  • 1. Data: 2012-06-01 20:29:20
    Temat: Jaki węgiel kupić
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    mam piec zębiec dolnospalany KWKD 22kw i dylemat jaki węgiel kupić
    polski wysokokaloryczny droższy czy syberyski tańszy
    drobny 510/t czy grubszy 610/t
    jakim wychodzi najtaniej palić?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-06-01 21:23:26
    Temat: Re: Jaki węgiel kupić
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Szumek napisał:
    > dylemat jaki węgiel kupić

    aleś znalazł miejsce do takich pytań hahaha
    zapytaj na http://forum.info-ogrzewanie.pl/, bo tu sami gazownicy i
    pc-owcy, to co do węgla nie doradzą :-)

  • 3. Data: 2012-06-01 23:43:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >polski wysokokaloryczny droższy czy syberyski tańszy

    Na wielu składach węgiel "polski' to tak naprawdę węgiel syberyjski ...
    To bardzo częsta praktyka , bo syberyjski tańszy od polskiego a tak samo
    kaloryczny ...

    >jakim wychodzi najtaniej palić?

    Takim który jest najbardziej kaloryczny i zarazem tani ...
    Ale o taki ciężko ..

    najkaloryczniejszy jest chyba Pieklorz ale też chyba najdroższy ...

    Ja paliłem ruskim węglem i byłem zadowolony. Jest kaloryczny ale bardzo
    często mocno smolisty.
    Na nastepny sezon zapewne znów dokupię. Nie był drogi a wystarczająco
    kaloryczny , napewno bardziej od czeskiego ...

  • 4. Data: 2012-06-02 03:39:26
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///"
    > Takim który jest najbardziej kaloryczny i zarazem tani ...
    > Ale o taki ciężko ..

    Dlaczego najbardziej kaloryczny?
    Co lepiej kupić - miał 24000 kcal za 600 zł/t czy węgiel 27000 kcal 900zł/t
    ?

  • 5. Data: 2012-06-02 13:42:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 23:43:46 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > najkaloryczniejszy jest chyba Pieklorz ale też chyba najdroższy ...

    Przeciez jakosc wegla moze sie zmienic z dnia na dzien. Dzisiaj biora z jednej
    sciany, jutro z innej. Jedna sciana od drugiej moze byc oddalona i pare kilometrow w
    jednej kopalni ;) Nawet z jednej sciany wegiel jest przeciez rozny - sa roznego typu
    przerosty i wegiel jest bardzo rozny :) Dlatego wegiel to loteria.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-06-02 15:44:18
    Od: "Majka" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Szumek <k...@i...pl> napisał(a):

    > mam piec zębiec dolnospalany KWKD 22kw i dylemat jaki węgiel kupić
    > polski wysokokaloryczny droższy czy syberyski tańszy
    > drobny 510/t czy grubszy 610/t
    > jakim wychodzi najtaniej palić?

    Drugi raz kupiłam "ruski" wegiel. Ma 26kcal - tak zapewnia sprzedawca (inna
    sprawa ile w tym prawdy i jak to sprawdzić).
    Kosztował 610pln za tonę.

    "Polski" węgiel kupowany dotąd miał rzekomo 29kcal (ile wtym prawdy i jak to
    sprawdzić?), i kosztował 870pln za tonę.

    Nie porównam ilości wytworzonej CWU ani nagrzania domu - bo jak mam to
    zrobić?
    Natomiast wydaje mi się (podkreślam "wydaje_mi_się" bo jestem laikiem i nie
    mam mierników), że grzeją tak samo, dając ten sam efekt.

    Porównać następujące cechy:

    - po "ruskim" jest wyłącznie popiół, który łatwo usunąć, jasnoszary, suchy i
    się nie przykleja, nie przsylega.
    Łatwo przesunąć/przerzucić, bo jest drobniejszy i bardzo jednolity.

    - po "polskim" jest dużo śmieci w postaci kamieni, szmelcu (margiel?),
    małych niespalajacych się kamyków, popiół jest mazisty, ciemny i klejący się
    do wszystkiego.
    Trudny do przerzucania, bo niejednorodny, zdarzają się wielkie i ciężkie
    bryły, które dodatkowo trzeba rozbić przed wrzuceniem do pieca.

