  • 1. Data: 2012-02-10 06:07:14
    Temat: Jak ogarnąć PKWiU przy zwrocie Vat???
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Mam faktury bez PKUWiU i z klasyfikacją, ale (tak mi wychodzi) z 2004 roku.
    Jak mam odgadnąć np. druty zbrojeniowe? Na fakturze tylko "walcówka fi 6".
    Nie wiem czy to walcowane na zimno, ciepło cy gorąco, bo nie jestem
    technologiem - a od ciągania drutu zwłaszcza... Wpisać to do formularza i
    liczyć że US łyknie razem z następną pozycją z faktury - "pręt żebrowany fi
    12" 27.10.60-10??? Takiego numeru też nie znalazłem, ale przynajmniej
    początek pozwala na wpisanie w formularz.
    Druga sprawa: mam "drut wiązałkowy 27.43.11-30.22" ale drut ma 27.34 a to
    27.43 co na fakturze to niby "cyna cynk i ołów" - bez sensu.

    Pisać to co ja uważam i liczyć się z obcinaniem zwrotu? Czy ewidentne błędy
    na FVAT ktore teraz widzę jeszcze mnie pogrążą (znaczy odpuścić, żeby się
    jeszcze czegoś nie czepili), czy może pisać ile wlezie (byle bez przesady) i
    najwyżej prostować albo zwalać winę na sprzedawcę później???

  • 2. Data: 2012-02-10 07:29:47
    Temat: Re: Jak ogarnąć PKWiU przy zwrocie Vat???
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesady) i najwyżej prostować albo zwalać winę na sprzedawcę później???

    Może nie jest to wielka filozofia ale przez takie sytuacje zleciłem
    wykonanie wniosku o zwrot do US.
    Zapłaciłem jakieś 120 zł. i jest spokój teraz czekam na zwrot. Polecam
    rozwiązanie bo chciałem robić sam ale jak
    zobacyzłem o co tu chodzi to już wiedziałem że to polska ulga podatkowa -
    czyli tak zagmatwać żeby sobie odpuścili.

    Rafał

  • 3. Data: 2012-02-10 07:33:11
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > fi 12" 27.10.60-10??? Takiego numeru też nie znalazłem, ale przynajmniej
    > początek pozwala na wpisanie w formularz.

    Udaj się do firmy w której kupowałeś i poproś o wpisanie brakujących pkwiu.
    Ja tak robiłem.
    Jak nie będą chcieli to powiedz że w takim razie następne zakupy będziesz
    robił u konkurencji która nie robi łaski z pkwiu.

    > Druga sprawa: mam "drut wiązałkowy 27.43.11-30.22" ale drut ma 27.34 a to
    > 27.43 co na fakturze to niby "cyna cynk i ołów" - bez sensu.

    Tu masz zwyczajny błąd na fakturze.

> [...]
    > przesady) i najwyżej prostować albo zwalać winę na sprzedawcę później???

    Jak masz ewidentny błąd na fakturze to idź do sklepu i poproś o korygującą.

    Marek

  • 4. Data: 2012-02-10 07:38:40
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "arek" napisał w wiadomości grup

    > czy może pisać ile wlezie (byle bez przesady) i najwyżej prostować ,

    Dokładnie tak zrób. Wpisz co uważasz byle bez przesady i składaj wniosek.
    Jak będzie coś nie tak to wezwą Ciebie do U zrobisz poprawki, parafujesz i
    tyle.
    Lepiej wpisać więcej niech najwyżej wykreśla niż wpisać za mało

    Składałem wniosek o zwrot dwa razy i zawsze było jak wyżej piszę. Bez
    problemów.

    W sieci jest bardzo fajny arkusz do wypełniania i drukowania deklaracji.
    Wszystko ładnie sam wylicza, tylko drukujesz podpisujesz i tyle.

  • 5. Data: 2012-02-10 09:59:39
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > W sieci jest bardzo fajny arkusz do wypełniania i drukowania deklaracji

    Podaj linke

  • 6. Data: 2012-02-10 13:52:32
    Temat: Re: Jak ogarnąć PKiW przy zwrocie Vat???
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "adamw777" napisał w wiadomości grup

    > W sieci jest bardzo fajny arkusz do wypełniania i drukowania deklaracji

    Podaj linke

    http://pit.republika.pl/vzm.htm

    Bodajże z tego korzystałem.
    Tu akurat kosztuje 6zl ale znajdziesz i darmowe. Hasło w google vzm-1;)
    Jest tam tez wyszukiwarka materiałów po nazwach i PKiW

  • 7. Data: 2012-02-10 14:03:44
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tu akurat kosztuje 6zl ale znajdziesz i darmowe. Hasło w google vzm-1;)
    > Jest tam tez wyszukiwarka materiałów po nazwach i PKiW

    Gites tylko że arkusze robią za ciebie tyle co Twój kalkulator na biurku.
    Rozumiem gdyby analizował co piszesz usupełniał itd. ale on tylko podsumuje
    w odpowiednich kratkach

    RAfał

  • 8. Data: 2012-02-10 14:27:24
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Kacper" napisał w wiadomości grup

    >Gites tylko że arkusze robią za ciebie tyle co Twój kalkulator na biurku.

    A czego jeszcze wymagać do prostej w sumie deklaracji.
    Wyszukiwarka PKiW jest dodatkowo, bierzesz swoje faktury, siadasz
    wypełniasz. 2 godzinki i gotowe.

    >Rozumiem gdyby analizował co piszesz usupełniał itd. ale on tylko podsumuje
    >w odpowiednich kratkach

    A co tam analizować i uzupełniać tak na prawdę? Nr twoich faktur ma
    podpowiadać?

    jak się komuś nie chce tych 1-2 godzin poświęcić na wklepywanie danych to
    zawsze można zlecić "fachowcowi". Ale to kosztuje pewnie ze 100 zł