  • 1. Data: 2011-06-15 18:02:20
    Temat: Kanał, ale na zewnatrz.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam potrzebę dłubnąć przy samochodzie czasem. Pomyslałem o kanale. Ale
    ... mam płytę fundamentową ;)

    Rycie płyty nie wchodzi w grę.

    Jednak: garaż ma wyjazd wychodzący na kawałek ziemi o szerokości nieco
    większej od długości przeciętnego kombi. Wykombinowałem, ze można by
    wykopać kanał *przed* garażem, przy zabawach z samochodem pół samochodu
    stało by sobie w garażu, pół nad kanałem, miejsca bedzie dosyć żeby
    spokojnie zejśc po schodkach do środka. Gdy nie jest używany to
    przykryty stalowymi gęstymi kratownicami, na około kostka.

    Teraz dwa problemy:

    a) jaką techniką wykonać taki kanał? Zakładam bezpieczeństwo, więc
    widziałbym wylanie tego z betonu zbrojonego, ale może to glupie? Jakieś
    inne pomysły?

    b) gromadząca się woda. Odprowadzać w jakąś kupkę gruzu z boku kanału i
    pozwolić wsiąkać czy odpompować?

    Na razie jestem na etapie pomysłu, żadnych konkretów. Chciałbym wiedzieć
    czy nie będzie z tym jakiś ogromnych problemów. na przykład problemu
    typu "nie wolno kopać obok płyty bo powoduje to naprężenia" itp.

  • 2. Data: 2011-06-15 19:26:59
    Temat: Re: Kanał, ale na zewnatrz.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Cze, 20:02, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam potrzebę dłubnąć przy samochodzie czasem. Pomyslałem o kanale. Ale
    > ... mam płytę fundamentową ;)

    W tym wypadku zrezygnowalbym z kanalu przed garazem i zainteresowal
    sie czyms takim:

    http://allegro.pl/najazdy-najazd-podjazd-podjazdy-35
    00kg-3-5t-i1655517106.html

    Tylko ew. wyzszym / dluzszym.

    Ciezko bedzie ladnie wykonczyc ten kanal od gory, beda wieczne
    problemy z woda, a i nie podlubiesz jak bedzie np. padac (a to
    najlepszy moment na dlubanie:)

    Lepiej zainwestuj w najazdy - jak masz w garazu wystarczajaco wysoko
    to moze byc lepsze wyjscie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-06-15 19:44:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-15 21:26, Adam wrote:
    > W tym wypadku zrezygnowalbym z kanalu przed garazem i zainteresowal
    > sie czyms takim:

    Odpada, nie dośc że wygląda niebezpiecznie to nie pozwala porządnie się
    zaprzeć ;) O drobnostce typu "trzeba mnieć sprawny silnik żeby na to
    najechać" albo "przy zmianie koła jest bezużytecznie" nie wspomnę :P
    Zaleta kanału jest możliwośc dopchania na niego samochodu.

    > Ciezko bedzie ladnie wykonczyc ten kanal od gory, beda wieczne
    > problemy z woda, a i nie podlubiesz jak bedzie np. padac (a to
    > najlepszy moment na dlubanie:)

    Deszczu się obawiam najbardziej ,ale w sensie zalania. W sensie kapania
    nie, bo nade mną jest samochód ;)

    > Lepiej zainwestuj w najazdy - jak masz w garazu wystarczajaco wysoko
    > to moze byc lepsze wyjscie :)

    Ba, może nawet podnośnik pneumatyczny/hydrauliczny? Tylko czy są takie
    które sa na tyle płaskie w stanie nie działania aby nie przeszkadzać ...
    wątpie.

  • 4. Data: 2011-06-15 20:08:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > sa na tyle płaskie w stanie nie działania aby nie przeszkadzać ... wątpie.

    No to może dwukolumnowy?

