  • 1. Data: 2014-07-18 12:42:13
    Temat: podbudowa pod kostkę
    Od: quent <x...@x...com>

    Kostka 6cm starobruk.
    Propozycja jest taka, że pod podjazd mają dać kruszywo + piasek z
    cementem a pod chodniki bez kruszywa - sam piasek z cementem.
    Co Wy na to?
    Może być bez kruszywa pod chodniki?
    No i co z tym cementem, czytam, że nie wolno w większości przypoadków dawać:
    http://www.mj.com.pl/index.php?wiad=73

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2014-07-18 14:05:46
    Temat: Re: podbudowa pod kostkę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Kostka 6cm starobruk.
    > Propozycja jest taka, że pod podjazd mają dać kruszywo + piasek z cementem
    > a pod chodniki bez kruszywa - sam piasek z cementem.
    > Co Wy na to?

    Po pierwsze wywal cement.
    Po drugie co t oznaczy bez kruszywa? W ogóle bez? To po kilku zimach
    będziesz miał "fale Dunaju" a nie ścieżki. Pod podjazd powinno być 15-20cm
    tłucznia i na to ok. 10cm klińca. Pod ścieżki można dać cieńsze warstwy.

    Jak jest dobry kliniec (różne frakcje) albo tzw. mączka to piasku nie
    trzeba.

    > Może być bez kruszywa pod chodniki?
    > No i co z tym cementem

    Więcej szkody niż pożytku. A w zasadzie sama szkoda. Jak dasz z cementem to
    woda zamiast częściowo wsiąkać pod kostką będzie cała spływać w efekcie
    będziesz miał więcej wody po bokach podjazdu ścieżek czyli dłużej błoto w
    ogrodzie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-07-18 14:07:32
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-18 12:42, quent pisze:
> [...]
    > Co Wy na to?
    > Może być bez kruszywa pod chodniki?
    > No i co z tym cementem, czytam, że nie wolno w większości przypoadków
    IMO od tego, czy z cementem, czy bez ważniejsza jest głębokość podbudowy
    i odpowiednie odwodnienie.
    U mnie zrobili 30-40 cm i co roku kostka zimą się podnosi, bo ją wymraża.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-07-18 18:34:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 14:05:46 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Po drugie co t oznaczy bez kruszywa? W ogóle bez? To po kilku zimach
    > będziesz miał "fale Dunaju" a nie ścieżki. Pod podjazd powinno być 15-20cm
    > tłucznia i na to ok. 10cm klińca. Pod ścieżki można dać cieńsze warstwy.

    Chyba ze ma pod spodem piasek i nisko wody gruntowe - wtedy pod chodniki
    nie ma potrzeby zadnego tlucznia - wybrac tylko humus, uzupelnic piaskiem
    i bedzie dobrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-07-18 22:29:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-18 14:05, Ergie wrote:
    > Po pierwsze wywal cement.

    Jest dokładnie tak:
    - Podbudowa z kruszywa łamanego (beton z kruszarki lub coś innego o
    podobnej frakcji) mechanicznie utwardzona. 15-20 cm
    - Warstwa podsypki cementowo-piaskowej mechanicznie utwardzona 5-10 cm
    - Warstwa wyrownujaca piasek plukany 2-5 cm i kostka.

    Czy tu też cement będzie zbędny?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2014-07-21 09:44:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Jest dokładnie tak:
    > - Podbudowa z kruszywa łamanego (beton z kruszarki lub coś innego o
    > podobnej frakcji) mechanicznie utwardzona. 15-20 cm

    To jest ok

    > - Warstwa podsypki cementowo-piaskowej mechanicznie utwardzona 5-10 cm

    A zamiast tego powinien być kliniec ()takie drobne łamane kamyczki)

    > - Warstwa wyrownujaca piasek plukany 2-5 cm i kostka.
    > Czy tu też cement będzie zbędny?

    Cement _wszędzie_ jest zbędny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-07-21 10:03:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 09:44:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Cement _wszędzie_ jest zbędny.
    Dlaczego więc praktycznie wszędzie(parkingi, chodniki dają tzw "suchy beton"?
    Przynajmniej u nas tak to widuje.

  • 8. Data: 2014-07-21 12:46:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dlaczego więc praktycznie wszędzie(parkingi, chodniki dają tzw "suchy
    > beton"?
    > Przynajmniej u nas tak to widuje.

    Pewnie co kraj to obyczaj. Może macie tani piasek i drogi kliniec więc
    kombinują.
    Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Jak robią drogi to idzie normalnie
    tłuczeń, kliniec podsypka z piasku lub tzw. mączka i kostki. Beton tylko pod
    krawężniki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-07-22 11:31:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-21 12:46, Ergie wrote:
    > Pewnie co kraj to obyczaj. Może macie tani piasek i drogi kliniec więc
    > kombinują.

    Rozmawiam z innym wykonawcą. Twierdzi, że u nas tak się po prostu robi -
    daje się cement bo jest taniej ale jak trochę podpytałem to okazuje się,
    że jak robi w niemczech (mieszkam na granicy) to oni tam nie dają w
    ogóle cementu.
    No i mam dostac wycenę na podbudowę z kruszywem, bez cementu... pewnie
    wyjdzie drogo.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2014-07-22 13:31:08
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 18.07.2014 12:42, quent wrote:
> [...]
    > Co Wy na to?
    > Może być bez kruszywa pod chodniki?
    > No i co z tym cementem, czytam, że nie wolno w większości

    Chodniki granitowe mam na suchym cemencie. Sprawuje sie bez zazuztu -
    kilka zim przetrwalo.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z