  • 1. Data: 2010-10-12 17:39:20
    Temat: Kto sobie robi 110 volt ?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jak się patrzy na cenę narzędzi i sprzętu w Usiech, i to jakiegokolwiek...

  • 2. Data: 2010-10-12 17:51:33
    Temat: Re: Kto sobie robi 110 volt ?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak się patrzy na cenę narzędzi i sprzętu w Usiech, i to jakiegokolwiek...

    110 V to pikus ale nasze 50 Hz wymiecie cala elektronike wiec kicha...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-10-12 20:16:30
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > 110 V to pikus ale nasze 50 Hz wymiecie cala elektronike wiec kicha...

    A dlaczego tak sądzisz?
    Większość elektronarzędzi nie powinno zauważyć, że jest 50Hz.

    Zbyszek

  • 4. Data: 2010-10-12 20:24:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-10-2010 o 19:51:33 HANA <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "?aee?nó? 1/4 ?" <a...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>
    > 110 V to pikus ale nasze 50 Hz wymiecie cala elektronike wiec kicha...
    A to niby dlaczego? dla elektronarzędzi z silnikami komutatorowymi toi
    rybka
    czy ma 50 czy 60Hz. Dla pił z silnikami synchronicznymi będa się trochę
    wolniej kręcić
    i bardziej grzać bo większy prąd popłynie ale przeżyją.
    Wg mnie problemem jest uzyskanie te 110V ale takie 'prawdziwe 110' a nie
    udawane
    triakiem co sie tylko do żelazek nadaje. Bo tarkanie autotrafo na parę KW
    po budowach
    mało ciekawym mi sie wydaje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-10-12 20:34:15
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

    > Bo tarkanie autotrafo na parę
    > KW po budowach
    > mało ciekawym mi sie wydaje.

    To się robi tak, że w stolarni masz trafo 3kW na stałe a po budowie
    jeździsz z trafkiem 1,5kW. Do tego komplet przedłużaczy, które zawsze są
    na miejscu bo do niczego więcej ich nie używasz...

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-10-13 00:00:36
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > To siÄ&#65533; robi tak, Ĺźe w stolarni masz trafo 3kW na staĹ&#65533;e a po
    budowie
    > jeĹşdzisz z trafkiem 1,5kW. Do tego komplet przedĹ&#65533;uĹźaczy, ktĂłre zawsze
    sÄ&#65533;
    > na miejscu bo do niczego wiÄ&#65533;cej ich nie uĹźywasz...
    >
    > Pozdrawiam.
    A po co transformator. Falownik. Da i częstotliwość i napięcie. Na dodatek
    przypilnuje jak wzrośnie obciążenie żeby napięcie się nie zmieniło + miękki
    start silników.

  • 7. Data: 2010-10-13 03:57:13
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego tak sądzisz?
    > Większość elektronarzędzi nie powinno zauważyć, że jest 50Hz.
    >
    > Zbyszek

    ELEKTRONIKE
    np. mieszalnik do kolorow, albo najzwykejsza obrabiarka cyfrowa
    czyli wszystko co ma wiecej niz sam silnik.

    --
    -
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-10-13 07:09:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2010 02:00, kogutek pisze:

    > A po co transformator. Falownik. Da i częstotliwość i napięcie. Na dodatek
    > przypilnuje jak wzrośnie obciążenie żeby napięcie się nie zmieniło + miękki
    > start silników.

    Straty, straty, straty...

  • 9. Data: 2010-10-13 07:10:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2010 05:57, HANA pisze:

    > ELEKTRONIKE
    > np. mieszalnik do kolorow, albo najzwykejsza obrabiarka cyfrowa
    > czyli wszystko co ma wiecej niz sam silnik.

    A niby dlaczego? Elektronika i tak ma własne zasilacze - nie twierdzisz
    chyba, że procesory są zasilane bezpośrednio prądem przemiennym 110V ;->

  • 10. Data: 2010-10-13 07:18:23
    Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A po co transformator. Falownik. Da i częstotliwość i napięcie. Na dodatek
    > przypilnuje jak wzrośnie obciążenie żeby napięcie się nie zmieniło +
> [...]

    Czesc: daj namiary na ten falownik. Ja mam w piwnicy duże autotrafo 230/120.
    Duże maszyny stolarskie mają silniki 120/240 V i działają bez problemu nawet
    bez trafa. Dobrze jest wymienić kółka pasowe na troche większe. Ale
    przydałby się taki falownik dający 60 Hz do mniejszych rzeczy, np. młynka do
    odpadków. Myślałem nawet o samodzielnym zrobieniu takiego falownika. Może
    masz jakiś opis. Elektronikę polutować i uruchomić potrafiłbym.

    Pozdro,

    MAciej