  • 1. Data: 2014-10-13 10:36:56
    Temat: Jaka żarówka do łazienki.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jak w temacie.
    Jeszcze przed zniknięciem zwykłych żarówek w łazience zmieniałem tak rzadko że nie
    pamiętam.
    Teraz już czwarta poszła w tym roku. Kupowałem różne typy ale w cenie do 10 zł.
    Co teraz kupić ledową za 50 zł ?

  • 2. Data: 2014-10-13 10:46:07
    Temat: Re: Jaka żarówka do łazienki.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > rzadko że nie pamiętam.
    > Teraz już czwarta poszła w tym roku. Kupowałem różne typy ale w cenie do

    Nie! (chyba że to wielka łazienka i potrzebujesz 1000 lumenów):

    U mnie w łazience jest 400 lumenów i wystarcza, a czterysetka kosztuje
    kilkanaście zł:

    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categories/departm
    ents/living_room/20514/

    Od ponad pół roku używam już tylko LEDowych "żarówek" i do tych z ikei nie
    mam żadnych zastrzeżeń: nie migają, mają odpowiednią barwę i współczynnik
    CRI powyżej 87 a to najważniejszy parametr.

    Nie kupuj w marketach bo bardzo łatwo trafić na kiepskie produkty który nie
    dość że mają kiepski współczynnik oddawania barw (CRI) to jeszcze
    nieprzyjemnie migają bo Chińczycy poskąpili kilku elementów by zrobić dobry
    prostownik.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-10-16 14:13:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bolko pisze tak:

    > Co teraz kupić ledową za 50 zł ?

    nie

    kufniane są w promo po 14zł za 12W w kerfurze a lepsiejsze po 29zł za
    10W w praktiker (w promo po 19.99zł)

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2014-10-16 17:09:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    A jak u kogoś na wsi nie ma IKEI, Praktikera czy Kauflanda, to jakie
    możecie polecić żarówki LED, dostępne w Internecie?

  • 5. Data: 2014-10-16 20:38:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nadir pisze tak:

    > A jak u kogoś na wsi nie ma IKEI, Praktikera czy Kauflanda, to jakie
    > możecie polecić żarówki LED, dostępne w Internecie?

    Mam od roku 6szt takich: GTV LD-PC1A60-8

    http://piterpro.private.pl/img/led_01.jpg
    http://piterpro.private.pl/img/led_02.jpg

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2014-10-17 10:23:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A jak u kogoś na wsi nie ma IKEI, Praktikera czy Kauflanda, to jakie
    > możecie polecić żarówki LED, dostępne w Internecie?

    Te same z Ikea tyle że kupowane przez allegro :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-10-18 04:00:05
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-10-16 14:13, PiteR pisze:

    > nie
    >
    > kufniane są w promo po 14zł za 12W w kerfurze a lepsiejsze po 29zł za
    > 10W w praktiker (w promo po 19.99zł)

    Masz na myśli te z Carrefoura? -
    <http://www.sklep.platinet.pl/OMEGA-LED-BULB-ECO-280
    0K-E27-12W%284,12735,14546%29.aspx>
    Kupiłem taką jedną za 14,99 zł, by sprawdzić jak świeci. Nie mam teraz
    pudełka przy sobie i nie pamiętam, czy było porównanie na pudełku do
    odpowiednika tradycyjnej żarówki, że niby ma świecić jak 100W. Świeci
    jak 75W, co mnie akurat odpowiada. Zamieniłem ją w łazience nad lustrem
    za starą 75W w matowej bańce, która jest często włączana (nawet
    częściej, niż górne światło; zamiast górnego światła - bo górne światło
    w łazience to zapalane raczej na dłuższy pobyt, a ta nad lustrem na
    krótsze przebywanie, często tylko na czas mycia rąk) i świeci minimalnie
    ciemniej oraz ma chłodniejszy odcień (między neutralnym a takim
    zielonkawo-niebieskim z rurkowej świetlówki). Chyba kupię jeszcze taką
    do kibla, gdzie się często zapala na krótko i gasi światło.

    W Castoramie są teraz w promocji 10W LED firmy OSRAM za 30 złociszy,
    takie o -
    <http://www.osram.com/media/resource/lightboxlarge1/
    347772/led-sst-cla-60-planet-advanced-10w-827-e27.jp
    g>.

    Mam jeszcze 4W kulkę E14 OSRAM w matowej bańce, sprzedawaną w blistrze i
    świeci OK jeśli chodzi o barwę światła, chociaż dla mnie ciut za słabo -
    jest w lampie stojacej, podłogowej z odchylanym ramieniem z oprawką na
    E14, do czytania.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2014-10-18 04:36:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krystek pisze tak:

> [...]
    0K-E27-12W%284,
    > 12735,14546%29.aspx> Kupiłem taką jedną za 14,99 zł, by sprawdzić

    Tak dokładnie taka. Niestety mi się stłukła. Ale teraz jako reflektor
    naprawiać pod samochodem rewelacja.

    > W Castoramie są teraz w promocji 10W LED firmy OSRAM za 30 złociszy,

    Wow. Jestem teraz w Polsce A to zalecę oblukać.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2014-10-18 07:34:48
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

[...]

    wczoraj rodzicom kupilem dwie 11W odpowiednik starej 100W gwint E27.
    swieca ladnie zaplacilem 20zl/sztuka.

  • 10. Data: 2014-10-18 08:50:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-18 04:36, PiteR pisze:

    0K-E27-12W%284,

    > Tak dokładnie taka. Niestety mi się stłukła. Ale teraz jako reflektor
    > naprawiać pod samochodem rewelacja.

    > Wow. Jestem teraz w Polsce A to zalecę oblukać.

    Żarówka za 3 dychy to niby tak tanio, że od razu się leci kupić? Dziwne
    czasy...

    --
    MN