  • 1. Data: 2010-06-25 16:15:10
    Temat: Kafelkowanie : schody + gres = kilka zawiłostek
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam!
    Przymierzam się do kładzenia gresu na krętych schodach - korytarz.
    Kombinuję, szukam na YouTube, na forach i ciężko znaleźć jakiekolwiek wskazówki.
    Wszędzie tylko instrukcje dot. powierzchni płaskich...

    Byłbym wdzięczny za podesłanie linków do filmików, książek, publikacji,
    czegokolwiek, co może mi pomóc

    Najbardziej gryzące kwestie :

    1.Wyprowadzenie zakrętu :
    http://img34.imageshack.us/img34/9951/60415518.jpg
    Dałbym radę, ale na schodach będą żłobione "stopnice" i przy ułożeniu jak na
    szkicu braknie mi kafla przy docinaniu.
    W jaki sposób mogę ładnie wykończyć ten zakręt ?

    2.Krzywe ściany.
    Czy przy takim ułożeniu wykończenia :
    http://img36.imageshack.us/img36/283/14284947.jpg
    będą widoczne łuki po 2-3 cm na długości 2-3 m ?
    Na ścianie jest tapeta i pomyslałem, że lepiej "jechać" jak leci ściana, a nie
    wyprowadzać tego na równiutko,
    gdyż wtedy uwypuklę krzywiznę. Ściana raczej nigdy nie będzie wyrównywana...

    3.Krzywe podłoże na podeście
    Podest "ucieka" mi w najgorszym miejscu 5 cm od poziomu.
    Klejem nie dam rady tego wyprowadzić
    Czy poprawne będzie zrobienie wylewki o gr. w najcieńszym miejscu 1cm , w
    najgrubszym 6 cm ?
    Podłoże chropowate (przecinakiem zrobione bruzdy). Czy trzeba wtopić np.
    siatkę z wł. szklanego,
    czy mogę normalnie położyć tak cienką warstwę wyrównującą.

    4. Z góry dziękuję za pomoc wszystkim więcej wiedzącym niż ja ;)

  • 2. Data: 2010-06-25 20:23:38
    Temat: Re: Kafelkowanie : schody + gres = kilka zawiłostek
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    przy ułożeniu jak na
    > szkicu braknie mi kafla przy docinaniu.
    > W jaki sposób mogę ładnie wykończyć ten zakręt ?

    wydaje mi się że należy po prostu dociąć brakujący fragment i ułożyć lub
    bardziej podzielić (pociąć) kafelki aby tworzyły ladniejszy łuk (fugi
    biegnące zgodnie z promieniami łuku), Na zewnętrznej stronie łuku też
    przecież będziesz musiał podocinać kafelki bo tam braknie ci ich "bardziej"

> [...]
    > nie
    > wyprowadzać tego na równiutko,
    > gdyż wtedy uwypuklę krzywiznę. Ściana raczej nigdy nie będzie
    Tak czy tak uwypuklisz. ja bym dał cokolik wykańczający na równo, wklęsłość
    ściany pod cokolikiem wypełnił klejem a od góry wypełnienie domalował na
    kolor tapety, tak aby jak najmniej było to widoczne

> [...]
    > Klejem nie dam rady tego wyprowadzić
    > Czy poprawne będzie zrobienie wylewki o gr. w najcieńszym miejscu 1cm , w
    IMHO należy kłaść kafelki do powierzchni podestu, tzn powierzchnia wyrównana
    w sensie płaszczyzny ale nie trzymająca poziomu i położenie płytek po prostu
    na tej płaszczyźnie. Jeżeli zaczniesz to równać mogą ci wyjść krzywe schody
    graniczące z podestem a to chyba gorsze. (zakładam że teraz krawędzie
    schodów względem płaszczyzny spocznika są równoległe)
    --
    Jackare