  • 1. Data: 2011-06-07 14:53:32
    Temat: Izolacja tarasu potrzebna ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Taras wylany bezpośrednio na ziemii. Wymiary tarasy 5x4m. Taras
    "oddzielony" od domku warstwą izolacji (styropian).
    Pod tarasem nie ma żadnych pomieszczeń ...

    Czy taras przez położeniem na nim płytek trzeba jakoś zabezpieczyć ?

    W poprzednim mieszkaniu (odebranym jako developerskie) balkonu nie
    zabezpieczałem w żaden sposób. Położono na nim kafelki i było ok ...

    Czy trzeba stosować jakąś hydroizolację ? Jeśli tak to po co ?
    Gres mrozoodporny nie jest zbytnio nasiąkliwy , kleje są elastyczne i
    mrozoodporne , tak samo fugi ...

    Więc jaki cel ma ochrona ?
    Beton nie jest zbytnio nasiąkliwy ...

    Jeśli mimo wszystko jest wymagana jakaś hydroizolacja , to czy starczy
    pomalować 2x disperytem + taśma ochronna brzegowa ?

  • 2. Data: 2011-06-07 15:12:34
    Temat: Re: Izolacja tarasu potrzebna ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Taras wylany bezpośrednio na ziemii. Wymiary tarasy 5x4m. Taras
    > "oddzielony" od domku warstwą izolacji (styropian).
    > [...]

    Jedna ciągła powierzchnia ? Czy może jakieś dylatacje ?
    Czy i zazbrojony jakkolwiek ten taras ?

    Jeśli nie, to spora szansa że będzie pękać.
    (na podstawie doświadczeń betonowego chodniczka przy mojej chałupie)

    Wylane kawałki 1mx1,5m 1mx2m - są ok. Dłuższe odcinki 1mx4m i więcej,
    są spękane... ale to może wina lichego betonu - robione to było
    niewiadomo kiedy i niewiadomo jak - ma to na pewno ze 30-40lat minimum.

    Te popękane fragmenty niestety nadają się tylko do wywalenia, bo
    degradacja takiego chodnika / płyty betonowej następuje bardzo szybko.
    (woda, mróz, rozsadzanie itd). Te kawałki chodnika które były wylane
    jako dość małe płyty - trzymają się wciąż nad wyraz dobrze.

  • 3. Data: 2011-06-08 13:05:15
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-07 17:12, Aleksander pisze:

> [...]
    > (woda, mróz, rozsadzanie itd). Te kawałki chodnika które były wylane
    > jako dość małe płyty - trzymają się wciąż nad wyraz dobrze.

    wieloletnie doświadczenia z naprawą płytek na tarasach w naszym klimacie
    wskazują, że jedyny dobry sposób to ułożenie płytek 'luzem' (na
    ospowiedznich podkładkach trzymających rozstaw i bez spoinowania...) ;)
    , a jedyny skuteczny sposób na uszczelnienie przecieków przez taras to
    jego zadaszenie.... ;). Wszelkie mądre izolacje i technologie to tylko
    odwleczenie tej decyzji w czasie... ;).
    Trochę przejaskrawiam- ale nie bardzo.

    Michał

  • 4. Data: 2011-06-08 13:15:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Pod tarasem nie ma żadnych pomieszczeń ...

    >Czy taras przez położeniem na nim płytek trzeba jakoś zabezpieczyć ?

    Izolacja betonu przed położeniem płytek przyniesie na zdrowy rozum patrzac
    wiećej szkody niz pożytku. Jeśli beton niezaizolowany to ew woda ktra przez
    fugi dostanie sie pod płytki wsiąknie w beton i niżej do gruntu. Jesli
    będzie izolacja to woda zostanie pomiędzy betonem a płytkami i przy
    pierwszych mrozach płytki odskocza.

    Ale jeśli masz możliwośc to rób taras z płytek tarasowych lub kostki
    brukowej. Mozna wybrać ladne wzory a tarasy z tych materałów będa
    nieporównywalnie trwalsze od betonowych+ płytki. No i taniej tez powinno
    wyjść.

    >Czy trzeba stosować jakąś hydroizolację ? Jeśli tak to po co ?

    Moim zdaniem nie trzeba bo nie ma po co. Beton z reguły jest wylany nażwirze
    itp a ten nie podciąga wilfgoci. beton tez za bardzo do góry nie podciąga.
    jedyne zagrożenie wiec to wilgoć/woda która dostanie sie pod płytki od
    góry(fugi itp). A jak nie będzie izolacji to wsiąknie niżej i tyle.

    >Jeśli mimo wszystko jest wymagana jakaś hydroizolacja , to czy starczy
    >pomalować 2x disperytem + taśma ochronna brzegowa ?

