  • 1. Data: 2014-10-13 12:26:28
    Temat: Budowa Jacka 1 - projekt i technologia
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Aby choć trochę uporządkować dyskusję zdecydowałem się podzielić
    podsumowanie budowy Jacka na trzy części:
    1 - projekt i technologia
    2 - czasochłonność
    3 - koszt

    W pierwszej opiszę projekt i technologię, w drugiej czasochłonność, a w
    trzeciej podsumowanie kosztów jakie poniósł. Bywałem na jego budowie
    dziesiątki jeśli nie setki razy więc mogę dość szczegółowo odpowiedzieć na
    pytania co zostało zrobione. Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć
    szczegółowo na pytania _dlaczego_ Jacek zdecydował się na taką a nie inną
    technologię albo dokonał takich a nie innych wyborów. Mogę tylko
    przypuszczać ( a nawet mam pewność) że istotnym kryterium była cena i
    możliwość samodzielnego budowania.

    Może jeszcze na wstępie odpowiem na podstawowe pytanie dlaczego ja opisuję
    cudzą budowę? Bo mam do tego wszelkie dane. Pomagałem Jackowi na etapie
    projektu, sporządzania kosztorysu i pilnowania by krwiopijcy (fachowcy) zbyt
    dużo z niego nie zdarli.

    Ad rem:
    Dom parterowy z użytkowym poddaszem (skosy). Wymiary zewnętrzne 7,6 x 11,2
    Ściany zewnętrzne jednowarstwowe z betonu komórkowego 40cm, dach dwuspadowy,
    4 okna dachowe, strop żelbetowy, fundamenty lane w ziemi, prosta bryła bez
    ganków, daszków i balkonów. Jedynie nad drzwiami wejściowymi i tarasowymi
    małe przykręcane daszki.

    Parter: salon, kuchnia, sypialnia, mała łazienka, wiatrołap i
    schowek/garderoba pod schodami.
    Piętro: dwa pokoje dziecięce, łazienka, pralnia/kotłownia/"wentylatorownia",
    mały pokoik "gościnny".

    Jacek obiecał podesłać obrazek z jakiegoś planera pokazujący układ pokoi.
    Jak go dostanę to wrzucę linka.

    Pozdrawiam
    Ergie