  • 1. Data: 2021-10-26 22:00:08
    Temat: OT - Garnki indukcja.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Co prawda nie na temat budowlany, ale zapewne wielu budujących, temat
    już przerabiało.

    Przydałoby się wymienić zestaw garnków i patelni na coś nowszego.

    Jako patriota postanowiłem kupić coś polskiego. No to do sklepu po
    polskiego Tefala, a tu "zonk". - Made in China. Czego bym nie obejrzał
    tej firmy to się okazuje, że wyprodukowały to malutkie, chińskie rączki.
    Co jest? Czy w Polsce już nie potrafią produkować garnków?

    Chciałbym dać zarobić polskiemu robotnikowi, ale jak wiem, że firma
    zajmuje się tylko dystrybucją i za to bierze 3 razy tyle kasy co jest to
    warte, a zarabia Chińczyk to wolę nie być "jeleniem" i kupić chińskie od
    Chińczyka. Przynajmniej będzie oryginalne.

    Znacie jakieś polskie firmy, które jeszcze produkują garnki w Polsce?

    Czy Gerlach to jeszcze produkuje w Polsce czy też już w Chinach?

    Polećcie jakieś gary. Moje wymagania to:

    Stal nierdzewna, także i patelnie, żadnego aluminium.

    Dno grube do indukcji i na gaz.

    Powłoki ceramiczne czy marmurowe - tylko pod warunkiem, że wykonane na
    stali nierdzewnej, a nie na aluminium.

    Rączki mają być zgrzewane, a nie nitowane, zwłaszcza żadnych nitowanych
    aluminiowymi nitami.

    Podoba mi się jednak rozwiązanie Tefal Ingenio Emotion z odłączaną
    rączką. Nie podoba mi się jednak ten napis "Made in China".

    Czy jest jakieś podobne rozwiązanie innej, polskiej firmy, produkowane w
    Polsce?

  • 2. Data: 2021-10-26 22:17:31
    Temat: Re: OT - Garnki indukcja.
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2021-10-26 o 22:00, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > rączką. Nie podoba mi się jednak ten napis "Made in China".
    >
    > Czy jest jakieś podobne rozwiązanie innej, polskiej firmy, produkowane w

    Masz polskie z odpinaną rączką
    https://gerlach.pl/zestaw-garnkow-smart-161820-cm-ra
    czka ale gdzie
    produkowane nie wiem.

    Avast.

  • 3. Data: 2021-10-26 22:39:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-26 o 22:17, Olo pisze:

    > Masz polskie z odpinaną rączką
    > https://gerlach.pl/zestaw-garnkow-smart-161820-cm-ra
    czka ale gdzie
    > produkowane nie wiem.

    "Już był w ogródku, już witał się z gąską; ....", a tu opinia w MediaExpert

    "Nie polecam
    Patelnie po kilku użyciach nie przystają do płyty, potrawy przywierają
    mimo użycia oleju. Rączki niszczą brzegi garnków. Garnki nie nadają się
    do zmywarki i zdecydowanie nie rozprowadzają ciepła równomiernie.
    Jeszcze jedno, patelnia mniejsza niż grzejnik nie uruchamia grzania, to
    znaczy patelnia musi być większa niż miejsce na płycie, to dość
    niewygodne. Nie mam takich ograniczeń przy innych garnkach. Nie polecam,
    żałuję zakupu."

    Jutro podjadę i jeszcze obejrzę, ale .....

  • 4. Data: 2021-10-26 23:12:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-26 o 22:00, Uzytkownik pisze:

    > Czy Gerlach to jeszcze produkuje w Polsce czy też już w Chinach?

    Przeglądając neta wniosek jest taki, że Gerlach ciągnie z chin bo już
    nie mają żadnego zakładu produkcyjnego. Maszyny sprzedali do Gerpol i
    ich sztućce polecają bo to maszyny Gerlach ;)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-10-27 09:44:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 26 października 2021 o 22:00:11 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > tej firmy to się okazuje, że wyprodukowały to malutkie, chińskie rączki.
    > Co jest? Czy w Polsce już nie potrafią produkować garnków?

    Tefal to chyba francuski? https://pl.wikipedia.org/wiki/Tefal

    Z polskich to raczej "cygańskie" może się uda (?). typu
    https://naczynia.olkusz.pl/pl/p/Patelnia-cyganska-st
    alowa-27-cm/384

    Powłok raczej u nas nie robią - się nie opłaca... :(

    Powłoki na nierdzewce? Może ktoś robi, ale zdecydowana większość jest na alu, bo
    tańsze i lepiej przewodzi ciepło. Żeby na indukcji działało wkładają kawałek
    ferromagnetyka w dno...

    Ja ostatnio głównie używam żeliwnych bez żadnej powłoki, wg mnie mają jeden poważny
    minus - nie można w zmywarce myć, gdyby nie to to są to patelnie idealne ;)
    U mnie na gazie i indukcji. No i nie są polskie :(

  • 6. Data: 2021-10-27 09:59:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 09:44, WS wrote:
    > wg mnie mają jeden poważny minus - nie można w zmywarce myć

    To Wy wkładacie garnki i patelnie do zmywarki?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2021-10-27 10:10:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 27 października 2021 o 09:59:46 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > To Wy wkładacie garnki i patelnie do zmywarki?

    z nierdzewki wszystko, innych garnków nie używam ;)
    a patelnie niestety ręcznie, ale kiedyś miałem z powłoką (teflon, "granitowa") to też
    co jakiś czas zmywarka

  • 8. Data: 2021-10-27 10:32:51
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 27.10.2021 o 10:10, WS napisał:

> [...]

    Tylko.

  • 9. Data: 2021-10-27 11:08:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Oct 2021 22:00:08 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Dno grube do indukcji i na gaz.

    Są garnki z tzw. podwójnym dnem. Nie polecam, nieświadomy użytkownik
    przy wyjmowaniu ze zmywarki zawsze obleje się wodą która zgromadziła
    się między warstwami podwójnego dna: woda przeciska się przez
    zawinięty kołnierz blachy drugiej warstwy dna do tej wolnej
    przestrzeni między jednym a drugim dnem. Wyjmując garnek widząc że
    jest pusty nagle jest zaskoczenie, że przecieka z niego woda.
    Najlepiej aby dno bo monolityczne.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2021-10-27 12:53:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.10.2021 o 22:00, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > Podoba mi się jednak rozwiązanie Tefal Ingenio Emotion z odłączaną
    > rączką. Nie podoba mi się jednak ten napis "Made in China".

    BERRETTI MISTRAL mogę polecić - poza dziwnie dobraną estetyką rączki rondla nie mam
    zastrzeżeń po rocznym używaniu, myte tylko w zmywarce

    > Czy jest jakieś podobne rozwiązanie innej, polskiej firmy, produkowane w
    > Polsce?

    wątpię