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-06-15 20:32:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > najechać" albo "przy zmianie koła jest bezużytecznie" nie wspomnę :P
    > Zaleta kanału jest możliwośc dopchania na niego samochodu.

    zespawac samemu. sam sie do tego psychicznie probuje rpzygotowac.
    jak zrobisz odpowiednio szerokie podpory boczne to bedziesz sie mogl
    zapierac z 2m rura:)

    wjechanie? nie problem. wspawasz sobie z przodu ucho - do tego reczna
    wciagarka i wtachasz jak bedzie potrzeba na gore autko. a wymiana kola
    coz... tego sie na kanale nie robi:)

    minus:) niestety jeszcze nie wydumalem jak sie tego minusa pozbyc... razem z
    podporami bocznymi to bedzie calkiem duza konstrukcja stalowa. bezpieczna
    ale duza... musze pomyslec jak zrobic to w postaci skladanej chociaz
    czesciowo:)

  • 6. Data: 2011-06-15 20:54:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-15 22:08, Bartek wrote:
    > No to może dwukolumnowy?

    Chyba za mało miejsca po bokach, a do tanich nie należy. Ponadto
    podniesienie samochodu do góry nie jest łatwe, znowu tak wysoko nie mam.

  • 7. Data: 2011-06-15 22:36:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Cze, 21:44, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Odpada, nie do c e wygl da niebezpiecznie to nie pozwala porz dnie si
    > zaprze ;) O drobnostce typu "trzeba mnie sprawny silnik eby na to
    > najecha " albo "przy zmianie ko a jest bezu ytecznie" nie wspomn :P
    > Zaleta kana u jest mo liwo c dopchania na niego samochodu.

    To juz Michal wyjasnil - wystarczy wyciagarka reczna za 100-200 pln i
    wciagniesz go bez problemu.

    > Deszczu si obawiam najbardziej ,ale w sensie zalania. W sensie kapania
    > nie, bo nade mn jest samoch d ;)

    No jak bedzie mocno lalo to i tak bedziesz mokry - trzeba bedzie co
    chwile wyjsc, cos z garazu przyniesc etc. Nie wspomne juz ze w tym
    czasie ryzykowne bedzie uzywanie jakichkolwiek urzadzen na 230V. A te
    na 12V ktorych teoretycznie trzeba uzywac znowu trzebaby specjalnie
    kupic :) Dla mnie to by byla najwieksza wada.

    BTW. Sam mam kanal w dolnym garazu :-)

    > Ba, mo e nawet podno nik pneumatyczny/hydrauliczny? Tylko czy s takie
    > kt re sa na tyle p askie w stanie nie dzia ania aby nie przeszkadza ...
    > w tpie.

    Tyle ze drogie to. Uzywke za 5k moze bys kupil. Kanal wyjdzie jednak
    taniej :) Ale przed garazem to IMHO sredni pomysl :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-06-15 22:38:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam,

    No i zima... Zima wiele nie porobisz. A w garazu sobie mozesz chociaz
    farelka dogrzac :) Ja mam dwa garaze z ogrzewaniem podlogowym :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-06-16 07:40:07
    Od: XXX <x...@x...xx>

    W dniu 2011-06-16 00:38, Adam pisze:
> [...]
    >
    > No i zima... Zima wiele nie porobisz. A w garazu sobie mozesz chociaz
    > farelka dogrzac :) Ja mam dwa garaze z ogrzewaniem podlogowym :D

    Ja takie ustrojstwo o którym wspomina Adam zrobiłem sam z
    pozostałościach po elementach dachu. Takie belki drewniane o długości
    ponad 1m i szerokości około 15 cm skręciłem porządnie śrubami po 3 ze
    sobą, wcześniej ściąłem odpowiedni kąt najazdu na każdej belce.
    Jak do tej pory oba auta na to wjeżdżają i nie udało się im zsunąć.

    Jarek

  • 10. Data: 2011-06-16 16:57:57
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > czy nie będzie z tym jakiś ogromnych problemów. na przykład problemu typu
    > "nie wolno kopać obok płyty bo powoduje to naprężenia" itp.

    Jeżeli decydowałbyś się na inwestycję jaką jest wykonanie kanału, to ja
    będąc na Twoim miejscu kupiłbym sobie podnośnik słupowy. Ma wszystkie zalety
    kanału i ani jednej jego wady chyba że wystawanie w górę traktuje jako wadę
    ale ona IMHO kompensuje się z wnikaniem wgłąb kanału.
    --
    Jackare