  • 1. Data: 2012-06-02 16:05:06
    Temat: Kostkę tnę
    Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    Czym ciąć popularne kostki, takie jak Pozbruk i inne podobne materiały?

    Ścieżkę chcę ułożyć, czy kosztki na połówki tnie się jakąś specjalną tarczą?

    Mam tarcze do cięcia metalu, drewna, do szlifowania... a do kostki są
    jeszcze inne?

    Majka

  • 2. Data: 2012-06-02 16:24:18
    Temat: Re: Kostkę tnę
    Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl>

    > Czym ciąć popularne kostki, takie jak Pozbruk i inne podobne materiały?

    Pytanie dodatkowe:
    mam małą szlifierkę, niebieskiego boscha 115mm.
    Czy do przecięcia kilku kostek moge do szlifierki 115mm założyć większe
    tarcze,, np. 125mm, by bardziej komfortowo ciąć kostki grubości 6 lub 8 cm?

    Majka

  • 3. Data: 2012-06-02 17:48:06
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy do przecięcia kilku kostek moge do szlifierki 115mm założyć większe
    > tarcze,, np. 125mm, by bardziej komfortowo ciąć kostki grubości 6 lub 8
    > cm?

    Osłona ci nie puści. Kiedyś piraciłem i zakładałem tarczę 125 do szlifierki
    115 bo akurat innej tarczy nie było a pilnie trzeba było przeciąć. Więcej
    tego nie powtórzę gdy innym razem zobaczyłem co robi rozerwana tarcza. TYLKO
    Z OSŁONĄ.

    Marek

  • 4. Data: 2012-06-02 18:02:16
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czym ciąć popularne kostki, takie jak Pozbruk i inne podobne materiały?
    > Mam tarcze do cięcia metalu, drewna, do szlifowania... a do kostki są
    > jeszcze inne?

    Tarcza do betonu i duzy flex. Ja używałem flexa dużego 2000W na dużą tarczę
    a do cięcia kostki podczas przybiłem małą listewkę do kawałka deski tak aby
    podczas cięcia kostka nie cofała się do tyłu. Czasem butem ją
    unieruchamiałem dociskając do deski.
    Ostatecznie małym flexem z dwóch stron na tyle ile wejdzie na głębokość.

    Marek

  • 5. Data: 2012-06-02 18:49:42
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]

    > tarczą?
    >
    > Mam tarcze do cięcia metalu, drewna, do szlifowania... a do kostki są

    Do kamienia i betonu powinno się używać tarcz diamentowych.
    Co prawda są też produkowane do kamienia i betonu tarcze korundowe, ale
    bardzo szybko się zużywają, a przy tym potrafią czasami się rozsypać podczas
    cięcia, dlatego też nie waż się ich używać bez osłony jak nie chcesz żeby Ci
    później składali twarz czy też wylądować na cmentarzu.
    Niestety, nawet użycie tarczy diamentowej to dość karkołomne zadanie. Wymaga
    sporo czasu i ostrożności.
    Profesjonalnie to kostki się nie tnie tylko łupie. Służą do tego gilotyny
    (łuparki) brukarkie np. takie jak tu:
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=gil
    otyna+brukowej
    Jeżeli masz do rozłupania kilka sztuk to możesz się pokusić o wykonanie tego
    poprzez wstępne nacięcie kostki po obwodzie przy użyciu tarczy, a nstępnie
    rozłupanie jej przy pomocy dużego przecinka i ciężkiego młotka.
    Jeżeli masz większą ilość to pozostaje Ci kupić gilotynę lub poprosić o
    rozłupanie w najbliższym zakładzie kamieniarskim.
    Zapytaj też producenta czy czasami nie ma gotowych połówek.

  • 6. Data: 2012-06-02 20:30:57
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-06-02 16:05, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Mam tarcze do cięcia metalu, drewna, do szlifowania... a do kostki są

    Nacinasz tarczą do betonu, stukasz młotkiem i ładnie pęka.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2012-06-02 23:18:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 czerwca 2012 18:49:42 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:
    .
    > Jeżeli masz większą ilość to pozostaje Ci kupić gilotynę lub poprosić o
    > rozłupanie w najbliższym zakładzie kamieniarskim.
    > Zapytaj też producenta czy czasami nie ma gotowych połówek.
    Ty o niebie Majka o chlebie.
    Majka pytała o kostke betonowa a ta spokojnie fleksem przetnie. Najlepiej jednak taka
    wieksza szlifierka kątowa bo ta na tarcze 125mm jednym cieciem może nie dac rady.
    Chociaż ja sporo kraweznikow nacielem szlifierką 125 i tarcza do betonu.

  • 8. Data: 2012-06-03 12:14:39
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Najlepiej jednak taka wieksza szlifierka kątowa bo ta na tarcze 125mm
    > jednym cieciem może nie dac rady. >Chociaż ja sporo kraweznikow nacielem
    > szlifierką 125 i tarcza do betonu.

    opowiadasz:-) ja ciąłem kawężniki granitowe (te wielkie drogowe) taczą 125
    zamontowaną do zwykłego skila (bez osłony), podobnie było z kostkami
    granitowymi:-)

    --
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2012-06-03 17:43:12
    Temat: Re: Kostkę tn
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > opowiadasz:-) ja ciąłem kawężniki granitowe (te wielkie drogowe) taczą 125
    > zamontowaną do zwykłego skila (bez osłony),

    bez osłony nie jest to godna polecenia metoda. delikatnie mówiąc jest
    to postępowanie mało rozsądne. Oczywiście zdarzało mi się samemu tak
    ciąć, jednak podtrzymuję to co powyżej napisałem.

    Kawałek oderwanej tarczy może zrobić dość poważną krzywdę, no może
    tragizowaniem jest śmierć, jak ktoś tu wspominał, to już chyba wyjątkowo
    skrajny wypadek, jednak pocharać twarz sobie można nieźle.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2012-06-03 20:52:52
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...
> [...]

    > 125mm jednym cieciem może nie dac rady. Chociaż ja sporo kraweznikow
    > nacielem szlifierką 125 i tarcza do betonu.

    Z czym masz znowu problem?
    Wiesz kolego, że wiele firm produkuje gotowe połówki i kostki obrzeżowe?
    Skoro są gotowe elementy to po co kombinować?