czyli musze wybrac panele przystosowane do
    podlogowki kladzone na takiej niebieskiej dziurkowanej piance 4mm.
    Panele sa 8mm grube, frez woskowany, gwarancja 20 lat.

    Czy ma ktos takie rozwiazanie, czy jednak cieplo z podlogowki pod
    panelami pojdzie glownie na grzanie gruntu?

  • 2. Data: 2010-01-27 12:25:51
    Temat: Re: panele a podlogowka
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 26 Sty, 23:10, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy ma ktos takie rozwiazanie, czy jednak cieplo z podlogowki pod
    > panelami pojdzie glownie na grzanie gruntu?

    to porównaj 10 cm styro od spodu i 4mm pianki + 8mm plastiku na
    górze... i odpowiedz sobie, gdzie pójdzie ciepło...
    na pewno deska i podkład ograniczą oddawanie ciepła przez podłogę, ale
    nie zmarnuje się ono, odzyskasz je w postaci wyższej temp na powrocie
    podłogówki :-)
    dlatego pod deski kładzie się gęściej rurki lub (co niektórym się nie
    podoba) zwiększa temperaturę zasilania. Ja mam deskę barlinecką na
    podkładzie z tektury falistej i grzeje aż miło :-), temp zasilanie od
    30 (normalnie) do 45 stopni (w te ostatnie mrozy), temp samej podłogi
    (pod deską) w granicach 25-30 stopni,
    gdybym robił jeszcze raz, to kleiłbym te deski bezpośrednio do
    wylewki, na pewno lepiej przewodzi ciepło i nie stuka...
    nie rezygnuj z podłogówki, nawet pod drewnem, to naprawdę miłe
    uczucie, docenia się ją dopiero jak się ją ma i stanie się dla
    porównania na zimnej podłodze...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-01-27 12:33:51
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]
    >
    > Czy ma ktos takie rozwiazanie, czy jednak cieplo z podlogowki pod
    > panelami pojdzie glownie na grzanie gruntu?

    Dawaj panele gdzie chcesz - spokojnie bedzie grzalo :) I podklad tez
    niepotrzebny dziurkowany (to jakis bzdurny marketing te dziurki). Ja
    mam 3mm pianomatu pod panelami (super wycisza) i grzeje az milo :)
    Przy -23st na zewnatrz mam zasilanie 38st C, podloga jest nijaka - nie
    grzeje, nie chlodzi. Ci co pisza, ze panele na podlogowke sie nie
    nadaja nie wiedza co pisza - rozpowszechniaja znane MITY ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-01-27 14:02:41
    Od: "poss 123" <p...@p...onet.pl>

    > Czy ma ktos takie rozwiazanie, czy jednak cieplo z podlogowki pod
    > panelami pojdzie glownie na grzanie gruntu?

    Ja mam deskę barlinecką klejoną do wylewki. Pod spodem ogrzewanie podłogowe
    wodne, rozstaw rurek co 10 cm. Sprawdza się bardzo dobrze.

    poss