  • 1. Data: 2010-01-03 20:17:24
    Temat: Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
    Od: " maxi" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    mam starą glazurę w łazience, ma chyba ze 30 lat, jest w dobrym stanie /
    kolor brzoswiniowy, dymiony , z połyskiem, marki Opoczno / i chciałabym
    zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
    Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???
    Glazura jest w całości do połowy wysokości, na wszystkich ścianach, plus
    wyżej, nad wanną + obudowa wanny.
    Myślałam o farbie, nie mam precyzji, co do koloru, najlepszy byłby taki, na
    którym mało będzie widać...i które będzie można łatwo umyć.
    Mam małe dziecko :)

    Proszę o poradę.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-03 20:26:30
    Temat: Re: Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    maxi pisze:

    > Myślałam o farbie, nie mam precyzji, co do koloru, najlepszy byłby taki, na
    > którym mało będzie widać...i które będzie można łatwo umyć.
    > Mam małe dziecko :)

    Jeden ze sposobow to tapeta wodoodporna. Ale ona niestety - jaka by nie
    byla - i tak zacznie odlazic i plesniec. A jak zacznie gdzies odstawac
    to dziecko oderwie :)

    W.

  • 3. Data: 2010-01-03 20:41:00
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik " maxi" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
    > Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???

    Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
    Można ją oczywiście pomalowac dowolną farbą olejną, ale uzyskamy lamperię o
    estetyce rodem ze sracza w pruskich koszarach....
    Daj sobie spokój i zrób jak należy
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-01-03 20:59:05
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
    iiii... tam, zobacz: http://www.jaegerlacke.de/files/POS_Fliesen.mpg
    Szczegóły tu: http://www.jaegerlacke.de/199-0-897-fliesenlack--bad
    ewannenlack-fr--68-m.html
    Na marginesie:
    Drogie to, ale sam daawno temu pomalowałem wannę blaszaną ze zniszczoną emalią.
    15 lat wytrzymała, zanim epoksyd zaczęł żółknąć.
    R.

  • 5. Data: 2010-01-03 21:08:49
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    Rentier <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    emalią.
    > 15 lat wytrzymała, zanim epoksyd zaczęł żółknąć.
    Dziękuję :)
    właśnie o czymś takim myślałam ... gdzieś to w Polsce można nabyć ???
    pozdr

  • 6. Data: 2010-01-04 00:03:39
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    farba/epoksyd/lakier czy inna wynalazka na pewno bedzie cuuuudnie z bliska
    wygladac na kafelkach.....

    urok płytek to ich GLAZURA - czyli ceramika - zadna farba teog nie
    podrobi.........

    moze pobaw sie farbami do szkla, ale najgorzej bedzie z fugami

    generalnie - raczej polecalbym wymiane bo i tak efekt bedzie sredni

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2010-01-04 00:23:01
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 20:17:24 +0000 (UTC), maxi napisał(a):

    > Myślałam o farbie,

    Odradzam! Po zamalowaniu płytek farbą na gładko - zostaną podkreślone i
    będą drażniły wzrok i estetykę wszelkie nierówności fug oraz niezgodności
    plaszczyzn płytek, będzie nie tylko paskudna faktura, ale i widoczne
    krzywizny i inne niezgodności.
    Efekt będzie tragiczny.
    Zostaw plytki, lepsze płytki niż to, cokolwiek masz zamiar z nimi zrobić
    nie usuwajac ich.
    --

    Ikselka.

  • 8. Data: 2010-01-04 18:26:04
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja bym odradzał malowanie. Co najwyżej można odnowić fugi, albo wydrapać i
    dac nowe albo ostatecznie uzupełnić ubytki i pomalować ale tylko fugi.
    Ewentualnie daj panele ścienne. Są tanie, łatwo się kładzie a efekt niezły.
    Jacek

  • 9. Data: 2010-01-04 20:31:06
    Od: Rentier <f...@g...com>

    maxi pisze:
    > Dziękuję :)
    > właśnie o czymś takim myślałam ... gdzieś to w Polsce można nabyć ???
    > pozdr
    Ja to targałem od Niemca.
    Walnij do nich maila i zapytaj o dystrybutorów.

  • 10. Data: 2010-01-04 20:57:50
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik " maxi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > badewannenlack-f

    To nadal będzie glazura pomalowana lakierem, tyle że technologia tego
    lakieru sprawi że nie będzie odpadał i się odbarwiał.
    Jak dla mnie efekt estetyczny raczej nie do przyjęcia w porównaniu z tym
    który zapewnia ceramika.
    --
    Jackare