  • 1. Data: 2011-05-07 08:27:27
    Temat: Czym umyc okulary po malowaniu?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Caly tydzien spedzilem na malowaniu wszystkiego kazdym rodzajem farb. Mimo
    uwazania na moje okulary cale sa w mikro plamkach, glownie od Tikkurili do
    drewna. Czym to cholerstwo usunac? Woda i plynem do okularow nie schodzi,
    drapac wiadomo nie bede. Rozpuszczalnik pewnie usunie antyrekleks... Licze
    na pomoc.
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2011-05-07 09:19:44
    Temat: Re: Czym umyc okulary po malowaniu?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 7, 10:27 am, "marcan" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > drapac wiadomo nie bede. Rozpuszczalnik pewnie usunie antyrekleks... Licze

    Zalezy czy szkla masz plastikowe czy szklane.
    Jak plastikowe to w sumie masz pozamiatane jak malowales czyms
    alkidowym.
    Szykuj te 80zl na nowe szybki.

    Jak masz szklane to raczej powloki napylane nie poinny od samego
    rozpuszczalnika sie uszkodzic.

    Ale poczekaj jeszcze dzien. Farba stwardnie i stanie sie bardziej
    krucha. Moze nawet pod paznokciem zejsc.
    Jak nie zejdzie to sprobuj rozpuszczalnika.
    ez scierke do mycia naczyn (takie gabczaste troche sztywniaste) albo
    filc. I poleruj z woda. To bezpieczna metoda ale moze nie byc bardzo
    efektywna.
    Jak nic nie pomoze to sproboj nowa zyletka delikatnie plasko sciac
    farbe ze szkla.

  • 3. Data: 2011-05-07 12:16:30
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drapac wiadomo nie bede. Rozpuszczalnik pewnie usunie antyrekleks... Licze

    Jeśli soczewki są szklane to bym spróbował benzyną ekstrakcyjną (nie
    rozpuszczlanikiem ekstrakcyjnym), a potem zwykłym ludwikiem do naczyń. Chyba
    już zmywałem jakieś plamki z moich szkiełek, warstwie antyrefleksyjnej nic
    się nie stało. Na plastikowych soczewkach nie próbowałem, bo wspomniane
    szklane mam właśnie do brudnej roboty.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2011-05-07 21:06:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Moim zdaniem nie powinienes w zaden mechaniczny spsob usuwac - zawsze
    porysujesz. Nawet jesli nie bada wideczne rysy to po powiekszeniu
    zobaczyl bys cala siatke rys a juz tym bardziej zadnego tarcia
    sciereczkami czy nie daj boze filcem. jesli masz szkla jakies
    wartosciowe pozostaje ci optyk i ewentualne przeszlifowanie.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-05-08 17:30:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    > sciereczkami czy nie daj boze filcem. jesli masz szkla jakies
    > wartosciowe pozostaje ci optyk i ewentualne przeszlifowanie.

    To już chyba dla bardziej wartościowych opcja... normalnie nie ma się w
    co wczuwać. Zetrzeć co się da, jak słabiej nie schodzi, to spróbować z
    czuciem ciut mocniej.
    Można spróbować octem - farby emulsyjne i inne wodorozcieńczalne z
    reguły się poddają - miękną.
    Po prostu okulary, to coś, co nie jest do ozdoby, tylko do noszenia i
    patrzenia, zatem każdy poważniejszy okularnik ma ich więcej niż jedną
    parę i jednych używa w biurze, a do prac bardziej hardcorowych ma inną
    parę. Po prostu... Jak te się zabrudzą to się je szoruje, a jak się
    wreszcie skończą to się wyrzuca... ich miejsce wtedy zajmują te
    'lepsze', 'lepszymi' staje się nowa para. Ot i wszystko :-)

    Pozdrawiam
    Okularnik od ok 40 lat
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-05-08 18:49:29
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "ptoki" napisal
    Zalezy czy szkla masz plastikowe czy szklane.

    ---- plastikowe :-(

  • 7. Data: 2011-05-08 18:50:57
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "ptoki" napisal
    Szykuj te 80zl na nowe szybki.
    -------- Aaaa, jeszcze jedno; gdzie kupie szkla za 80 zl? Plastik z
    antyrefleksem. Jestem z Trójmiasta.

  • 8. Data: 2011-05-08 18:52:05
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "robercik-us" napisał
    > Po prostu okulary, to coś, co nie jest do ozdoby, tylko do noszenia i
    > patrzenia, zatem każdy poważniejszy okularnik ma ich więcej niż jedną parę
    ------ Mam dwie pary. Obydwie te lepsze ;-) I jedna z lepszych wlasnie
    poszla sie ...

  • 9. Data: 2011-05-08 19:26:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik marcan napisał:
    > Mam dwie pary. Obydwie te lepsze ;-) I jedna z lepszych wlasnie
    > poszla sie ...

    No cóż... i tak bywa ;-/ koszty muszą być w końcu jakieś :-).
    Zwyczajnie spróbuj rozpuszczalnikiem i kichaj ten antyrefleks. Jak się
    trochę z...ą, to będziesz miał je jako 'te gorsze'.

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-05-08 21:08:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 8, 8:50 pm, "marcan" <m...@o...pl> wrote:
    > "ptoki"  napisal
    > Szykuj te 80zl na nowe szybki.
    > -------- Aaaa, jeszcze jedno; gdzie kupie szkla za 80 zl? Plastik z
    > antyrefleksem. Jestem z Trójmiasta.

    Ja tam nie wiem gdzie u siebie kupisz. U mnie na slasku poszedlem do
    "zwyklego" optyka w srode i w jednym miejscu dostalem wycene na 78zl
    za zrobienie w piatek (oddac okulary rano a odebrac w okolicach 15-
    tej) a u drugiego za 75zl oddajac od razu i odbierajac w czwartek
    okolo 16-tej.
    Mialem do zrobienia jedno fikusne a jedno normalne szklo bez
    antyrefleksow.