  • 11. Data: 2012-06-03 21:20:48
    Temat: Re: Kostkę tn
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jqg0pg$lh8$1@inews.gazeta.pl...

    > Kawałek oderwanej tarczy może zrobić dość poważną krzywdę, no może
    > tragizowaniem jest śmierć, jak ktoś tu wspominał, to już chyba wyjątkowo
    > skrajny wypadek, jednak pocharać twarz sobie można nieźle.

    Kiedyś rozerwało mi tarczę w szlifierce kątowej podczas odcinania rury.
    Jeden z kawałów przebił spodnie kalecząc nogę (na szczęście tylko drasnął),
    a inny przeleciał kilka metrów i wbił się w metalową osłonę kotła CO - tę
    zewnętrzną blachę. Po prostu przedziurawił ją. Zastanawiam się czy okulary
    ochronne z szybką plexy lub poliwęglanu w tym przypadku powstrzymałyby te
    odłamki. Widząc efekt przebicia blachy (chyba ok. 0,5mm grubości) myślę, że
    poradzilyby sobie z tymi plastikowymi szybkami. Reszta kawałów "fruwała" po
    całej kotłowni.

    Co do śmierci to wcale nie tragizuję. Wystarczy tylko, że oderwie się
    kawałek tarczy i trafi w tętnicę szyjną. Bez pomocy osoby drugiej, która
    powstrzyma krwawienie i bardzo szybkiej pomocy medycznej, szanse na
    przeżycie są niewielkie. W przypadku przerwania tętnicy i braku krążenia
    krwi do mózgu utrata przytomności następuje po ok. 10-20 sekundach, a wtedy
    nie ma możliwości, żeby ranny sam powstrzymał krwawienie. Dlatego bardzo
    ważne jest, zeby podczas tego typu prac była osoba asekurująca.