    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Koszenie młodej trawy.
    Date: Thu, 14 Jun 2012 09:05:59 +0200

    Młody trawnik, 6 tygodniowy, ale że dużo ostatnio desz pada to rośnie jak
    zwariowany, ale nie wszędzie. Jest trochę placków trochę mniej
    zarośniętych, wyglądają brzydko, prawdopodobnie za dużo deszczu... Znajomy
    mi powiedział że skoro często koszę, 2 razy w tygodniu to dlaczego nie
    mulczing? Zauważył że u mnie ziemia jest marna, gliniasta. Twierdzi że
    ścięta drobno trawa użyźni glebę zwłaszcza w miejscach gdzie są te łyse
    plack. Mam jednak o co innego obawy. Trawnik młody i trochę się chwastu
    puściło bo skąś to nawiało a że ciągle pada to się stało jak się stało i
    walczę z chwastami, narazie tylko ręcznie, bez chemi, chcę ją użyć w
    ostateczności.. No więc zastanawiam się czy jak będę kosił "mulczingiem" to
    czy ścięte i posiekane kawałeczki chwastów nie spowodują że się
    rozprzestrzenią jeszcze bardziej. Póki co, po kazdym koszeniu obchodzę cały
    trawnik i wyciągam je z ziemi. Chwasty wszystko młode i wyrywa się je jak z
    masełka ale pojawiają się kolejne, kolejne i tak dalej, więc sporo tego
    nawiało. Tam gdzie trawa jest gęsta jest w miarę przyzwoicie ale tam gdzie
    jest rzadsza to bywa ich dość sporo. Wiadomo wszystkich nie wyrwę teraz bo
    niektóre są za małe i liczne że wolę poczekać aż lekko przyrosną. No ale co
    z tym koszeniem z "mulczingiem"
    Kiedyś gdzieś wyczytałem że najlepszym nawozem na trawę i niektóre rośliny
    jest woda z gnijącej trawy. Może i coś w tym jest ale mam pewne obawy aby
    nie pogorszyć.

    Marek