    Porównując cenę i łatwość usuwania popiołu oraz brak śmieci - wybrałam
    ponownie "ruski" wegiel.

    PS piec górnego palenia, dom 4 letni, dwie kondygnacje 140mkw, garaż
    ogrzewany tylko obecnością pieca w kotłowni. Zasobnik 300l, 4 osoby.

    Majka

  • 7. Data: 2012-06-02 21:51:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Co lepiej kupić - miał 24000 kcal za 600 zł/t czy węgiel 27000 kcal 900zł/t

    Przeciez napisałem że ideałem jest kupić węgiel jak najtańszy i zarazem
    najkaloryczniejszy ...

    To chyba jasne ...

    Bardziej kaloryczny ekogroszek to niższe zużycie ...

    Co do miału vs ekogroszek ...

    Nie wierzę że pomiędzy miałem za 600zł a ekogroszkiem za 900zł nie ma czegoś
    pośredniego ...

    Z miału będzie więcej popiołu wiec od razu będzie większa strata. Miał takze
    bardziej brudzi i jest trudniejszy w spalaniu ...

  • 8. Data: 2012-06-03 06:25:56
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///"
> [...]
    > Co do miału vs ekogroszek ...
    > pośredniego ...
    > bardziej brudzi i jest trudniejszy w spalaniu ...

    To niemal oczywiste że miał ma więcej piachu i popiołu. Pytanie tylko czy ma
    aż 1/3 popiołu skoro jego cena stanowi 2/3 ceny wegla (kostki, ekogroszku).

  • 9. Data: 2012-06-03 08:36:55
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Majka napisał:
    > Drugi raz kupiłam "ruski" wegiel. Ma 26kcal - tak zapewnia sprzedawca (inna
    > sprawa ile w tym prawdy i jak to sprawdzić).
    > Kosztował 610pln za tonę.

    Dokładnie tak samo myślę...
    Z tym polski/lepszym i ruskim czy czeskim/gorszym, to ściema jest...
    i te kalorie to też ściema... Wszystko w granicach błędu, a tak naprawdę
    nikt nie jest w stanie ustalić domowymi sposobami kaloryczności węgla,
    bo zbyt wiele czynników wchodzi w rachubę.

    Dom domowi nie równy, zima zimie, przyzwyczajenia domowników, ilość osób
    korzystających z ogrzewania, klimat w miejscu, gdzie stoi dom - dwa
    blisko siebie położone domy wcale nie mają takich samych warunków... itd
    itp...

    Zawsze można pokręcić i wmówić, że to gorszy węgiel, bo więcej go poszło
    - trza kupić lepszy, podczas gdy problem większego zużycia leży zupełnie
    gdzie indziej... ale ludzie to łykają i kasa jest - droższy się
    sprzedaje jako znacznie lepszy, a jest taki sam jak ten tańszy :-P

    a możesz dać namiary na sprzedawcę - o ile sprzedaje przez internet... :-)

  • 10. Data: 2012-06-03 10:12:58
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To niemal oczywiste że miał ma więcej piachu i popiołu. Pytanie tylko czy
    >ma aż 1/3 popiołu skoro jego cena stanowi 2/3 ceny wegla (kostki,
    >ekogroszku).

    Nie wiem ...
    Wiem jedynie że miałem trudniej się pali i bardziej brudzi ...

    U mnie rozpiętość cen ekogroszku jest spora od około 500zł aż do ponad
    1000zł.
    Za 550zł mam ekogroszek czeski (pakowany) , za 700zł luzem ("ruski") i
    oczywiście najdroższy jest PL.
    Ja w tamtym roku kupiłem ruski i byłem zadowolony , teraz też kupię ...
    jedyny minus że luzem , ale z drugiej strony nawet lepiej bo ewentualne
    kamienie od razu wywalę i popakuje w przewiewne worki i na sezon opał będzie
    suchy ...
    Miał kosztuje tak około 100zł taniej. Jak dla mnie nie opłaca się . Więcej
    brudu , problemy z paleniem , więcej popiołu ...

    Ale jak różnica jest dużo większa to może i warto wziąć miał , choć ja mimo
    że mam piec także na miał wolę palić ekogroszkiem ...