  • Data: 2019-03-11 19:47:24
    Temat: Jeszcze o oświetleniu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czołem,

    Propaganda głosi, że "żarówki" LED wytrzymują od ok. 10 tys. do nawet 20
    tys. godzin pracy. Otóż po ostatnich wymianach "ledówek" podliczyłem, ile
    rzeczywiście wytrzymały i wyszło mi (z dokladnością 10%) ok. 6 tys. godzin.
    Czyli sporo mniej.
    A teraz lepszy numer. Długo zajęło mi przyzwyaczajanie się do
    nieprzyjemnego światła ledowych lamp. Nie kupowałem najtańszych, patrzyłem
    na współczynniki i wybierałem możliwie ciepłe światło, ale mimo wszystko
    było raczej zimno-trupio. Teraz w miejsce jednej ze spalonych ledówek
    wkręciłem tymczasowo wziętą z półki... świetlówkę. I jasna cholera - jakie
    przyjemne, naturalne, ciepłe światło.
    I nawet migotania nie widzę.
    Chyba wrócę do świetlówek.
    Dla wyjaśnienia, najbardziej lubię zwykłe, świecące ciepłym światłem
    żarówki.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl