  • 31. Data: 2017-09-06 21:42:15
    Temat: Re: Kuny - jak sie ich pozbyc ze strychu?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 21:37 Kris <k...@g...com> pisze:

    > A tak z ciekawości: co grozi w pprzypadku nieczyszczenia klimy w aucie?
    > Bo auta z klimą używam od ok 10 lat dopiero ale nigdy nie "czyściłem
    > klimy"
    > I teraz się zastanawiam co mi grozi?

    Dopóki nie śmierdzi "mokrą ścierą" to raczej nic Ci nie grozi. Tylko jako
    testera użyj jakiegoś nosa, który codziennie w tym aucie nie siedzi, Twój
    może być przyzwyczajony :-)

    Są auta w których grzyby pojawiają się już w pierwszym roku użytkowania,
    są też takie, w których nie ma ich nigdy. Wszystko zleży od konstrukcji
    modułu klimatyzacji.

    TG

  • 32. Data: 2017-09-06 23:23:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Sep 2017 11:01:34 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Jednakowoż z odkurzaczem i szmatą trzeba się pofatygować,
    > gazem to panie nic nie zdziałasz ;)

    No trzeba, co zrobisz ;)
    Ale żywą zawartość parownika też trzeba jakoś usunąć. A ten ozon faktycznie
    dobrze działa. Raz mi spece użyli jakiejś ostrej chemii, po której w aucie
    przez kilka dni woniało jak w sklepie z farbami. Nic to nie dało. Po
    ozonowaniu efekt natychmiastowy i brak skutków ubocznych.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2017-09-07 08:51:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Sep 2017 23:23:30 +0200, Borys Pogoreło

> [...]
    > przez kilka dni woniało jak w sklepie z farbami. Nic to nie dało. Po
    > ozonowaniu efekt natychmiastowy i brak skutków ubocznych.

    Na parowniku rzadko jest coś żywego. Najwięcej syfu zbiera się na tacce i w
    odpływie. Ale jak się cyklicznie wymienia filtr kabinowy to taki problem
    nie powinien istnieć -- no bo na czymś musi życie rosnąć.

    Ja mam swojego trupka już 9 rok i nic mi nie śmierdzi z nawiewów, ale też
    klima chodzi praktycznie cały rok bez przerwy. Poza dosyć częstą wymianą
    filtra kabinowego, raz do roku odpalałem Forte. W sumie jakoś nie
    sprawdzałem "składu", ale teraz mi przyszło do głowy, że ta puszka z
    rozpylaczem prawdopodobnie zawierała ozon, bo wrażenia oddechowe były
    podobne, choć zamaskowane dodatkowo jakimś zapachem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2017-09-07 12:15:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2017 o 17:49, collie pisze:
    > No to dopowiedz, chłopie, expressis verbis - że się tak wyrażę -
    > co je czeka w Twoich rękach,

    Po pierwsze primo, nie miałem jej w rękach tylko w klatce.
    Po drugie primo, nie znajduję przyjemności w męczeniu zwierząt, czy
    nawet ludzi (chociaż niektórzy zasłużyli) więc Twoje podejrzenia nie są
    uzasadnione.
    Po trzecie primo kuna pojechała w klatce na tereny przemysłowe, gdzie ją
    puściłem wolno niedaleko wysypiska śmieci, gdzie, jak sądzę żarcia było
    pod dostatkiem, a i o nowe lokum łatwo.
    Jacek

  • 35. Data: 2017-09-07 14:45:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 07.09.2017 12:15, Jacek pisze:

    > Po trzecie primo kuna pojechała w klatce na tereny przemysłowe, gdzie ją puściłem
    > wolno niedaleko wysypiska śmieci, gdzie, jak sądzę żarcia było pod dostatkiem, a i
    > o nowe lokum łatwo.

    No to zaspokoiłeś moją ciekawość - jaki los zgotowałeś tej biednej kunie,
    którą udało Ci się złapać - gdy napisałeś wprzódy:

    > Po miesiącu udało mi się złapać jedną kunę i potem już żadna nie chciała się
    > złapać. Tak, jakby wiedziały, co je czeka.

    A kuna po prostu też chce żyć. Choćby na śmietniku.

  • 36. Data: 2017-09-07 23:27:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-07 08:51, Myjk wrote:
    > W sumie jakoś nie
    > sprawdzałem "składu", ale teraz mi przyszło do głowy, że ta puszka z
    > rozpylaczem prawdopodobnie zawierała ozon

    niemozliwe - okres polowicznego rozpadu ozonu to jakies pol godziny w
    temperaturze pokojowej

  • 37. Data: 2017-09-09 20:02:44
    Temat: Kuny - jak sie ich pozbyc ze strychu?
    Od: l...@g...com

    Na forum muratora jest sporo na ten temat. Zdesperowani urzadzali polowanie z bronią
    na te szkodniki. Trudno ich się pozbyć. Elektroniczne odstraszadła robi Antoni
    Przychodzien z Bielska Białej, częśc ludzi go chwaliła, ja miałem myszy na strychu,
    to gośc stwierdził, że mi nie jest w stanie pomóc. Chowaly się gdzies w styropianie i
    elektronika ponoc nie działa wtedy na nie.

  • 38. Data: 2017-09-10 13:59:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Sep 2017 23:27:04 +0200, m4rkiz

    > niemozliwe - okres polowicznego rozpadu ozonu to jakies pol godziny w
    > temperaturze pokojowej

    Istotnie. Coś mi się z automatu ubzdurało, że to można przechowywać jak
    inne gazy. Idę właśnie zapakować ozonator do samochodu, zobaczymy co to
    zrobi. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2017-09-10 21:23:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 9 września 2017 20:02:46 UTC+2 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Chowaly się gdzies w styropianie i elektronika ponoc nie działa wtedy na nie.

    Styropian jest znany z wytwarzania aury antyelektronicznej. Podobnież jak
    dawniej konopie stosowane były w ochronie przed czarną magią.

    L.

  • 40. Data: 2017-09-10 21:32:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Styropian jest znany z wytwarzania aury antyelektronicznej. Podobnież
    > jak dawniej konopie stosowane były w ochronie przed czarną magią.

    Co tam aura, styropiam pomógł nawet obalić system!

    --
    Jarek