  • 1. Data: 2009-06-22 20:51:05
    Temat: Konwerter koncentryk - UTP
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Czy istnieje takie urządzenie, które konwertuje sygnał TV+SAT+radio do
    skrętki i ponownie konwertuje ze skrętki do koncentryka?

    Pytam, bo:
    Są sobie 2 budynki. Na jednym z nich będzie wykonana instalacja mniej-więcej
    wg schematu
    http://www.dipol.com.pl/schemat_instalacji_tv_naziem
    nej_i_satelitarnej_na_multiswitchu_w_domu_jednorodzi
    nnym_schemat04.htm
    natomiast na drugim budynku jest tylko 1 gniazdo TV+SAT+radio, a oba budynki
    są połączone skrętką.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2009-06-22 21:01:14
    Temat: Re: Konwerter koncentryk - UTP
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 22:51:05 +0200, Marcin napisał(a):
    > Czy istnieje takie urządzenie, które konwertuje sygnał TV+SAT+radio do
    > skrętki i ponownie konwertuje ze skrętki do koncentryka?
    Jeżeli to skrętka kat. 7 to nie ma żadnego problemu - wystarczy
    przejściówka (pasywna).

    W innych przypadkach problemem są przenoszone częstotliwości.
    Skrętka kat. 5 (podejrzewam, że taką posiadasz) pracuje do 100 MHz a chcesz
    w nią wpuścić częstotliwość do 24 razy większą.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Twój komputer też może być wolontariuszem! http://zwijaj.pl/
    Tanie hotele w Europie i nie tylko! http://skocz.pl/tanie_hotele

  • 3. Data: 2009-06-22 21:22:12
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > W innych przypadkach problemem są przenoszone częstotliwości.
    > Skrętka kat. 5 (podejrzewam, że taką posiadasz) pracuje do 100 MHz a
    > chcesz
    > w nią wpuścić częstotliwość do 24 razy większą.

    Kiepsko :( To jest kat. 5
    Marcin

  • 4. Data: 2009-06-23 05:32:47
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje takie urządzenie, które konwertuje sygnał TV+SAT+radio do
    > skrętki i ponownie konwertuje ze skrętki do koncentryka?

    Dipol miał swego czasu informator typowo o temacie skrętkowym.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-06-23 05:44:11
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Czy istnieje takie urządzenie, które konwertuje sygnał TV+SAT+radio do
    > skrętki i ponownie konwertuje ze skrętki do koncentryka?
    W przypadku sygnału video po niskiej częstotliwości nie ma problemu.
    Transformator pasywny kosztuje ok 60-80zł ("czterokanałowy"). Popularne
    rozwiązanie w telewizji użytkowej/przemysłowej.
    Pomijając wysokie częstotliwosci dla satelity oprócz sygnału video masz
    jeszcze na żyle koncentryka zasilanie konwertera (o ile pamiętam coś koło
    13VDC/18VDC w zależności od wybranej polaryzacji).
    Najłatwiej będzie przesyłać po niskiej jeżeli konfiguracja urządzeń pozwala
    ci na to.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-06-23 05:55:23
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Dipol miał swego czasu informator typowo o temacie skrętkowym.

    Pytałem się w Dipolu: nic nie mają takiego.
    Marcin

  • 7. Data: 2009-06-23 06:00:04
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > 13VDC/18VDC w zależności od wybranej polaryzacji).
    > Najłatwiej będzie przesyłać po niskiej jeżeli konfiguracja urządzeń

    Za bardzo nie wiem co do mnie piszesz :) Transformator wiem co to jest, ale
    jak połącząyć koncentryk z UTP przez transformator??
    Wolałbym jakieś gotowe rozwiązanie, gdyż aż taki biegły w elektronice nie
    jestem, aby samemu zrobić taki konwerter.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 8. Data: 2009-06-23 06:05:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pooh wrote:
> [...]
    > Skrętka kat. 5 (podejrzewam, że taką posiadasz) pracuje do 100 MHz a
    > chcesz w nią wpuścić częstotliwość do 24 razy większą.

    z tego co wiem to po skrętce sygnały z pasma tv można przepchać do 1000MHz

  • 9. Data: 2009-06-23 06:39:31
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Pytałem się w Dipolu: nic nie mają takiego.

    Poszukaj na stronie, np:
    http://www.dipol.com.pl/skretka_kategorii_5_-_wlasno
    sci_transmisyjne__bib34.htm

    Są też w "bibliotece" numery archiwalne informatora.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-06-23 07:38:14
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 08:05:39 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > z tego co wiem to po skrętce sygnały z pasma tv można przepchać do 1000MHz
    Po skrętce której kategorii i jak "przepchać"?
    Jak się mocno postarasz to słonia przez drzwi swojego domu też "przepchasz"
    tylko co z tego słonia zostanie?

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/