  • 1. Data: 2011-05-07 04:29:49
    Temat: Kilka pytań o strop i chudziak
    Od: hk <h...@k...pl>

    Mam takie coś: piwnica w ziemi, parter i poddasze. W piwnicy ziemia, w
    jednym pomieszczeniu wylany chudziak z betoniarki. Moim zdaniem bardzo
    krzywo (ślady po gładzeniu łopatą, wyczuwalne górki i dołki). Trochę
    lepiej jest na parterze (strop nad piwnicą był zacierany bo pękał, po
    kałużach widać gdzie są dołki i górki, ale jest lepiej). teraz mam
    wylany strop nad parterem i beton rozprowadzano grabiami i taką "motyką"
    - efekt: wszystko chropowate i oczywiście góry-doły.

    Pytania:

    1. Czy chudziak w piwnicy powinien mieć dziury zalane cienko rzadkim
    betonem z betoniarki żeby papa na dziurach nie popękała (lepikiem tego
    nie wypełnię bo by wyszło za drogo)

    2. Zakładając że dam papę i na nią folię w piwnicy - czy pod styropian
    (chyba chcę dać podłogówkę taką "aby-aby") można wrzucić trochę piasku
    żeby było równiej, czy muszę już przed kładzeniem papy mieć równą podłogę?

    3. Na parterze pod mur dałem na strop piwnicy folię fundamentową. Czy
    teraz na strop wystarczy dać jedną-dwie warstwy cienkiej folii? Kleić ją
    czymkolwiek (dysperbitem np.)?

    4. Na planie poddasze ma pod podłogą folię PE (akurat narysowaną tam
    gdzie łazienka) i nic pod murem. Czy to oznacza, że tę folię mam dać w
    każdym pomieszczeniu wywiniętą na ściany czy w samej łazience? Zakładam,
    że pod ściany nie muszę dawać żadnej izolacji?

    5. Jak wyrównać strop nad parterem, żeby nie miał tych "parchów" od
    ręcznego rozprowadzania betonu? Czy cienka warstwa wylanego "czegoś" nie
    popęka? Na poddaszu chcę mieć podłogę 12 cm na gotowo, żeby się
    podłogówka w łazience zmieściła. I nie wiem czy po wyrównaniu starczy
    tych 12 cm na styropian, rurki, wylewkę i płytki. I rury od
    kanalizacji... W innych pomieszczeniach teoretycznie (jak strop wytrzyma
    ;)) mogę czymś nadlać do równości grubiej

    Pytanie poza konkursem - boję się wilgoci w piwnicach (brak okien i
    bardzo kiepska wentylacja) - czy dawać w nich podłogówkę czy kaloryfer
    (który podobno strasznie wysusza powietrze - akurat tu to by nie była
    wada?). Podłogę liczyłem dać 14 cm, ale schody mi fachowcy skopali i
    pierwszy stopień mam za wysoki - nawet 18cm podłogi mogę w razie czego
    dać. A propos - czy da się wylewką podnieść krzywy na 3 cm stopień? Ma
    taki spadek na szerokości (znaczy od lewej do prawej) i jakiś 1 cm na
    tym co się buta stawia (głębokości?) - czy trzeba go np. trochę skuwać
    żeby zalać w nim jakieś zbrojenie? Na tych schodach mają być deski
    położone ale bez podstopni.