    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Date: Sun, 8 May 2011 20:24:36 +0200

    news:iq4gu9$ekg$1@news.onet.pl...
    > Uszanowanie.
    >
    > Ogladalem dzisiaj Muratora. Wsrod reklam pojawily sie rewolucyjne metody
    > budowania na piane poliuretanowa firmy Wienerberger. Wiadomo, ze piana
    > moze trzymac mocno, ale ja bym sobie tak sciany nie stawial. Niby wad nie
    > widac, ale ta konstrukcja...
    >
    > Pozdro.. TK

    Jesli teren jest na kiepskim gruncie gdzie moze nierowno chata osiadac lub
    sa jakies szkody gornicze to bym stanowczo odradzal, bedzie pekac przy byle
    jakim ruchu.
    Jak rozmawialem na polibudzie to facet zajmujacy sie murami powiedzial mi ze
    na takie rzeczy jak wymienilem okazuje sie ze dawne sciany murowane z cegly
    gdzie pelno fug poziomych i pionowych czyli wszystko porzadnie zwiazane ze
    soba maja wytrzymalosc min10x wieksza niz sciany z bloczkow murowane tylko
    na cienkie spoiny. A ta pianka to pewnie jeszcze slabsza niz cienka spoina.

    pozdrowka
    Przemek