    Moim zdaniem to tylko pogorszy sytuacje

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-06-08 23:12:58
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-07 16:53, /// Kaszpir /// pisze:

    > Więc jaki cel ma ochrona ?

    Podciąganie kapilarne.

    > Jeśli mimo wszystko jest wymagana jakaś hydroizolacja , to czy starczy
    > pomalować 2x disperytem + taśma ochronna brzegowa ?

    Izolować trzeba od dołu. Pod płytkami zabezpieczy przed wsiąkaniem
    wilgoci z góry. Pozostanie wilgoć wsysana od spodu.

    M.

  • 6. Data: 2011-06-09 06:51:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Tylko z reguly pod tarasem jest grut wymieniony nazwir lub cos w tym stylu .
    W takim podłożu nie wystepuje podciaganie ka[pilarne. Sam beton tez słabo
    podciąga

  • 7. Data: 2011-06-10 19:08:33
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 08:51, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Tylko z reguly pod tarasem jest grut wymieniony nazwir lub cos w tym
    > stylu . W takim podłożu nie wystepuje podciaganie ka[pilarne. Sam beton

    1. z reguły .... :-)
    2. gdyby beton słabo podciągał, to by nie trzeba było robić izolacji
    poziomych - sam beton by izolował. A niektórzy tutaj na beton dają
    potrójną papę na lepiku :-)

    M.

  • 8. Data: 2011-06-10 23:19:57
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup

    1. z reguły .... :-)
    A no właśnie

    >2. gdyby beton słabo podciągał, to by nie trzeba było robić izolacji
    >poziomych - sam beton by izolował.

    Z moich obserwacji praktycznych tak jest. Dom moich rodziców wybudowany w
    1968 roku, budowany jako pierwszy w okolicy i posadowiony za głęboko jak na
    tamte warunki gruntowe i teraz większą część roku w piwnicy jest ok 15-30 cm
    wody gruntowej. Parter com nad poziomem gruntu i wilgoci nikt nie
    zaobserwował. Izolacji poziomej brak, beton na fundament mieszany ręcznie
    grabami, niewibrowany, nieizolowany;). Pomimo tego wilgoci ni podciąga. Nad
    nie podpiwniczoną częścią domu ostatnio też coś robiliśmy i pomimo tego że
    wody gruntowe kilkadziesiąt centymetrów niżej tam jest sucho jak pieprz

    > A niektórzy tutaj na beton dają potrójną papę na lepiku :-)

    Niektórzy dają potrójnie to fakt. Bo koszt niewielki a sen spokojniejszy;))

    M.

  • 9. Data: 2011-06-13 11:56:27
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-11 01:19, Kris pisze:

> [...]
    > wilgoci ni podciąga. Nad nie podpiwniczoną częścią domu ostatnio też coś
    > robiliśmy i pomimo tego że wody gruntowe kilkadziesiąt centymetrów niżej

    Czyli rację mają wykonawcy, którzy twierdzą, że nie trzeba wibrować i
    dawać izolacji? :-)

    > Niektórzy dają potrójnie to fakt. Bo koszt niewielki a sen spokojniejszy;))

    No właśnie, a mogli dać beton (jako izolacje przeciw wilgoci) na beton :-)

    M.

  • 10. Data: 2011-06-13 13:01:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Czyli rację mają wykonawcy, którzy twierdzą, że nie trzeba wibrować i
    > dawać izolacji? :-)

    Po trochu tak. Nigdy nie pisałem że wibrowanie szkodzi ale niewibriowanie
    betonu w budynkach jednorodzinnych tez żadnych złych skutków nie przynosi.

    > No właśnie, a mogli dać beton (jako izolacje przeciw wilgoci) na beton :-)
    Ale po co potrójna pap na ławy jak i tak później będzie izolacja pozioma
    kilka bloczków wyżej na fundamentach?

    A odnośnie fundamentów:
    Czytałes ostatnie posty kikiego np- widzisz jakie on ławy i fundamenty
    proponuje bod budyn jednorodzinny. Jak pod wieżowiec prawie
    Wczoraj byłem z rodziną na latarni morskiej. Żeliwna konstrukcja z 1904roku.
    Wysokośc ok 35m, średnica u podstawy ok 8 metrów na szczycie ok 4 metry
    jeśli dobrze pamietam. Wiesz jakie to ma fundamenty? Betonowe szerokości
    1metra zagłebione 1,5 w głab gruntu(piasek)- czasami czytając grupe mam
    wrazenie że podobne fundamenty ludziska pod swoje chałupki dają.. Jakby to
    Kiki na etapie budowy zobaczył to pewnie ekipe pogoniłby na wydmy ruchome
    uprzednio nakarmiwszy ich paragonami. A budowla stoi już ponad 100lat i
    opiera się wiatrom i sztormom
    .

    Krzysiek