  • 1. Data: 2012-08-01 01:13:52
    Temat: Jaka szlifierka kątowa?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Używam obecnie pożyczonych szlifierka kątowych.
    Jakiś no-name 230mm i Black&Decker 125mm.
    O ile ten większy to raczej sporadycznie jest używany, to ten mniejszy
    wręcz przeciwnie i dojrzałem do tego żeby zanabyć dla siebie takie
    urządzenie.
    Szukam więc szlifierki na tarcze 125mm, głównie do użytku domowego żeby
    przeciąć jakiś pręt lub cegłą czy wyszlifować profil stalowy.
    Akurat ten B&D fajnie w dłoni leży, ale czytam opinie, że obecnie B&D to
    szajs jakich wiele.
    Co więc kupić? Mam 200-300zł na szlifierkę i tego chciałbym się trzymać.
    Tak na szybko to znalazłem:
    http://allegro.pl/hitachi-g13sr3-szlifierka-katowa-1
    25mm-3tarcze-i2499581004.html
    lub
    http://allegro.pl/aeg-ws-6-125-szlifierka-katowa-700
    w-germany-i2507496570.html
    Warto zakupić którąś z tych szlifierek? Czy może dać sobie spokój z
    "markowymi" produktami i kupić sprzęt za 60-70 złotych i po okresie
    gwarancji kupić kolejny?

  • 2. Data: 2012-08-01 06:47:35
    Temat: Re: Jaka szlifierka kątowa?
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Warto zakupić którąś z tych szlifierek? Czy może dać sobie spokój z
    > "markowymi" produktami i kupić sprzęt za 60-70 złotych i po okresie
    > gwarancji kupić kolejny?

    Szukałem taniej to kupiłem taką:
    http://allegro.pl/szlifierka-kat-960w-125mm-graphite
    -59g096-reg-obr-i2519975554.html
    Ma regulację obrotów.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2012-08-01 07:32:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 06:47:35 +0200, symantecghost napisał(a):

    > Szukałem taniej to kupiłem taką:
    > http://allegro.pl/szlifierka-kat-960w-125mm-graphite
    -59g096-reg-obr-i2519975554.html

    Mam tego samego Graphite'a juz ze 2 lata - cial kamienie, cegly, szamot,
    pustaki, plyty chodnikowe, betonowe kregi do szamba, zbrojenia... Trzyma
    sie dzielnie :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-08-01 13:43:05
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Moja krótka historia badziewnej szlifierki, którą mimo wszystko
    polecam.

    Przyzwoitą szlifierkę kątową zostawiłem u swojej mamy, z drugiej
    strony W-wy. Więc pomyślałem, jak mam jechać, tracić czas i paliwo...

    Nie opłaca się, podjechałem do najbliższego marketu i wziąłem
    najtańszą szlifierkę kątową - Pegasus chyba za 29zł - o dziwo,
    w środku była tarcza i zapasowe szczotki ;).

    Do sporadycznego przycięcia śruby czy pręta - starcza - ale
    komfort pracy żaden - (czuć lekkie bicie, wkręca się na obroty,
    hałasuje...) w porównaniu ze szlifierką np. Makity.

    Ale działać - działa - do użycia kilka-kilkanaście razy w roku
    starcza.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 5. Data: 2012-08-01 14:16:16
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-01 13:43, Aleksander pisze:
    > Ale działać - działa - do użycia kilka-kilkanaście razy w roku
    > starcza.

    Przecież akurat szlifierka to skrajnie niebezpieczne narzędzie - obroty
    bardzo duże, cięte przedmioty to też zwykle twarde sztuki. Przeciążenia
    więc niemałe.
    Szczerze mówiąc bałbym się pracować ze szlifierką za 29zł.

    Kiedyś, dawno temu, przy okazji budowy mojego pierwszego domostwa,
    kupiłem małego niebieskiego (niby seria profesjonalna) bosha za ok.
    niecałe 400pln.
    obskoczyła już drugą budowę domu i ma się świetnie. Ta niebieska seria
    jest zdaje się odporna na pyły różne... bardziej trwała.
    Polecam.

    PS
    widzę, że dziś można nabyć coś podobnego za mniej niż 300pln.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-08-01 14:52:28
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

> [...]
    > duże, cięte przedmioty to też zwykle twarde sztuki. Przeciążenia więc niemałe.
    > Szczerze mówiąc bałbym się pracować ze szlifierką za 29zł.

