  • 1. Data: 2011-05-07 22:26:17
    Temat: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Ogladalem dzisiaj Muratora. Wsrod reklam pojawily sie rewolucyjne metody
    budowania na piane poliuretanowa firmy Wienerberger. Wiadomo, ze piana moze
    trzymac mocno, ale ja bym sobie tak sciany nie stawial. Niby wad nie widac,
    ale ta konstrukcja...

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-05-07 23:46:29
    Temat: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > trzymac mocno, ale ja bym sobie tak sciany nie stawial. Niby wad nie widac,

    Trzydzieści lat temu albo i czterdzieści w Telewizji Polskiej (pamięta
    jeszcze ktoś program pt. Eureka?) widziałem materiał o igloo z pianki
    natryskiwanej pistoletem na pneumatyczny namiot z folii...
    To jaka to rewolucja sprzed prawie połowy wieku?

    --
    dAREK

  • 3. Data: 2011-05-08 09:47:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > ze piana moze trzymac mocno, ale ja bym sobie tak sciany nie stawial.
    > Niby wad nie widac, ale ta konstrukcja...

    ale w czym problem?

  • 4. Data: 2011-05-08 12:55:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Patrząc na cegły z rozbiórki, gdzie zaprawa odpada zostawiając czystą cegłę
    to ja się nie obawiam piany.

    A tak z naukowego punktu patrząc.
    W budynku z cegły/pustaka jakie siły działają na elementy? Rozrywające nie,
    ścinające nie. Tylko chyba ściskające.

    Robert

  • 5. Data: 2011-05-08 12:56:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > W budynku z cegły/pustaka jakie siły działają na elementy?
    > Rozrywające nie, ścinające nie. Tylko chyba ściskające.

    głównie sciskające ale też działają siły boczne, sądzę że piana może służyc
    do łączenia betonu komórkowego.

  • 6. Data: 2011-05-08 18:24:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > budowania na piane poliuretanowa firmy Wienerberger. Wiadomo, ze piana
    > moze trzymac mocno, ale ja bym sobie tak sciany nie stawial. Niby wad nie

    Jesli teren jest na kiepskim gruncie gdzie moze nierowno chata osiadac lub
    sa jakies szkody gornicze to bym stanowczo odradzal, bedzie pekac przy byle
    jakim ruchu.
    Jak rozmawialem na polibudzie to facet zajmujacy sie murami powiedzial mi ze
    na takie rzeczy jak wymienilem okazuje sie ze dawne sciany murowane z cegly
    gdzie pelno fug poziomych i pionowych czyli wszystko porzadnie zwiazane ze
    soba maja wytrzymalosc min10x wieksza niz sciany z bloczkow murowane tylko
    na cienkie spoiny. A ta pianka to pewnie jeszcze slabsza niz cienka spoina.

    pozdrowka
    Przemek

  • 7. Data: 2011-05-08 18:51:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > niz sciany z bloczkow murowane tylko na cienkie spoiny. A ta pianka
    > to pewnie jeszcze slabsza niz cienka spoina.

    jeszcze ci zapomniał powiedzieć że stare ściany były murowane na zaprawę
    wapienną która jest w pewnych granicach elastyczna, mur może sobie pracować.

    Teraz sie raczej stosuje albo bardzo solidne fundamentowanie i mocne wieńce,
    albo płytę żelbetową.

  • 8. Data: 2011-05-08 19:08:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > ale w czym problem?

    Dla mnie w niczym.
    Zbudowal bys sobie dom z pustakow a miedzy nimi dwa paski pianki? Rownie
    dobrze moglo by jej tam wcale nie byc a elementem spajajacym bylby tynk.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2011-05-08 20:44:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Dla mnie w niczym.
    > Zbudowal bys sobie dom z pustakow a miedzy nimi dwa paski pianki?
    > Rownie dobrze moglo by jej tam wcale nie byc a elementem spajajacym
    > bylby tynk.

    tja... wiesz ze w samolotach są elementem które są tylko połączone klejem?

    pianka jest klejem, i ma całkiem solidną zdolność klejenia (wykazuje bardzo
    wysoką adhezję do różnych materiałów budowlanych.

    uszczelnionej sylikonem umywalki nie sposób oderwać od płytek, zwykle
    odchodzi wraz z płytkami.

  • 10. Data: 2011-05-08 20:59:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > bardzo wysoką adhezję do różnych materiałów budowlanych.
    >
    > uszczelnionej sylikonem umywalki nie sposób oderwać od płytek, zwykle

    Nie rozumiem Twojego toku myslenia.
    Wiesz, ze do zamykania okien sluza klamki? Co to za stwierdzenia jakis
    sillikon i klej w samolocie? Skoro piana zostala dopuszczona to znaczy, ze
    spelnia wymagania, wiec nie wiem co probujesz udowodnic. Pytanie, czy
    budowalbys sobie dom na pianke i po co?
    Wykuwalem juz pustak Porothermu murowany na ciepla zaprawe i wiem, ze latwo
    to nie idzie. Trzeba sie dobrze natluc mlotkiem z za ucha by taki pustak
    mozna bylo zdjac. Poza tym, piana nakladana jest w dwoch paskach, wiec efekt
    konwekcji powietrza w dziurawej scianie moze niestety zachodzic. Oderwanie
    pustaka sklejonego piana to raptem podwazenie lyzka do opon. Co innego pelna
    spoina a co innego dwa paski. Robi sie dokladnie tak jak z samochodami - w
    kolo sam shit niezaleznie od marki.

    Pozdro.. TK