  • 1. Data: 2010-01-03 17:36:46
    Temat: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Witam
    Chcę zrobić otwór na włącznik (taki ścienny) do wentylatora w łazience.
    Kafelki są duże i przyklejone do chyba grubej dykty pod którą jest pusto
    (rury).
    Jak mam się do tego zabrać ? wystarczy wiertarka i wiertło ? nie chcę aby
    kafelek popękał od wibracji.

  • 2. Data: 2010-01-03 17:57:29
    Temat: Re: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    user napisał(a):
> [...]
    > Chcę zrobić otwór na włącznik (taki ścienny) do wentylatora w łazience.
    > Kafelki są duże i przyklejone do chyba grubej dykty pod którą jest pusto
    Najtaniej to wiertłem ostrym widiowym bez udaru ponawiercać,
    i uważać na rury jak są plastikowe.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-03 18:22:33
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał

> [...]
    > (rury).
    > Jak mam się do tego zabrać ? wystarczy wiertarka i wiertło ? nie chcę aby

    Gumówką, panie, gumówką.

    Bierzesz tarczę do cięcia płytek, nacinasz "słoneczko", potem delikatnie
    odcinasz każdy powstały trójkącik. Na koniec tarcza do szlifowania i
    wyszlifowujesz idealne kółko.

    Jak to ma być pod włącznik, to od biedy wystarczy naciąć zwykły kwadrat - to
    jeszcze prostsza sprawa :)

    15 minut roboty. Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo
    się zajedziesz.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2010-01-03 18:51:29
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    wolim napisał(a):
    > 15 minut roboty.
    A pył po cieciu bedzie trzy dni sprzatał w całej chacie LOL
    > Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo
    > się zajedziesz.
    Jasne LOL Świetna rada
    Pieć max dziesiec min roboty nowym wiertłem 8mm i zero bajzlu.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-03 18:54:16
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > to jeszcze prostsza sprawa :)
    >
    > 15 minut roboty. Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo

    Taką na wiertarkę ? w zasadzie mam tylko wiertarke i wiertła, chcę to zrobić
    najprościej.

  • 6. Data: 2010-01-03 20:37:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    user <a...@g...pl> wrote:

    > Taką na wiertarkę ? w zasadzie mam tylko wiertarke i wiertła, chcę
    > zrobić najprościej.

    Samym wiertłem (widiowym!) spokojnie to zrobisz wiercąc miejsce przy
    miejscu, koniecznie z wyłączonym udarem, a jak chcesz mieć kółko
    wycięte równiej i szybciej, to poszukaj wycinaka do otworów w
    glazurze, taki najprostszy kosztuje kilka PLN i do takiej roboty
    starczy aż nadto. Posługiwać się nim trzeba ostrożnie, równo i
    prosto trzymając wiertarke, nie dociskając za mocno.

    http://www.allegro.pl/item869955065_wycinak_do_glazu
    ry_najtaniej_tania_wysylka.html

    J.

  • 7. Data: 2010-01-03 22:16:52
    Od: "user" <a...@g...pl>

> [...]
    > najprostszy kosztuje kilka PLN i do takiej roboty starczy aż nadto.
    > Posługiwać się nim trzeba ostrożnie, równo i prosto trzymając wiertarke,

    to się zakłąda na wiertarkę ????
    Wielkie dzięki dla wszystkich , pomyślę nad wiertłem i tym, lewe rece nie
    mam ale przyznam że jestem amatorem ale się staram :)
    Na razie wentylator przykołkowany tylko muszę go podłączyć do elektryki więc
    zostaję mi włącznik.
    Ps. Czy w wentylatorach które mają czujnik wilgoci i timer wystarczy
    podłlaczyć z kostki silnika N do N gniazdka elektrycznego (od spodu), L do
    jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?
    Niby ze schematu TAK ale zastanawiam się czy włącznik ma być 2 pozycyjny czy
    1 pozycyjny czyli taki jak w klatkach schodowych czyli raz się naciśnie i
    włłącznik przechodzi do pozycji pierwszej a wentylator przy np. robieniu
    kupki jeszcze z parę minut będzie wydmuchiwać smródy zanim sam się nie
    wyłlaczy ? :))

  • 8. Data: 2010-01-04 07:12:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    user <a...@g...pl> wrote:

    > to się zakłąda na wiertarkę ????

    Tak, taką najzywklejszą w świecie.

> [...]
    > spodu),
    > L do jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?

    Tak. Włącznik ma być dwupozycyjny, choć osobiście nie dawałbym
    osobnego wyłącznika wentylatora, tylko podpiął go pod wyłącznik
    oświetlenia łazienki.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-04 07:22:35
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 3 Sty, 19:51, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    Ci będą kazali nawiercać otwory, bo

    > Jasne LOL Świetna rada
    > Pieć max dziesiec min roboty nowym wiertłem 8mm i zero bajzlu.

    Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie. Twoja metoda jest
    dobra na zwykłe miękkie płytki, ale w gresie się zajedziesz.

  • 10. Data: 2010-01-04 16:46:14
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    wolim napisał(a):
    > Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
    Ja nie widzę tu twardego gresu.
    --
    Krzysiek