  • 1. Data: 2012-08-15 21:08:04
    Temat: Kiedy zbiór aronii?
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Dostałem do dyspozycji w ogrodzie, którym się mam zająć kilka krzaków
    aronii.
    Nigdy mnie nie interesowały te owoce (mało soczyste i cierpkie), ale skoro
    są do dyspozycji, a niektórzy zachwalają soki i nawet wina z aronii to
    podpowiedzcie
    kiedy jest właściwy czas zbioru owoców?
    Widziałem już na targu sprzedających aronię, więc spróbowałem tych "moich"
    -- kwaśno cierpkie. Będą lepsze za jakiś czas? Za jaki?
    A może czekać do przymrozków jak np. z tarniną?

    Myślałem spróbować zrobić kilka litrów soku i mały gąsiorek wina, tak dla
    doświadczenia na przyszłe sezony (wina robić umiem i robiłem już
    z różnych owoców - nie tylko z winogron - ale nie z aronii).
    Podzielicie się swoimi doświadczeniami co do pory zbioru?

  • 2. Data: 2012-08-16 13:41:00
    Temat: Re: Kiedy zbiór aronii?
    Od: skrybaogrodowy <s...@g...pl>

    W dniu 2012-08-15 21:08, michalek pisze:
    > Dostałem do dyspozycji w ogrodzie, którym się mam zająć kilka krzaków
    > aronii.

    > Podzielicie się swoimi doświadczeniami co do pory zbioru?

    Zazwyczaj zbieram, gdy zaczynają się lekko marszczyć. Wówczas są
    Najsłodsze i zdecydowanie mniej cierpkie.
    skryba

  • 3. Data: 2012-08-16 16:43:03
    Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl>

    W dniu 2012-08-16 13:41, skrybaogrodowy pisze:

    > Zazwyczaj zbieram, gdy zaczynają się lekko marszczyć. Wówczas są
    > Najsłodsze i zdecydowanie mniej cierpkie.
    > skryba

    Witam!
    Niestety, wcześniej następuje nalot wroga (pierzastego) i owoce znikają.

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 4. Data: 2012-08-16 17:52:23
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik ""Jan P. Cieciński"" <j...@c...eco.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, wcześniej następuje nalot wroga (pierzastego) i owoce znikają.

    Hejka. A u nas wiszą całą zimę.
    Pozdrawiam niechodliwie Ja...cki

  • 5. Data: 2012-08-26 21:19:06
    Od: "rohini" <r...@g...pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > -- kwaśno cierpkie. Będą lepsze za jakiś czas? Za jaki?
    > A może czekać do przymrozków jak np. z tarniną?

    U mnie już się pomarszczyły, mało opadów.
    Słodsze nie będą, ale w tym ich urok :)
    Ja zrywam prosto z krzewu i jem na surowo.

> [...]
    > z różnych owoców - nie tylko z winogron - ale nie z aronii).
    > Podzielicie się swoimi doświadczeniami co do pory zbioru?

    Gdy lato jest tak gorące jak jak obecne, dojrzewa szyciej.
    Na moich krzewach już czerwienieją liście, a owoce się marszczą.

    Najlepiej z wody i cukru zrobić syrop,
    do niego wsypać owoce i kilka razy (przez dwa-trzy dni) krótko
    pogotować i zostawić, potem zlać gorący sok do wyprażonych
    w piekarniku butelek szklanych. Zakrętki najlepiej wyparzyć
    i wysuszyć w piekarniku ale już jakiś czas po jego wyłączeniu,
    żeby nie zniszczyć uszczelek.

    Ale najlepsza jest nalewka :) - sok z aronii z owocami
    + spirytus/wódka czysta + cukier/miód + LIŚCIE wiśni.

    E.