  • 1. Data: 2012-03-28 21:29:31
    Temat: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
    Od: " Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?

    Mam kosiarkę spalinową, Stiga, silnik Briggs & stratton (jesli literek nie
    poplątałam), chłodzony powietrzem, czterosuw, z napędem.
    Kosiarka taka wg instrukcji wymaga oleju SAE30, i taki tez dotąd zawsze był
    w kosiarce (dwie wymiany na sezon: przed i w polowie, by nie bawić sie w
    liczenie godzin pracy).

    Mam w garażu klika olejów 10W40 do silników chłodzonych cieczą.
    Więcej każdego z tych olejów niż 0,6 litra (a więc więcej niż na wymianę do
    kosiarki), a dużo mniej niż 4,5 litra (tyle potrzebuje moje auto).

    Pytanie: czy mogę posiadane oleje 10W40 wlać do kosiarki?

    Majka

  • 2. Data: 2012-03-28 22:03:01
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-28 19:29:31 +0000, " Majka" <m...@W...gazeta.pl> said:

    > Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?
    >
    > Mam kosiarkę spalinową(...) wg instrukcji wymaga oleju SAE30,(...)Mam w
    > garażu klika olejów 10W40
    (...)
    > Pytanie: czy mogę posiadane oleje 10W40 wlać do kosiarki?

    <http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-
    oleju-np-10w30.html>

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-03-28 22:23:21
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?

    To ktos zmienia olej w kosiarce? Moja smiga 6 rok (od nowosci) bez wymiany -
    zobaczymy jak dlugo pociagnie :-) Na razie nic nie zapowiada awarii
    (odpukac) :-)

    Dysiek

  • 4. Data: 2012-03-28 22:38:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 22:23, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    > To ktos zmienia olej w kosiarce?

    ;) ja tez mam B&S w kosiarce z napedem, od ~10lat, leje 10W40 i
    dziala, olej zmieniam pi razy oko raz na 2 sezony ;) - ale zmieniam,
    bo konstrukcja bez filtrowania oleju jakos nietrwale mi wyglada...

    WS

  • 5. Data: 2012-03-28 22:47:03
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Użytkownik " Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?

    Tak.

  • 6. Data: 2012-03-29 03:40:07
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawd??
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-28 22:23, Dysiek pisze:
    > To ktos zmienia olej w kosiarce? Moja smiga 6 rok (od nowosci) bez wymiany -
    > zobaczymy jak dlugo pociagnie :-) Na razie nic nie zapowiada awarii
    > (odpukac) :-)
    Gratuluję dbałości o sprzęt.
    Nie chciałbym kupować od Ciebie ani kosiarki ani auta.
    Jacek

  • 7. Data: 2012-03-29 06:15:53
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Gratuluję dbałości o sprzęt.
    > Nie chciałbym kupować od Ciebie ani kosiarki ani auta.

    O auto czy motocykl dbam i regularnie serwisuje, bo robie tez przebiegi
    ~20.000 km. Natomiast pomysl jaki "przebieg" moze miec czterosuwowa kosiarka
    i odpowiedz na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin
    rocznie.

    Dysiek

  • 8. Data: 2012-03-29 09:04:51
    Od: "Mariusz Wozniak" <m...@x...org>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup
    > i odpowiedz na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin
    > rocznie.

    Olej tez sie starzeje i warto go wymienic choc raz na 2 lata. Szczegolnie, ze do
    kosiarki ile go wchodzi? Naparstek? ;)

    X.

  • 9. Data: 2012-03-29 09:31:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Mar, 06:15, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:
    Natomiast pomysl jaki "przebieg" moze miec czterosuwowa kosiarka
    > i odpowiedz na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin
    > rocznie.

    10h to faktycznie troche malo, ale wg instrukcji zmienia sie co 20-25h
    pracy, w porownaniu do samochodu silnik kosiarki ma znacznie gorsze
    warunki pracy - chodzi non stop z maksymalna moca (a czasem nawet
    podkrecony ponad fabryczny max), nie ma filtra oleju, moj B&S chyba
    nawet pompy oleju nie ma - smarowanie "rozbryzgowe" ;)
    Dlatego raz na 2 lata zmieniam (na samochodowy), bo 0.6litra to nie
    majatek, filtr powietrza czyscze ze 2x/sezon

    WS

  • 10. Data: 2012-03-29 10:01:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz Wozniak" napisał w wiadomości grup

    > Olej tez sie starzeje i warto go wymienic choc raz na 2 lata. Szczegolnie,
    > ze do kosiarki ile go wchodzi? Naparstek? ;)

    Ale po co?
    Nigdy nie zmieniałem a moja kosiarka ma już ponad 10 lat. I nie jest to
    żadna firmowa konstrukcja tylko najtańszy produkt z supermarketu. No i koszę
    na pochyłym terenie we wszystkich kierunkach a według instrukcji powinienem
    tylko w jednym bo w przypadku przechyłu w drugą stronę coś tam jest
    niesmarowane. I co? I nic.

    Jakoś nigdy nie słyszałem aby ktoś zatarł silnik w kosiarce. Zawsze albo
    psują się kółka, albo pęka obudowa, albo zrywa linka od rozrusznika. Ale
    oczywiście nie polecam takiego zachowania. Zmieniajcie regularnie olej w
    kosiarkach i pamiętajcie dokładnie na ten który producent zapisał w
    instrukcji po 200zł za l. A co, niech sobie zarobi :-)
    Pozdrawiam
    Ergie