  • 1. Data: 2012-03-24 19:58:39
    Temat: Saletra amonowa
    Od: "Artek" <s...@w...pl>

    Witam,
    Mam worek saletry amonowej która podobno jest doskonała jako źródło azotu
    dla nowo posadzonych drzewek. Pytanie mam ile tego nawozu podsypać pod każde
    z drzewek ? Na opakowaniu mam tylko informacje ile kg na hektar rozsypać,
    jak nasypię za dużo to mogę spalić drzewka?

  • 2. Data: 2012-03-24 20:28:46
    Temat: Re: Saletra amonowa
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 19:58:39 +0100, Artek napisał(a):

> [...]
    > z drzewek ? Na opakowaniu mam tylko informacje ile kg na hektar rozsypać,
    > jak nasypię za dużo to mogę spalić drzewka?

    Jesli sadziłeś teraz, to tylko dbaj o wilgotność. Nawozić można dopiero po
    2 miesiącach od posadzenia i to w pierwszym roku najlepiej nawozem
    organicznym, ponieważ mozesz przedawkowac nawóz mineralny i zaszkodzić
    młodym korzeniom lub dostarczajac nawóz wprost na "stare" korzenie nie
    pobudzisz bryły korzeniowej do rozrośnięcia się.
    --

    XL
    D.Tuskowi: "Nie możemy kupić swojego bezpieczeństwa, wolności i braku

  • 3. Data: 2012-03-24 20:46:11
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Mam worek saletry amonowej która podobno jest doskonała jako ...

    Antyterroryści juz w drodze.

  • 4. Data: 2012-03-24 22:48:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Artek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Hejka.

    > Mam worek saletry amonowej która podobno jest doskonała jako źródło azotu
    > dla nowo posadzonych drzewek.
    Generalnie bzdura.

    > Pytanie mam ile tego nawozu podsypać pod każde z drzewek ?
    Gdy drzewka częściowo odbudują system korzeniowy oraz wytworzą liście
    (maj) można zaryzykować szczyptę lub dwie saletry.

    >Na opakowaniu mam tylko informacje ile kg na hektar
    > rozsypać, jak nasypię za dużo to mogę spalić drzewka?
    Możesz.
    Pozdrawiam ostrożnie Ja...cki
    PS Saletrę amonowa stosuj z rozwagą na trawnik, pod krzewy (róże,
    porzeczki), kapustę, ogórki itp. warzywa.