  • 1. Data: 2013-07-20 22:48:32
    Temat: Komin systemowy i cegła klienkierowa połówka
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    W tym tygodniu muszę zdecydować, czym obłożyć komin systemowy Shiedel Rondo
    Plus nad dachem.
    Majster zaproponował różne warianty:

    1. Komin systemowy ( bloczek keramzytowy + wkład ceramiczny + ocieplenie )
    do wysokości poddasza - powyżej komin z cegieł klinkierowych pełnych + wkład
    ceramiczny + ocieplenie.

    2. Komin systemowy ( bloczek keramzytowy + wkład ceramiczny + ocieplenie )
    do samego końca - obłożenie od poddasza do końca komina bloczków
    keramzytowych płytkami klinkierowymi

    3. Komin systemowy ( bloczek keramzytowy + wkład ceramiczny + ocieplenie )
    do samego końca - obłożenie od poddasza do końca komina bloczków
    keramzytowych cegłami klinkierowymi połówkami. Na samej górze dwie warstwy
    cegieł pełnych ( z wysunięciem poza obrys komina ).

    Ponieważ płytki mnie trochę nie przekonują ( boję się, że za jakiś czas coś
    odpadnie ) - myślałem o wariancie 3.
    Jest jednak zgryz, gdyż połówki cegieł są perforowanie ( nie są pełne ). Na
    forach naczytałem się sporo o problemach z użyciem cegieł dziurawek na
    kominie ( cieknące kominy ).
    Jednakże wydaje mi się, że większość przypadków dotyczyła użycia dziurawek
    zamiast cegieł pełnych w wariancie nr 1.
    Mam rację, czy się jednak mylę ?
    Jeżeli się mylę - to myślałem jeszcze o wariancie pocięcia przez kamieniarza
    pełnych cegieł klinkierowych na połówki - ale to muszę skalkulować, czy
    warto się w to bawić.

    Ponadto wariant 3 wychodzi w miarę korzystnie cenowo w porównaniu z
    wariantem 1.
    Cegła klinkierowa połówka czarna 2,80, pełna prawie 5,80 zł ( 1,85m
    wysokości do obłożenia - około 240 cegieł ).

    Piotr