  • 1. Data: 2012-06-03 06:47:32
    Temat: zmniejszenie otworu na drzwi balkonowe - czym ?
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Witam

    musze zmnieszych otwor na drzwi balkonowe, mam w tej chwili 120x240 a z
    Oknoplastu przy takim wymiarze wyjda tylko dwuskrzydlowe na jednoskrzydlowe
    nie ma szans. Musze z szerokości zejść do 95 cm - tak pi raz drzwi - dom
    jest murowany z porothermu wiec wychodzi ze trzeba by bylo słupki ceglane
    postawić 25x25 (na dwie cegły) - ale z dwoma słupkami bede walczył cały
    dzien - troche mi sie nie chce :). Jaki jeszcze macie pomysł na zrobienie
    tego - zaszalowac i zrobic lane slupki ?

    prosze o pomoc

    rt

  • 2. Data: 2012-06-03 11:19:20
    Temat: Re: zmniejszenie otworu na drzwi balkonowe - czym ?
    Od: s...@g...com

    Jaki jeszcze macie pomysł na zrobienie
    > tego - zaszalowac i zrobic lane slupki ?

    na mostach jak coś pójdzie nie tak ;) stosuje sie to :
    http://isic.ogicom.pl/osimb/index.php?option=com_con
    tent&view=article&id=12&Itemid=90
    cena ok 2 zł/kg netto w krakowie

  • 3. Data: 2012-06-03 11:50:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rt wrote:
> [...]
    > słupkami bede walczył cały dzien - troche mi sie nie chce :). Jaki
    > jeszcze macie pomysł na zrobienie tego - zaszalowac i zrobic lane

    jakbyś sie nie zabeirał to ci dzień zejdzie...

    mozesz zamówić firmę im też zejdzie dzień ale tobei juz nie:

  • 4. Data: 2012-06-03 11:53:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jaki jeszcze macie pomysł na zrobienie
    >
    > na mostach jak coś pójdzie nie tak ;) stosuje sie to :
    > http://isic.ogicom.pl/osimb/index.php?option=com_con
    tent&view=article&id=12&Itemid=90
    > cena ok 2 zł/kg netto w krakowie

    pytanie...

    ile mu zejdzie zrobienie szalunku, zbrojenia przygotowanie tych 0.2m3
    zaprawy i zalewanie?

    imho najszybciej to kupić Ytonga czy innych pustak pianowy i dokleić na
    kleju, nie zapominając o dowiązaniu co jakiś czas jakimiś blaszkami czy
    prętami do istniejącej ściany

  • 5. Data: 2012-06-03 12:02:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzien - troche mi sie nie chce :). Jaki jeszcze macie pomysł na zrobienie
    > tego - zaszalowac i zrobic lane slupki ?

    szalowanie i lanie zabierze więcej czasu niż budowa z cegieł. Nie musisz
    budować z cegły 24x12x6. Zastosuj jakies większe cegły, choć by gazobeton,
    na wysoość 2,4m wejdą ~5 sztuk. Daj na każdej poziomej spoinie, blachę
    lub pręt łącząc słupek z istniejącym murem. Bez prętów łączących, możesz
    mieć
    problem z pęknięciami, rozwarstwianiem się muru.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2012-06-03 18:18:04
    Od: s...@g...com

    > pytanie...
    >
    > ile mu zejdzie zrobienie szalunku, zbrojenia przygotowanie tych 0.2m3
    > zaprawy i zalewanie?

    Absolutnie się z Tobą zgodzę
    ale
    pozostaje kwestia łaczenia stara cegła-nowa cegła.
    Moja metoda gwarantuje że szybciej cały dom się rozleci niż dolewana cześć +
    łaczenie.

  • 7. Data: 2012-06-03 20:00:43
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >pozostaje kwestia łaczenia stara cegła-nowa cegła.
    >Moja metoda gwarantuje że szybciej cały dom się rozleci niż dolewana cześć

    i masz i nie masz racji. Jeżeli "doklejke" z cegieł zrobi bez porządnego
    zkotwienia,
    wtedy fakycznie będzie pękać i odklejać się na spoinie.

    Ja robiłem tak: co drugą wartwę suporeksu, wierciłem dziurę w starym murze
    pod kątem
    20-30st w dół i wkładałem zagięty drut zbrojeniowy. Kolejna wartwa, otwór
    dla
    odmiany 20-30st ale w górę i analogicznie pręt. Po 10 latach nie ma żadnego
    pęknięcia
    a opera się o taki słupek 24x24 nadproże.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2012-06-04 09:24:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.06.2012 06:47, rt pisze:
> [...]
    > dzien - troche mi sie nie chce :). Jaki jeszcze macie pomysł na zrobienie
    > tego - zaszalowac i zrobic lane slupki ?

    jak już wspomnieli, wymuruj z jakiegoś gazobetonu. Bloczki są większe
    niż cegła, więc murowanie będzie szybsze, docina się to łatwo a i
    dodatkowo będzie to termicznie lepsze od cegły, przy framudze nie będzie
    tendencji do przemarzania. Jak wymurujesz to skręć to jakimiś kotwami do
    ściany właściwej, albo podczas murowania dawaj coś w spoiny i przykręć
    do ściany właściwiej, jakiś kątownik czy coś, np jakiś łącznik ciesielski.