  • 1. Data: 2014-07-18 14:21:21
    Temat: Re: podbudowa pod kostkę
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-18 14:07, Jacek pisze:

    > U mnie zrobili 30-40 cm i co roku kostka zimą się podnosi, bo ją wymraża.

    Znaczy 40 cm okazało się za płytko?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-07-18 14:57:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Znaczy 40 cm okazało się za płytko?

    _Każda_ grubość mniejsza od głębokości zamarzania okaże się "za płytko", ale
    to nie ma znaczenia. Kostka w zimę się unosi i na wiosnę opada i nic złego z
    tego nie wynika.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-07-18 18:56:32
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-18 14:57, Ergie pisze:
    > _Każda_ grubość mniejsza od głębokości zamarzania okaże się "za płytko",
    > ale to nie ma znaczenia. Kostka w zimę się unosi i na wiosnę opada i nic
    > złego z tego nie wynika.
    No nie wiem, bo u mnie za każdym razem osiada trochę krzywo i była już
    2x przekładana i wibrowana w ciągu 15 lat.
    Znajomemu firma zrobiła "korytowanie" pod kostkę z odwodnieniem na
    głębokość chyba 70 cm i nic się nie dzieje, ale rachunek za robotę był
    słony.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-07-21 09:47:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > No nie wiem, bo u mnie za każdym razem osiada trochę krzywo i była już 2x
    > przekładana i wibrowana w ciągu 15 lat.

    Najwyraźniej coś zostało źle zrobione.
    Może podłoże było nierówne, może kostka zbyt "ciasno" położona i się klinuje
    przy opadaniu. Może za mała warstwa tłucznia i po prostu osiada.

    > Znajomemu firma zrobiła "korytowanie" pod kostkę z odwodnieniem na
    > głębokość chyba 70 cm i nic się nie dzieje, ale rachunek za robotę był
    > słony.

    Oczywiście że im głębiej wybierzemy ziemię to tym lepiej. Jednak nawet 70cm
    nie daje gwarancji bo jak raz na 10 lat przyjdzie taka zima że zamarznie
    głębiej to też może wysadzić i krzywo opaść.

    Pozdrawiam
    Ergie