  • 1. Data: 2023-04-04 14:39:00
    Temat: Klima w mieszkaniu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mieszkanie około 50 m2 od południa, przyda się klima na dwa pokoje.
    Pytanie:
    Jakie przyłącze elektryczne byłoby potrzebne (trzeba zwiększyć w umowie z operatorem
    - kuchnia gazowa, budynek powojenny, coś
    wspólnota na klatkach robiła z 10 lat temu)?
    Może być 3-fazowe czy wymagane 1-fazowe?
    (są małe jednostki 3-fazowe?)

  • 2. Data: 2023-04-04 14:43:56
    Temat: Re: Klima w mieszkaniu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 14:39:17 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    operatorem - kuchnia gazowa, budynek powojenny, coś
    > wspólnota na klatkach robiła z 10 lat temu)?
    > Może być 3-fazowe czy wymagane 1-fazowe?
    Klima zimą to dla niekumatych wielblądów

    Polska to zimna strefa klimatyczna
    i klime Zenki ostatni raz wlączali 100 lat temu

    Klima buczy i generuje infradźwieki, które wywołują ataki serca i bezsennośc

  • 3. Data: 2023-04-04 17:33:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 14:39 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > z operatorem - kuchnia gazowa, budynek powojenny, coś wspólnota na
    > klatkach robiła z 10 lat temu)?
    > Może być 3-fazowe czy wymagane 1-fazowe?

    Trochę chyba nie rozumiem - jak masz 3 fazy to bez problemu będziesz miał
    3 x 1 faza.
    Taka mała klima to 1 faza max 16A zabezpieczenie. Sprężarka pewnie weźmie
    max 12-13A.
    Chyba, że masz 3 fazy ale tylko 6-10A na każdą?

    TG

  • 4. Data: 2023-04-04 18:24:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 17:33:55 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > max 12-13A.
    > Chyba, że masz 3 fazy ale tylko 6-10A na każdą?

    Klima się sprawdza w kiblu

  • 5. Data: 2023-04-04 19:05:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Apr 2023 14:39:00 +0200, ąćęłńóśźż

> [...]
    > w umowie z operatorem - kuchnia gazowa, budynek powojenny, coś wspólnota
    > na klatkach robiła z 10 lat temu)? Może być 3-fazowe czy wymagane

    Po cholerę 3F dla klimy, skoro 3,5kW mocy chłodniczej
    ciągnie w porywach 1kW prądu? Mniej niż piekarnik czy
    indukcja.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2023-04-04 19:19:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 19:05:21 UTC+2, Myjk wrote:
> [...]
    > Po cholerę 3F dla klimy, skoro 3,5kW mocy chłodniczej
    > ciągnie w porywach 1kW prądu? Mniej niż piekarnik czy

    Klima w polskiej strefie klimatycznej to bardzo gópi pomysł pijanego Zenka

  • 7. Data: 2023-04-04 22:14:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Apr 2023 19:05:23 +0200, Myjk napisał(a):

    > Tue, 4 Apr 2023 14:39:00 +0200, ąćęłńóśźż

    > Po cholerę 3F dla klimy, skoro 3,5kW mocy chłodniczej
    > ciągnie w porywach 1kW prądu? Mniej niż piekarnik czy
    > indukcja.

    Po to, żeby na jednej fazie powiesić klimę, na drugiej czajnik a na
    trzeciej piekarnik czy inną indukcję. Żeby nie musiał sprawdzać, czy aby
    może włączyć dwa lub trzy urządzenia na raz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2023-04-05 08:05:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od zawsze w mieszkaniu jest jedna faza, tylko mnie zmyliło info z administracji po
    remoncie o pionie 3x4, pomyślałem zapewne błędnie
    o 4x3mm2 (L1, L2, L3, N) a to jest raczej 3x4mm2 (L, N, PE).
    Na dziś przedlicznikowe to 16A, ale z przekroju przewodu 3x4 wygląda że da się nieco
    podnieść (zmiana warunków u operatora).

    -----

  • 9. Data: 2023-04-05 08:14:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 08:05 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > Na dziś przedlicznikowe to 16A, ale z przekroju przewodu 3x4 wygląda że
    > da się nieco podnieść (zmiana warunków u operatora).

    Niekoniecznie jest zapas - 3 x 4mm2 na kilka mieszkań z 16A jest na styk.
    Ale jak nie zapytasz to się nie dowiesz.

    Klima z 16A przed-licznikiem to będzie ciężko. Będziesz musiał mieć jakieś
    włączniki priorytetowe.
    Byle czajnik elektryczny przy chodzącej klimie wybije ten 16A.

    TG

  • 10. Data: 2023-04-05 08:57:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do gotowania wody jest gaz ;-).
    Zrozumiałem, że 3x4 to do pojedynczego lokalu.

    -----