  • 1. Data: 2014-07-17 22:07:44
    Temat: Jak zabezpieczyć płytę fundamentową na zimę?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jak zabezpieczyć płytę na zimę?
    Przykryć grubą folią? Przykleić papę?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-07-17 22:16:16
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć płytę fundamentową na zimę?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 22:07:44 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jak zabezpieczyć płytę na zimę?
    >
    > Przykryć grubą folią? Przykleić papę?
    >

    > --
    >
    > MN

    Pojedź tam gdzie są poniemieckie betonowe bunkry. One niczym nie są zabezpieczone.

  • 3. Data: 2014-07-18 10:24:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Jak zabezpieczyć płytę na zimę?
    > Przykryć grubą folią? Przykleić papę?

    Najprościej zagruntować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-07-20 02:03:28
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak zabezpieczyć płytę na zimę?
    > Przykryć grubą folią? Przykleić papę?
    >
    > --
    > MN

    posmaruj dysperbitem
    i wszystko
    a najlepiej nie rob jesienia a na wiosne
    to nie tradycja ze trzeba odczekac

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 5. Data: 2014-07-20 08:17:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 22:07:44 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jak zabezpieczyć płytę na zimę?

    a ja sie pytam - a zabezpieczyc przed czym? Jakie czynniki moglyby byc niekorzystne?

    b.

  • 6. Data: 2014-07-21 09:49:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > a ja sie pytam - a zabezpieczyc przed czym? Jakie czynniki moglyby byc
    > niekorzystne?

    Przed łuszczeniem się na skutek wnikania wody na kilka milimetrów i jej
    późniejszego zamarzania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-07-21 10:19:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 09:49:09 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Przed �uszczeniem si� na skutek wnikania wody na kilka milimetr�w i jej
    > p�niejszego zamarzania.

    a nie przesadzacie aby? jakos nikt betonowych autostrad nie nakrywa na zime.
    Zresztą - folia nie kosztuje wiele , rzucic , przycisnac , zapomniec do wiosny.

    b.

  • 8. Data: 2014-07-21 11:43:34
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 10:19:00 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a nie przesadzacie aby? jakos nikt betonowych autostrad nie nakrywa na zime.
    >
    > Zresztą - folia nie kosztuje wiele , rzucic , przycisnac , zapomniec do wiosny.
    >

    > b.

    Po co od razu armaty wytaczać z autostradami. Płyty chodnikowe są cienkie. Przy kilku
    milimetrach jakie by się niszczyły za każdym zamarznięciem trzeba by je wymieniać ze
    dwa razy w każdą zimę.

  • 9. Data: 2014-07-21 12:40:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > a nie przesadzacie aby?

    Ja u siebie nic nie robiłem. Ale jak ktoś koniecznie chce zabezpieczyć to
    podałem najprostszy sposób.

    > jakos nikt betonowych autostrad nie nakrywa na zime.

    A beton betonowi nie równy. Jak inwestor przyoszczędzi albo wykonawca oszuka
    to może nie być tak dobry jak ten na autostradach.

    > Zresztą - folia nie kosztuje wiele , rzucic , przycisnac , zapomniec do
    > wiosny.

    A co w tym prostszego/tańszego niż zagruntowanie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-07-21 12:54:26
    Od: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > zime.
    >
    > Zresztą - folia nie kosztuje wiele , rzucic , przycisnac , zapomniec do

    Beton - to samo słowo oznacza wyrób mrozoodporny w różnym stopniu. W dawnych
    podręcznikach Żelbetu jako zaletę konstrukcji z betonu wymieniano
    mrozoodporność.
    Wyroby drogowe, nawierzchnie dróg, aby były mrozoodporne, powinny mieć
    nasiąkliwość <4%
    http://www.monolityczne.com.pl/technologie/nasiakliw
    osc-betonu-jakie-wymagania-dla-betonow-drogowo-mosto
    wych-923/
    Zobacz też:
    http://yadda.icm.edu.pl/baztech/download/import/cont
    ents/BPB9-0011-0018-httpwww_biswbis_pb_edu_pl2010040
    07.pdf
    Faktem jest, że beton w konstrukcjach Trasy Łazienkowskiej w Warszawie
    okazał się niewystarczająco mrozoodporny, obiekty musiały być wykonane
    praktycznie na nowo (po około 20 latach).
    Płyta fundamentowa prawdopodobnie nie była specjalnie zagęszczana, nie jest
    mrozoodporna. Ale: jedna zima, brak środków odladzających, nie będzie
    odśnieżana (mniej przejść przez 0).
    Jeśli się nie zrobi nic prawdopodobnie nic się nie stanie. Jeśli przykryje
    się folią napewno nic się nie stanie.
    Pozdrawiam AS