  • 1. Data: 2021-10-27 21:16:20
    Temat: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    Od: Majka <k...@g...com>

    Cześć,
    W budynku jednym nie dopuszcza się dwóch instalacji gazowych jednocześnie, jeśli jest
    to gaz ziemny/sieciowy, i płynny/propan-butan.

    A jak wygląda parkowanie w budynku z gazem ziemnym auta z LPG?
    Czy auto z LPG = instalacja gazu plunnego?

    Budynek niski (nie ma 12 metrów, ani 4 kondygnacji). Kotłownia gaz ziemny, kocił
    kondensacyjny w kotłowni. Kotłownia jest pomieszczeniem "przyklejonym" do garażu,
    jego odnogą. W planie budynku jest osobnym pomieszczeniem, ale w rzeczywistości jest
    wnęką w bocznej ścianie garażu.

    Czy są przepisy, które nie pozwalają na parkowanie aut zasilanych LPG w takim
    budynku?

    Czy są w ogóle przepisy regulujące (zabraniające) parkowania auta LPG w garażu
    własnym, we własnym domu? Garaż nie jest zagłębiony w terenie, jest na poziomie zero
    - dokładnie zero, wjazd do garażu jest na równi z podjazdem przed domem.

    (jeśli ktoś może to proszę scrossować moje zapytanie na pl.misc.samochody - tamtą
    grupę mogę tylko czytać)

    Majka

  • 2. Data: 2021-10-27 23:02:41
    Temat: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 27 October 2021 at 21:16:21 UTC+2, Majka wrote:
> [...]
    >
    > (jeśli ktoś może to proszę scrossować moje zapytanie na pl.misc.samochody - tamtą

    Przepisy są jednolite
    Zakaz parkowania gazowników w garażach podziemnych
    a w prywatnym domu obowiązuje opinia kominiarza, czy jest zapewniina wentylacja i
    ulatniający się gaz LPG zostanie wywietrzony z podlogi garażu

    No i własna procedura ostrożnościowa

    Czy gdy nastąpi wyciek gazu LPG z instalacji to się zapali czy nie

  • 3. Data: 2021-10-28 09:02:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 27 października 2021 o 23:02:42 UTC+2 mant... napisał(a):

> [...]
    > a w prywatnym domu obowiązuje opinia kominiarza, czy jest zapewniina wentylacja i
    ulatniający się gaz LPG zostanie wywietrzony z podlogi garażu

    a jakaś podstawa prawna? bo o ile się orientuje to nie ma takich zakazów (o ile
    ostatnio niczego nowego nie uchwalili..)

  • 4. Data: 2021-10-28 09:25:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2021 12:16:20 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

    > (jeśli ktoś może to proszę scrossować moje zapytanie na pl.misc.samochody - tamtą
    grupę mogę tylko czytać)

    To wciąż nie zainstalowałaś sobie czytnika?? Ty tak ideowo, czy po
    prostu nie wiesz jak? Bo jeśli to drugie to pomogę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2021-10-28 10:09:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozporządzenie ministra

    -----

  • 6. Data: 2021-10-28 10:32:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 10:09:05 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Rozporządzenie ministra

    to rozporządzenie o maseczkach? ;)

    Raczej nic się nie zmieniło...
    https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/Parkingi-podz
    iemne-dyskryminacja-LPG,wiadomosc,10429.html

    BTW mam garaż "spółdzielniany" w garażowcu 3 kondygnacyjnym, poniżej poziomu terenu,
    przeglądy kominiarskie/elektryczne robią co jakiś czas, taki "całosciowy" przegląd
    budynku co ~5, ale o LPG nikt nigdy nie pytał...

  • 7. Data: 2021-10-28 10:43:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do LPG powinny być osobne czujki (zwykłe są do CO), LPG spływa w najniższy punkt
    garażu - tam dać wentylację wyciągową.
    Coraz częściej zarządcy stawiają znak "zakaz ruchu LPG" (jest taki znak w ustawie?).

    -----

  • 8. Data: 2021-10-28 11:00:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 09:02:33 UTC+2, WS wrote:

    ulatniający się gaz LPG zostanie wywietrzony z podlogi garażu
    > a jakaś podstawa prawna? bo o ile się orientuje to nie ma takich zakazów (o ile
    ostatnio niczego nowego nie uchwalili..)
    Ustawa o Kominiarstwie
    Ustawa o Materiałach Niebezpiecznych
    Ustawa o Projektowaniu Instalacji w Domkach Jednorodzinnych
    Ustawa o Homologacji Instalacji LPG w samochodach
    Ustawa o Wymogach Przeciwpożarowych
    Ustawa o Odpowiedzialności Cywilnej Kierowcy i Posiadacza Polisy OC
    i 100 kolejnych ustaw

    Parkowanie gazownika tylko z dala od domu na polu, nigdy w garażu, bo to materiał
    niebezpieczny

  • 9. Data: 2021-10-28 11:16:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 11:00:25 UTC+2 mant.. napisał(a):

    > Parkowanie gazownika tylko z dala od domu na polu, nigdy w garażu, bo to materiał
    niebezpieczny

    ta..., tylko żadna z nich nie zabrania parkowania w garażu podziemnym (o ile spełnia
    wymogi...) , a w starych budynkach (sprzed nowelizacji) nawet czujników,
    went.mechanicznej nie potrzeba - decyduje właściciel budynku...
    Samochód to nie żaden materiał niebezpieczny ;) i ma (w teorii) podbity coroczny
    przegląd, w tym instalacji...
    Wyciek benzyny też grozi wybuchem, a elektryki do juz masakra ;) - pożar takiego
    grozi zawaleniem budynku ;) ze wwzględu na wys. temperatuerę ;)

  • 10. Data: 2021-10-28 11:31:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 10:44:17 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    garażu - tam dać wentylację wyciągową.
    > Coraz częściej zarządcy stawiają znak "zakaz ruchu LPG" (jest taki znak w

    W artykule, który wkleiłem napisali, że nie ma takiego znaku. Sprawdziłem kilka
    stronek - wygląda, że (jeszcze?) nie ma... więc to nie znak drogowy.
    Co do czujników w moim garażowcu nie ma żadnych, wentylacja grawitacyjna - budynek
    ~20 letni...
    Ale w sumie raczej sensu nie maja - to taki "smieszny" garazowiec - kazdy garaz
    wydzielony, na 1 samochód, w każdym kratka wentylacyjna, wjazd pod ziemie otwarty na
    przestrzal - garaże po obu stronach, wysokość przelotu 2 kondygnacje, bo nad
    podziemnymi stoją takie z wjazdem na poziomie zero, wiec powstal tunel z 8m
    szerokości, ~6 wysokości... sufitem jest kolejny poziom garazy, z wjazdem po dachach
    tych poziomu 0 ;)
    Jeśli coś by się ulatniało, to raczej wyjdzie przez nieszczelności bram garażowych w
    ten otwarty tunel, gdzie jest niby w obniżeniu, ale z mocnym przewiewem