  • 1. Data: 2013-05-04 16:58:18
    Temat: Kominek - ciepłe powietrze do łazienki?
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam!

    Jak to w końcu jest z "poprawnością" rozwiązania, polegającego na
    doprowadzeniu ciepłego powietrza do łazienki?
    Różnie o tym piszą...

    Zamierzam postawić kominek i pociągnąć (tylko grawitacyjnie, bez wymuszenia
    obiegu) rury doprowadzające ciepłe powietrze do dwóch pokoi i przedpokoju na
    piętrze. No i nie mogę się zdecydować, czy ciągnąć również nieco dalej - do
    łazienki.
    Można? Czy nie wskazane?
    Kominek z zamkniętą komorą spalania ma być jedynie dodatkowym/pomocniczym
    źródłem ogrzewania.
    Mając na uwadze pogodę jak w ostatnich dniach, gdy jesteśmy w okresie, w
    którym "sezon grzewczy" raczej jest zakończony i wyłączamy piec, często jest
    jednak chłodno. Szczególnie w łazience. Szczególnie przy małym dziecku.
    Pomieszczenia "codzienne" (salon i wspomniane wyżej pokoje) dogrzeję
    spokojnie kominkiem. Ale nie wiem, co z łazienką :/
    Rozważałem też maty grzewcze elektryczne pod glazurę - ale to raczej
    ostateczność.

    Można doprowadzać DGP do łazienki?
    Rzućcie Wasze opinie/porady.

    Układ pomieszczeń kiedyś pokazywałem. Wygląda to tak:
    http://oi41.tinypic.com/6gbrbq.jpg
    Kominek będzie na parterze, w miejscu wskazanym strzałką.
    A dogrzać chciałbym łazienkę oznaczoną symbolem 03 na piętrze.

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2013-05-04 19:07:27
    Temat: Re: Kominek - ciepłe powietrze do łazienki?
    Od: Piotr Palusiński <p...@i...wp.pl>

    In news:km387o$6gp$1@mx1.internetia.pl,
    *Robert* <a...@p...jak.trzeba> typed:
> [...]
    > Kominek będzie na parterze, w miejscu wskazanym strzałką.
    > A dogrzać chciałbym łazienkę oznaczoną symbolem 03 na piętrze.

    Jeśli stawiasz kominek, to naturalnie, że wykorzystaj ciepło z kominka do
    ogrzania łazienki.
    Ja mam kominek z rozprowadzeniem do kuchni, lazienki, pokoju i powiem Ci, że
    jest super.
    Do lazienki rozprowadzilem rury na odl. ~6 mb, a do kuchni ~8 mb.
    Polecam ogrzanie lazienki, kuchni ... z kominka.

    --
    Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
    https://mvp.support.microsoft.com/profile/Piotr.Palu

  • 3. Data: 2013-05-04 19:43:11
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Piotr Palusiński" napisał:

    > Jeśli stawiasz kominek, to naturalnie, że wykorzystaj ciepło z kominka do
    > ogrzania łazienki.

    No też mi się to wydaje "naturalne", ale sporo pisze się o tym, że to
    niewskazane.
    Ino jakoś nie może do mnie "dotrzeć", nie mogę zrozumieć, dlaczego tego nie
    robić...

    > Do lazienki rozprowadzilem rury na odl. ~6 mb, a do kuchni ~8 mb.

    Czyli robiłeś wymuszony obieg?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2013-05-04 22:25:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości

    > No też mi się to wydaje "naturalne", ale sporo pisze się o tym, że to
    > niewskazane.
    > Ino jakoś nie może do mnie "dotrzeć", nie mogę zrozumieć, dlaczego tego
    > nie robić...

    Rob i nie sluchaj dyrdymalow. W takich dniach jak dzis dogrzewanie lazinki
    kominkiem to idealna sprawa. Ja niestety nie mam takiej mozliwosci, ale
    gdyby byla to zrobil bym to nawet kosztem innych pomieszczen.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-05-04 22:25:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
    > Mając na uwadze pogodę jak w ostatnich dniach, gdy jesteśmy w
    > okresie, w którym "sezon grzewczy" raczej jest zakończony i wyłączamy
    > piec, często jest jednak chłodno.

    to trzeba go wg potrzeby włączyć... to chyab twój dom więc mozesz sobie
    włączać i wyłączać wg potrzeby.

    > Szczególnie w łazience. Szczególnie
    > przy małym dziecku.

    a jakiej to temperatury wymaga to mityczne małe dziecko?

    bo wg mojej wiedzy normalne małe dziecko wymaga normalnej temperatury czy ok
    20 stopni.

> [...]
    > wyżej pokoje) dogrzeję spokojnie kominkiem. Ale nie wiem, co z
    > łazienką :/ Rozważałem też maty grzewcze elektryczne pod glazurę - ale to

    tak BTW to niewiem gdzie mieszkasz ale w okoliocach krakowa nie ma potrzeby
    ogrzewania. generalnie ja nie grzeję gdy tzew przekracza ok 6 stopni. Nie ma
    takiej potrzeby.

  • 6. Data: 2013-05-05 15:36:36
    Od: Piotr Palusiński <p...@i...wp.pl>

    In news:km3lsg$i22$1@mx1.internetia.pl,
    *Robert* <a...@p...jak.trzeba> typed:

    > No też mi się to wydaje "naturalne", ale sporo pisze się o tym, że to
    > niewskazane.
    > Ino jakoś nie może do mnie "dotrzeć", nie mogę zrozumieć, dlaczego tego
    > nie robić...

    Pokaz mi gdzie takie glupoty wypisuja?.

    > Czyli robiłeś wymuszony obieg?

    Nie wymuzszony, tradycyjny grawitacyjny obieg i hula to juz 8 rok.

    > Pozdrawiam
    > Robert

    Rowniez pozdrawiam :-)

  • 7. Data: 2013-05-05 22:56:39
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Piotr Palusiński" napisał:

    > Pokaz mi gdzie takie glupoty wypisuja?.

    Tak na szybko ciężko mi teraz znaleźć. Ale choćby tutaj coś wspominają:
    http://www.budujemydom.pl/kominki-i-kominy/12938-czy
    -wykonanie-dgp-z-nawiewami-cieplego-powietrza-w-sufi
    cie-ma-sens
    i tutaj:
    http://www.kominki.brenna.pl/index.php?page=sdgp

    Choć w podanych linkach uwagi dot. DGP w łazienkach nie są szczególnie
    stanowcze. W kilku miejscach spotkałem się z niemal "zakazem" takich
    rozwiązań...

    Ale chyba jednak się zdecyduję ;-)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 8. Data: 2013-05-07 09:26:55
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 04.05.2013 22:25, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    >
    > a jakiej to temperatury wymaga to mityczne małe dziecko?
    >
    > bo wg mojej wiedzy normalne małe dziecko wymaga normalnej temperatury

    20 stopni przy wychodzeniu spod prysznica to jednak dla dziecka i
    wiekszosci plci pieknych za malo.
    My zdecydowalismy sie na wlaczanie farelki podczas kapieli. Tym sposobem
    w kilka minut jest komfortowe 25 stopni.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z