  • 1. Data: 2010-01-26 08:29:03
    Temat: Dlaczego przemarzają okna PCV i jak temu zaradzić?
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    W związku z bardzo niskimi temperaturami na zewnątrz pojawiła mi się skraplająca
    się para wodna na dolnym odcinku szyb oraz profili w oknach PCV tuż nad
    parapetem. Doszło nawet do tego, że pojawił się tam lód. Jak temu zaradzić
    niekoniecznie teraz, ale na przyszłe podobne zimy? Jaka może być tego przyczyna?

    Rob

  • 2. Data: 2010-01-26 09:36:13
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Okna jak okna, ja się zastanawiam, jak musza przemarzać
    metalowe drzwi wejściowe... i metalowa ościeżnica...
    Jak to w ogole jest współcześnie rozwiązane / ocieplone ?

    Jak to u Was wyląda ?

    Dzięki,
    Aleks.

  • 3. Data: 2010-01-26 09:48:19
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Okna jak okna, ja się zastanawiam, jak musza przemarzać
    > metalowe drzwi wejściowe... i metalowa ościeżnica...

    Drzwi metalowe i ościeżnica ocieplone pianką
    nie przemarzają.
    Za to na metalowej gałce / pokrętle wkładki zamka
    od wewnątrz - ładny lodzik :-)
    A temu to już nic nie zaradzi - chyba, że drugie drzwi ;-)
    (żeby nie było widać).

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-01-26 09:56:10
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > metalowe drzwi wejściowe... i metalowa ościeżnica...
    > Jak to w ogole jest współcześnie rozwiązane / ocieplone ?

    Ja mam chińskie drzwi. Metalowe grubosci 7,5cm wypełnione pianką podobno(nie
    wiem nie sprawdzałem).
    Drzwi nie przemarzają.Są zimne w dotyku ale żadnego przemarzania i szronu.
    To samo na drzwiach gfarazowych.
    Zwykła niemarkowa brama garażowa. Gruba na ok 5cm w srodku pianka. Dzisiaj
    na zewnatrz o 5 rano było -20a a garazu 4stC
    Mam wyprowadzenie na grzejnik w garazu i grzejnik stoi gotowy do
    powieszenia. Ale nie podłączam. Skoro temperatura w garazu nawet w takie
    duże mrozy nie spada poniżej 0stC to nie widze sensu ogrzewania garażu.
    Grzejnik pójdzie na allegro niestety;))

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-26 09:59:50
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > na zewnatrz o 5 rano było -20a a garazu 4stC

    Ale garaż w bryle, a nie wolno-stojący.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-01-26 10:03:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hjme7q$6il$1@news.onet.pl...

    > Ale garaż w bryle, a nie wolno-stojący.
    Tak
    W bryle budynku.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-26 10:28:56
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam
    Drzwi wejściowe główne Stolbud Włoszczowa, - zero problemów - super ciepłe
    Brama garażowa - zero przemarzania
    Drzwi od ogrodu Gerda ..coś tam ..Plus - same drzwi w porządku, nie przemarzają,
    natomiast ościeżnica metalowa oszroniona na całości , a jak podgrzeję w piwnicy
    to wykrapla się woda.
    Ościeżnica w całości wypełniona betonem, to był warunek montażu ( gwarancja +
    wytrzymałość )

    Chyba nic z tym już nie zrobię, muszę się do takiego stanu przyzwyczaić i z tym
    żyć.
    A może macie jaki pomysł ?

    Pozdrawiam
    JM

  • 8. Data: 2010-01-26 10:38:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zwykła niemarkowa brama garażowa. Gruba na ok 5cm w srodku pianka. Dzisiaj
    > na zewnatrz o 5 rano było -20a a garazu 4stC

    Garaż w bryle budynku ale dodatkowo dzieląca ściana wewnątrz garazu jest
    ocieplona 5cm styropianem. Tak samo sufit w garażu a raczej podłoga nad
    garażem, także 5cm styro.
    Mam do garazu drzwi od Wiśniowskiego. Metr od drzwi umieściłem termometr
    stoi na wodomierzu oparty o ścianę. Wskazywał wczoraj rano 5stC. Na zewnątrz
    było -24stC. Wcześniej gdy wisiał w głebi garażu to wskazywał kilka stC
    więcej.
    Grzejnik jeszcze nie rozpakowany ale nie będę się go pozbywał i powieszę go
    bo jak mi z garazu zniknie na wiosnę gratów to czasem i w zimie podłubać
    będę mógł.

    Marek

  • 9. Data: 2010-01-26 10:55:53
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 26 Sty, 10:36, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > Okna jak okna, ja się zastanawiam, jak musza przemarzać
    > metalowe drzwi wejściowe... i metalowa ościeżnica...
    > Jak to w ogole jest współcześnie rozwiązane / ocieplone ?
    >
    > Jak to u Was wyląda ?

    Zamarzajace okna , drzwi , wlakladki do zamkow wszytko co metalowe
    pomiedzy zewn a wewnatrz. Jest wynikiem wilgotnosci powietrza w
    pomieszczeniu. Wykres moilera wyjasni sprawe. Wraz ze spadkiem temp na
    przegrodzie wykrapla sie rosa i ona zamarza na przegrodzie metalowej.

  • 10. Data: 2010-01-26 11:21:17
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba nic z tym już nie zrobię, muszę się do takiego stanu przyzwyczaić i
    > z tym żyć.
    > A może macie jaki pomysł ?

    kurtyna powietrzna.
    --