  • 1. Data: 2010-10-12 20:50:16
    Temat: Kilka prostych pytań o przyłączenie mediów
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Zstanawiałem się nad podpisaniem umowy z deweloperem dot. budowy domu. W
    umowie wpisano, że deweloper zajmuje się m.in. projektem i budową przyłącza
    (np. prądu, gazu, kanalizacji i wody). Za te elementy kasuje ok. 4tyś zł.

    Równocześnie zajrzałem sobie na stronę np. firmy Vattenfall (lokalnego
    dostawcy energii):
    http://dystrybucja.vattenfall.pl/dla-domu-oplata-za-
    przylaczenie.htm

    Tam też opisano jak wyglądają opłaty przyłączeniowe oraz opisano, że
    Vattenfall zapewnia:
    - Projekt techniczny przyłącza i sieci elektroenergetycznej niezbędnej do
    realizacji przyłączenia,.
    - Uzyskanie niezbędnych pozwoleń,
    - Zlecenie i nadzór wykonania robót budowlanych i elektromontażowych,
    - Odbiór techniczny przyłącza.
    Czy dobrze więc rozumuję, że dostawca mediów (tu prądu) pobiera niemałą kasę
    za przyłączenie ale i tak samo fizyczne podłączenie (położenie przewodów,
    wykopanie ziemi, itp.) nie leży po jego stronie? (i to prawdopodobnie jest
    tym, co deweloper wpisał w umowie?)

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-10-12 21:04:40
    Temat: Re: Kilka prostych pytań o przyłączenie mediów
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewodów, wykopanie ziemi, itp.) nie leży po jego stronie? (i to
    > prawdopodobnie jest tym, co deweloper wpisał w umowie?)

    Dostawca energii zgodnie z ustawą kasuje opłate za przyłączenie (niedużą w
    koncu!!) i odbiorca reszte ma w dupie a na działce ma sie pojawic prąd. Twój
    deweloper własnie taką opłatę wniósł, energetyka mu prąd do działki
    dostarczy a jego zadaniem bedzie doprowadzenie prądu od złącza w granicy
    działki do lokalu itd.

    b.

  • 3. Data: 2010-10-12 21:36:51
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości news:i92ih5$sg1

> [...]
    > Twój deweloper własnie taką opłatę wniósł, energetyka mu prąd do działki
    > dostarczy a jego zadaniem bedzie doprowadzenie prądu od złącza w granicy

    No właśnie chyba nie - kwoty dot. opłat z tytułu przyłączenia do sieci
    zapłacę ja, a deweloper to może co najwyżej zorganizuje podłączenie "domu"
    poprzez działkę do przyłącza.

  • 4. Data: 2010-10-13 06:50:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No właśnie chyba nie - kwoty dot. opłat z tytułu przyłączenia do sieci
    > zapłacę ja, a deweloper to może co najwyżej zorganizuje podłączenie "domu"
    > poprzez działkę do przyłącza.

    Nie znam oczywiscie waszych umów no a co za różnica? Gdyby zapłacił
    deweloper to przeciez miałby ją wkalkulowaną w cene budynku - i tak ty bys
    zapłacił.
    Właściwie jaki jest twój problem?

    b.