  • 1. Data: 2010-06-22 12:25:20
    Temat: Kiedy wstawiać okna dachowe ?
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witajcie!

    Buduję dom z użytkowym poddaszem.
    W planach mamy najpierw zasiedlenie parteru i potem jak pieniążki
    pozwolą stopniowe urządzanie poddasza.

    W związku z tym pomyślałem, aby dach pokryć w całości dachówką.
    Natomiast dopiero w czasie adaptacji poddasza, za 1,2 lub 5 lat
    zamontować okna połaciowe. Dom nie ma żadnych lukarn i jaskółek - tylko
    okna dachowe - 10 szt.

    Widzę tutaj dwie zalety tego rozwiązania.
    1. Okna nie padną łupem złodzieji jak dom będzie sam zimował.
    2. Niszczenie okien - okna nie będą narażone na czynniki zewnętrzne.
    3. Oszczędność kasy pomijam, bo i tak później będę je musiał kupić.

    Minusem wg mnie bedzie tylko nadmiarowy zakup dachówki.

    Co sądzicie o takiej kolejności?
    Jak to było/jest w Waszych domach?

    pozdrawiam serdecznie
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2010-06-22 12:29:21
    Temat: Re: Kiedy wstawiać okna dachowe ?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Natomiast dopiero w czasie adaptacji poddasza, za 1,2 lub 5 lat zamontować
    > okna połaciowe. Dom nie ma żadnych lukarn i jaskółek - tylko okna

    10okien dachowych?
    Pewnie projekt z Archipelagu oni uwielbuiaja duzo okien w swoich projektach
    > Co sądzicie o takiej kolejności?
    > Jak to było/jest w Waszych domach?

    Wstawiałem od razu. Ale jak chcesz wstawić później to tz nie problem.
    Zapłacisz tylko dodatkowo za robocizne. Wstawiajac teraz miałbys to i tak
    wliczone w kosztach krycia dachu a brak tych okien nie obnizy pewno kosztu
    robocizny teraz

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-06-22 12:30:04
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > 10okien dachowych?
    > Pewnie projekt z Archipelagu oni uwielbuiaja duzo okien w swoich projektach
    Projekt prawie indzwidualny.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2010-06-22 12:32:53
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Projekt prawie indzwidualny.

    Przemyśł sprawę ilości okien. Ja mam poddasza licząć po podłogach 110mkw i
    okien dachowych mam 5. W projekcie było 10. 5 wywaliłem a pomieszczenia i
    tak sa bardzo dobrze doświelone.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-22 12:39:13
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Przemyśł sprawę ilości okien. Ja mam poddasza licząć po podłogach 110mkw
    > i okien dachowych mam 5. W projekcie było 10. 5 wywaliłem a
    > pomieszczenia i tak sa bardzo dobrze doświelone.
    A masz dodatkowo wykusze itp?
    Moze masz nawet gdzies na necie galerie ?

    Jak bedzie wystarczajaco jasno to chetnie zrezygnuje z kilku.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2010-06-22 12:43:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Taka mała uwaga.
    Wstawianie okien dachowych po ociepleniu i stelażach ma swoją zaletę.
    Montazysta ma płaszczyznę odniesienia przy montazu okien.
    Często montowane okna okazuje się że są albo powykręcane w płaszczyźnie albo
    nieco poobracane i trzeba się nieźle nagimnastykować aby dopasować
    powierzchnię z płyt GK tak aby szpalety byly wszędzie jednakowo równe.

    Marek

  • 7. Data: 2010-06-22 19:10:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marras wrote:
> [...]

    a zaprojektowaleś na nich żaluzje zewnętrzne?

    bo talkie stado okien jest fajne tylko przez nie słońce nagfrzewa jak
    choelra

  • 8. Data: 2010-06-23 04:51:16
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > a zaprojektowaleś na nich żaluzje zewnętrzne?
    >
    > bo talkie stado okien jest fajne tylko przez nie słońce nagfrzewa jak
    > choelra
    Jeszcze nie, ale mysle nad tym - strona poludniowa i zachodnia.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z