    Hej quent :)

    E tam, niebezpieczna to jest np. łuparka do drewna jaką sobie
    konstruuję ;) ... kto mnie na tego buka namówił :P - same wielgachne
    pniaki przyjechały :PPP ;))

    Ale masz rację, sam również wolę pracować narzędziami lepszej klasy.

    Ale jak miałem wydać 30zł na benzynę + strata czasu, bądź 30zł
    na szlifierkę i uciąc coś co przeszkadzało od razu, bez zbędnej zwłoki,
    to wybór był prosty.

    Co do niebezpieczeństwa, to osłona na tarczę jest, sama tarcza
    przykręcona soliną metalową nakrętką ... a sam cięty materiał może
    odskoczyć nieszczęśliwie przy cięciu również szlifierką za 500zł.
    (zresztą jedyny raz, kiedy okruch metalowy wpadł mi do oka to było
    przy cięciu Makitą - od tamtej pory zakładam okulary / osłonę ochronną
    na twarz nawet przy ucinaniu gwoździa)

    Nie bronię w żadnym przypadku tego "narzędzia" - sam w pierszym
    zresztą zdaniu napisałem, że to badziewie, ale do sporadycznego
    użycia zdatne.

  • 7. Data: 2012-08-01 21:59:27
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Co więc kupić? Mam 200-300zł na szlifierkę i tego chciałbym się trzymać.

    Auć, niczego dobrego niestety nie kupisz, a szkoda.
    Polecił bym Ci Makitę, ale cenowo nie ta półka. (używam w firmie od lat
    6 sztuk i żadna nie zrobiła mi problemów).

    Acha - są rodzaje szlifierek. Dobrze jest sprecyzować czy wolnoobrotową,
    czy szybko. Pomimo regulacji obrotów nie są zamienne.

    Teraz tak.
    Jeżeli możesz, kup taką, która oprócz regulacji ma płynny start.
    Staraj się wybrać ciężką, puść ją i oceń drgania.
    Z doświadczenia wiem, że wibracje bardzo szybko skracają żywotność
    tarczy (stosujemy cieniutkie do cięcia blach - różnica w żywotności
    tarczy pomiędzy porządną Makitą a NN, gdyż miałem też taką kiedyś, była
    3 krotna! nie mam pojęcia dlaczego aż tak to działa).
    Kup 125, nie kupuj 115.

    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-08-01 22:43:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik symantecghost napisał:

    > Szukałem taniej to kupiłem taką:
    > http://allegro.pl/szlifierka-kat-960w-125mm-graphite
    -59g096-reg-obr-i2519975554.html

    Taka odpada, musi dać się pracować jedną ręką, a umieszczenie włącznika
    w tej z linku na to nie pozwala.

  • 9. Data: 2012-08-01 23:02:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 22:43:26 +0200, nadir napisał(a):

    > Taka odpada, musi dać się pracować jedną ręką, a umieszczenie włącznika
    > w tej z linku na to nie pozwala.

    Ja nia pracuje jedna reka :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2012-08-01 23:03:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Auć, niczego dobrego niestety nie kupisz, a szkoda.
    > Polecił bym Ci Makitę, ale cenowo nie ta półka. (używam w firmie od lat
    > 6 sztuk i żadna nie zrobiła mi problemów).
    No a taka?
    http://allegro.pl/szlifierka-katowa-ga5030-makita-ga
    -5030-125mm-i2517759652.html

    > Acha - są rodzaje szlifierek. Dobrze jest sprecyzować czy wolnoobrotową,
    > czy szybko. Pomimo regulacji obrotów nie są zamienne.
    A co lepiej wybrać? Ma to być raczej amatorskie użycie, na razie przy
    drobnych pracach na budowie, potem nie wiem do czego będę używał, więc
    wydawać kilka setek na Makity czy inne Hilti nie ma chyba sensu.

    > Teraz tak.
    > Jeżeli możesz, kup taką, która oprócz regulacji ma płynny start.
    > Staraj się wybrać ciężką, puść ją i oceń drgania.
    No właśnie nie mam jak ocenić, w mojej miejscowości nie ma wielkiego
    wyboru, jest tylko Brikomarsze, ale tam jest jedynie duży wybór
    "chińszczyzny".
    Pozostaje mi zamówić coś przez internet, dlatego pytam tu. Jeżeli jest
    jakaś na prawdę godna uwagi szlifierka, to mogę te dodatkowe 100 złotych
    odżałować.

    > Kup 125, nie kupuj 115.
    115 w ogóle mnie nie interesuje, w grę wchodzi tylko 125mm.