  • 1. Data: 2012-02-09 20:02:09
    Temat: Odbiór wentylacji
    Od: Miki <m...@g...com>

    Witam wszystkich
    Dostałem pismo z nadzoru wzywające mnie do uzupełnienia dokumentacji o
    wentylację w garażu (na garaż mam drugi dziennik, choć jest pod
    wspólnym dachem z domem).
    Obecnie w garażu nie ma wrót i oczywiście nie ma ogrzewania (ale
    wystają z sufitu zaślepione rurki - może coś kiedyś podłączę).
    Zgodnie z par 108 rozporządzenia MIS "w sprawie warunków tech. jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" nawet jak założę sobie
    wrota, to wystarczą otwory netto 0.04m2 na każde stanowisko.
    Czego więc chcą?
    Czy wystarczy, jak kominiarz napisze w protokole do garażu, że
    wentylacja jest zgodna zgodna z rozporządzeniem?
    Nawet jak zrobię kanał wentylacji grawitacyjnej (ciągle mam taką
    możliwość) to przecież przy nieogrzewanym garażu nie zapewni to żadnej
    wentylacji, pomijając bezsens robienia komina w otwartym garażu...

    Drugim problemem jest to, że w projekcie w domu jest wentylacja
    grawitacyjna, a ja zamontowałem reku - kominiarz przyjął bez
    zastrzeżeń, posprawdzał ciągi i wypisał protokół. Ale w nadzorze
    powiedzieli, że to będzie poważny problem i trzeba będzie robić
    projekt na wentylację, bo inaczej jest niezgodnie z projektem. No to
    już nie rozumiem - przecież wentylacja działa prawidłowo, jest
    oszczędna, zatwierdzona przez fachowca. Czego jeszcze?

    Podpowiedzcie coś, bo zgłupiałem...

    Pozdrawiam
    Miki

  • 2. Data: 2012-02-09 20:53:31
    Temat: Re: Odbiór wentylacji
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    No a czego mogą chcieć? Więcej papierków, więcej pieniędzy dla biurokracji.
    Najlepiej siedzieć cicho. Nie mówić o żadnych zmianach. Do odbioru nie
    powinni się fatygować żadni urzędnicy [praktyka], a odbiór się uprawomocni i
    tyle. Ten kraj jest popieprzony.

  • 3. Data: 2012-02-09 21:29:37
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Miki" napisał w wiadomości grup
    2g2000vbv.googlegroups.com...

    > Ale w nadzorze powiedzieli, że to będzie poważny problem i trzeba będzie
    > robić
    >projekt na wentylację, bo inaczej jest niezgodnie z projektem. No to
    >już nie rozumiem -
    Po co się chwaliłeś zmianami. Nikt nie przyjeżdża na odbiory.

  • 4. Data: 2012-02-10 08:30:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-02-2012 o 21:02:09 Miki <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" nawet jak założę sobie
    > wrota, to wystarczą otwory netto 0.04m2 na każde stanowisko.
    Bo kiepsko to z kominiarzem załątwiłeś, on ci wystawia pismo że
    wentylacja jest ok i tyle, nikt z pinb-u tego nie sprawdza.
    Musisz go wezwać z powrotem i niech ci wystawi pismo i tyle.

> [...]
    > już nie rozumiem - przecież wentylacja działa prawidłowo, jest
    > oszczędna, zatwierdzona przez fachowca. Czego jeszcze?
    Boś dupa i się pochwaliłeś, pismo od kominiarza wystarcza.
    Teraz załatwiaj projekt z firmy co ci to robiła i zanieś go do
    pinb-u żeby miał podkładkę że instalacje jest liczona.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-02-10 08:51:40
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >Boś dupa i się pochwaliłeś, pismo od kominiarza wystarcza.

    fakt :-)

    >Teraz załatwiaj projekt z firmy co ci to robiła i zanieś go do
    >pinb-u żeby miał podkładkę że instalacje jest liczona.

    wersja pesymistyczna - zrobił niezgodnie z pozwoleniem na budowę, samowolka
    normalnie, i bedzie musiał załatwić pozwolenie zamienne, hehehehe

    b.