  • 1. Data: 2009-06-26 13:28:05
    Temat: Jak zrobić elewacje?
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    Zamierzam w tym roku połoźyć tynk silikonowo na dom. W tej chwili jest
    nałożona warstwa ze siatką która już dwa lata tak sobie leży i niestety
    pojawiłi się pęknięcia w miejscach nasłonecznionych. Od północy i w
    miejscach osłoniętych nic się nie dzieje. Peknięcia są milimetrowe i nie
    wiem czy coś z nimi robić czy poprostu kłaść tynk? Domyślam się ze pęknięcia
    są ponieważ nie był klej zagrunowany ani farbą ani gruntem i poprostu przez
    dwa ala pracował. Wygląda to tak http://yfrog.com/2jimg0684aj
    http://yfrog.com/2jimg0685zj .

    Siatka sie dobrze trzyma tynku tylko nie wiem czy lecieć wszystko jeszcze
    raz jakąś cienką warstwa kleju czy kłaść tynk silikonowy.

    Drugie pytanie dotyczy samego kładzenia tynku silkonowego (baranek 1,5mm w
    kolorze) Czy macie jakieś rady jak się do tego zabrać aby dobrze wyszło? Czy
    lepsze narzedzia plastikowe czy nierdzewka? Poczytałem instrukcje na
    bolix.pl http://www.bolix.pl/main.php?lang=1&a=6&b=1 ale jakis konkretnych
    rad nie ma.

  • 2. Data: 2009-06-26 15:52:17
    Temat: Re: Jak zrobić elewacje?
    Od: "MaciekP" <n...@o...pl>

> [...]
    Czy
    > lepsze narzedzia plastikowe czy nierdzewka? Poczytałem instrukcje na

    Kładź najpierw grunt (najlepiej systemowy - i to nie jest marketingowy
    bełkot ;-))). Moi wykonawcy używali gładkich platikowych pac. Uwaga - nie
    rób tynku na nasłonecznionej i nagrzanej ścianie !!! Nie da się wyprowadzić
    potem równej powierzchni przy zacieraniu
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 3. Data: 2009-06-26 16:54:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h22idi$7qd$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > Siatka sie dobrze trzyma tynku tylko nie wiem czy lecieć wszystko jeszcze
    > raz jakąś cienką warstwa kleju czy kłaść tynk silikonowy.

    Kuzyn mojego teścia który w ociepleniach robi od 10 lat twierdzi, że jeśli
    między nakładaniem siatki a tynkowaniem upłynęła zima to zawsze gruntują
    warstewką kleju.

  • 4. Data: 2009-06-26 18:16:50
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    > Kuzyn mojego teścia który w ociepleniach robi od 10 lat twierdzi, że jeśli
    > między nakładaniem siatki a tynkowaniem upłynęła zima to zawsze gruntują
    > warstewką kleju.

    Też tak myślałem żeby przelecieć cienką warstwą aby wyrównać i pozaklejać
    te dziurki al czy to coś da? Jedynie chyba się odświeży i wyczyści warste
    pod tynk

  • 5. Data: 2009-06-26 21:56:17
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > pęknięcia są ponieważ nie był klej zagrunowany ani farbą ani gruntem i
    > poprostu przez dwa ala pracował. Wygląda to tak

    Pekniecia masz dlatego ze zle zrobiona jest siatka w naroznikach a nie
    dlatego ze rok poczekalo na sloncu. W rogach powinien byc caly kawalek
    styropianu (taka L-ka) ale najwazniejsze jest ze tam powinien byc kawalek
    siatki wklejony na ukos. Peka Ci klej to i bedzie pekac tynk. Wykuc pekniete
    kawalki i zrobic jeszcze raz.

    > Siatka sie dobrze trzyma tynku tylko nie wiem czy lecieć wszystko jeszcze
    > raz jakąś cienką warstwa kleju czy kłaść tynk silikonowy.

    jak jest klej siatka klej i jest rowno to poza tymi miejscami wystarczy
    grunt pod tynk - producenta a nie uniwersalny. Jak masz jakies nierownosci
    na scianie to wyrownac klejem.

    > Drugie pytanie dotyczy samego kładzenia tynku silkonowego (baranek 1,5mm w
    > kolorze) Czy macie jakieś rady jak się do tego zabrać aby dobrze wyszło?
    > Czy

    Przede wszystkim jedna powierzchnia bez przerwy na mokro robiona nie na
    sloncu i nie w deszczu. Najlepiej jak 2,3 naklada a jeden zaciera.

    pozdro
    Zonzi

  • 6. Data: 2009-06-27 07:21:09
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

> [...]
    > styropianu (taka L-ka) ale najwazniejsze jest ze tam powinien byc kawalek
    > siatki wklejony na ukos. Peka Ci klej to i bedzie pekac tynk. Wykuc

    Tylko że te pęknięca nie są tylko na rogach jak na zdjęciu pokazałem ale
    nawet na pełnej ścianie i tylko w miejscach nasłonecznionych. Pod balkonem
    nie ma. Na ścianie północnej nie ma, w oknie zasłoniętym cieniem przez
    balkon też nie ma. Wygląda na to że porobiły się w miejscach gdzie by był
    kładziony klej na słońcu. Wiec tynk będę sie starał kłaść w pochmurne dni
    albo rano i popołudniu. Choć na razie cały czas pada i w ogóle nic nie mozna
    robić.

    > jak jest klej siatka klej i jest rowno to poza tymi miejscami wystarczy
    > grunt pod tynk - producenta a nie uniwersalny. Jak masz jakies nierownosci
    > na scianie to wyrownac klejem.
    Ściany równiutkie bo sami robilismy wiec równać nie trzeba.

    W oknach chcemy zrobić na gładko obwódki. Czym je wygładzić? Tylko klejem
    czy coś specjalnego się używa?

    > Przede wszystkim jedna powierzchnia bez przerwy na mokro robiona nie na
    > sloncu i nie w deszczu. Najlepiej jak 2,3 naklada a jeden zaciera.

    I tu bedzie problem bo albo słońce albo deszcz w lipcu i sierpniu.

  • 7. Data: 2009-06-27 12:03:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h24h90$e87$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > kładziony klej na słońcu. Wiec tynk będę sie starał kłaść w pochmurne dni

    Czy przypadkiem nie był klejony styropian na placki bez brzegów ?

  • 8. Data: 2009-06-27 15:32:22
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > pęknięcia są ponieważ nie był klej zagrunowany ani farbą ani gruntem i
    > poprostu przez dwa ala pracował. Wygląda to tak

    A dali diagonalnie siatke w rogach okien? To jest z braku zbrojenia
    skośnego.

  • 9. Data: 2009-06-27 15:34:05
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> wrote in message

    > Tylko że te pęknięca nie są tylko na rogach jak na zdjęciu pokazałem ale
    > nawet na pełnej ścianie i tylko w miejscach nasłonecznionych.

    Hehe, bo pewnie nie dawali saitki na zakładke albo na za małą zakładkę albo
    tam nie ma siatki miejscowo.
    Tacy to ci nasi docieplacze. Na placki czy na ramke klejone te styropiany ?

  • 10. Data: 2009-06-27 15:35:54
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

    > Użytkownik "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h24h90$e87$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > Czy przypadkiem nie był klejony styropian na placki bez brzegów ?

    Pewnie i to i jeszcze nie wszystkie połączenia sa pianowane i pracuje na
    łączeniach płyt. Lepiej położyć kolejna siatke z klejem albo zerwac tam
    gdzie daje sie zerwać i zapianować i siatke od nowa. Szkoda później
    otynkowanego domu.