  • 1. Data: 2009-06-26 14:34:44
    Temat: drzwi harmonijkowe - jak to zrobić
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    witam

    Zamierzam zrobić rodzaj drzwi harmonijkowych.
    Mają one wisieć u sufitu a dolną część mieć na wysokości około metra, gdzie się
    kończy murek. Same skrzydła to ja sobie zmajstruję. Chodzi mi natomiast o te
    szyny, wózki i zasadę działania. Może ktoś obeznany pomoże...

    Po pierwsze: czy warto kupić elementy takiego systemu jak tu sprzedają?:
    2707&gr_id=46100
    A jeżeli nie to ew. jakie? Konstrukcja będzie lekka - pewnie listwy i pleksa.

    Po drugie, czy te drzwi muszą na dole dyndać, czy można od dołu też dać takie
    wózki ew inne "bolce" w szynie, żeby to nie dyndało przy przeciągu?

    Po trzecie: jak to działa?
    Jeżeli dam np. 4 segmenty, i dwa wózki, to mam tak, że dwa punkty
    są zawsze pod szyną - zawias i dwa wózki a dwa muszą się odsunąć na bok przy
    składaniu. Tylko, że jeżeli mam drzwi zamknięte, to skąd one będą widzieć, że
    mają się odsunąć? Będę musiał pchnąć każdy punkt załamania, który nie jest
    pod wózkiem, żeby się zaczęły składać, czy montuje się jakieś elementy
    (sprężyny?) które inicjują składanie właściwych segmentów we właściwe strony?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-26 14:51:49
    Temat: Re: drzwi harmonijkowe - jak to zrobić
    Od: Przemek <b...@l...pl>

    On 26 Cze, 16:34, dobrov <d...@i...pl> wrote:
> [...]
    > szyny, wózki i zasadę działania. Może ktoś obeznany pomoże...
    >
    > Po pierwsze: czy warto kupić elementy takiego systemu jak tu
    sprzedają?:http://www.allegro.pl/show_user_auctions.
    php?uid=3332707&gr_id=46100
> [...]
    > (sprężyny?) które inicjują składanie właściwych segmentów we właściwe strony?

    polecam portal z poradami www.e-mieszkanie.pl
    porady ekspertów